;
coinex

عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 توسط شرکت رنو

عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 توسط شرکت رنو

بر اساس اخبار و اطلاعات موجود در اواسط سال 1393 اعتبار قرارداد تولید تندر 90 به اتمام رسید و شرکت رنو تاکنون از تمدید نمودن این قرارداد در ایران خودداری کرده است.

یکی از مسئولین صنعت خودرو در این زمینه چنین اعلام نمود:

متاسفانه رنو به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که می‌تواند از آن سوی دنیا نیز تولید تندر 90 در ایران را متوقف کند. در این شرایط رنو قرارداد تولید تندر 90 در ایران را که مدت زمان اعتبار آن نیز به پایان رسیده، تمدید نکرده است.

براساس اطلاعات موجود، شرکت رنو منتظر بود تا نتیجه مذاکرات بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها بر علیه ایران مشخص شود تا بتواند نسبت به تمدید قرارداد تولید تندر 90 تصمیم بگیرد.

با وجود اینکه دو سال از لغو تحریم‌ها می‌گذرد اما شرکت رنو هنوز این وضعیت را مشخص نکرده است. همچنین یک مقام مسئول در صنعت خودرو از عدم تمدید این قرارداد، خبر داد.

در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد تولید تندر 90 تمدید خواهد شد؟ مدیرعامل پارس خودرو اینگونه پاسخ داد:

در این زمینه در حال مذاکره با رنو هستیم.

بعد از دو سال و برداشته شدن تحریم ها و همچنین بازگشت خودروسازان خارجی به کشور، هنوز مشخص نشده که چرا رنو تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.

علاوه‌براین قرار بود بین این شرکت فرانسوی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور آغاز تولید مشترک خودرو در ایران تا پایان سال گذشته قراردادی به امضا برسد. اما علاوه بر اینکه این قرارداد امضا نشد، گفته می‌شود که دلیل طولانی شدن این مذاکرات برخی خواسته‌های رنو بوده که از سوی ایران مورد پذیرش قرار نگرفته است.

در شرایطی که پژو و هیوندایی فعالیت مجدد خود در ایران را آغاز کرده‌ و فولکس واگن و فیات نیز در آستانه آغاز فعالیت خود در ایران هستند، باید دید سرانجام چه زمانی شرکت رنو نسبت به مشخص کردن فعالیت‌ خود در ایران اقدام خواهند کرد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام و خسته نباشید
    در مورد رنو تندر 90 که در این خبر به قرارداد مجدد شرکت رنو
    اشاره کردید …اگر قرارداد تمدید نشده پس چطور شرکتهای ایرانخودرو وسایپا تندر 90 را حتی در طرحهای جدیدتر عرضه میکنن و همچنین قطعاته این خودرو در بازار تامین میشود …
    ونیزخودروهای دیگری از شرکت رنو در ایران تولید میشود …با تشکر

    پاسخ