;
coinex

کمپانی اپل پتنت نوکیا را به مبلغ 1.7 میلیارد یورو خریداری کرد

کمپانی اپل پتنت نوکیا را به مبلغ 1.7 میلیارد یورو خریداری کردکمپانی اپل مبلغ 1.7 میلیارد یورو بابت استفاده از پتنت نوکیا به این شرکت پرداخت کرده است. نوکیا در ماه می گذشته از عقد قرارداد با کمپانی اپل مبنی بر استفاده از پتنت های نوکیا خبر داده بود. در آن زمان، برآورد می شد که مبلغ قابل قبولی از این غول آمریکایی برای استفاده از پتنت نوکیا اخذ شود، اما مبلغ دقیق آن مشخص نشده بود.

این کمپانی فنلاندی همزمان با انتشار عملکرد سه ماهه ی دوم در سال 2017، بالاخره مبلغی که از کمپانی اپل اخذ کرده را اعلام کرد. این شرکت در گزارش مالی خود، خاطر نشان کرده که مبلغ 1.7 میلیارد یورو را به صورت پیش پرداخت دریافت کرده است. البته هنوز مشخص نبود که این مبلغ را چه کسی به نوکیا پرداخت کرده است؛ اما با کنجکاوی خبرنگاران و پرسش از منابع رسمی نوکیا، مشخص شد که کمپانی اپل به خاطر استفاده از پتنت نوکیا ، این مبلغ را پرداخت کرده است. اینطور که به نظر می رسد، مابقی پرداخت ها در نیمه ی دوم سال 2017 انجام خواهد شد. این مبلغ در حقیقت، بخش کوچکی از قرارداد بوده که به صورت پیش پرداخت به نوکیا ارائه شده است. لازم به ذکر است که کمپانی اپل، هنوز هم مبالغی را به خاطر استفاده از تکنولوژی های نوکیا و محصولات تناسب اندام آن به این شرکت فنلاندی پرداخت می کند. نوکیا نیز در این میان، محصولات زیرساختی شبکه و خدمات آن را به اپل ارائه می دهد. این شرکت فنلاندی علاوه بر عقد قرارداد با اپل، معامله ای را نیز با کمپانی شیائومی برقرار کرده که به نوعی، نقطه ی عطفی برای این شرکت به شمار می رود. به لطف این قرارداد، گوشی های نوکیا تا چند سال آینده در بازارهای چین عرضه می شوند. این مساله می تواند به سود چشمگیر این شرکت کمک کند.

گفتنی است که دریافت مبلغ 1.7 میلیارد یورویی از کمپانی اپل، باعث رشد 77 درصدی در سود نوکیا شده و مبلغ کلی آن را به 574 میلیون یورو رسانده است. میزان درآمد این شرکت نیز با کاهش 1 درصدی روبرو بوده و تنها 5.6 میلیارد یورو به دست آورده است. برآوردهای این کمپانی برای نیمه ی دوم سال 2017، تغییرات اساسی داشته اند؛ چرا که چالش های بازار رقابتی را اینبار پیش رو نخواهد داشت. نوکیا همچنین قصد دارد از تکنولوژی 5G در گوشی های آینده ی خود استفاده کند؛ همین مساله می تواند رشد چشمگیری را در سال های آینده برای این شرکت رقم بزند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر