;
coinex

کمپانی هواوی روی بازار گوشی های رده بالا متمرکز خواهد شد

کمپانی هواوی روی بازار گوشی های رده بالا متمرکز خواهد شداین کمپانی چینی، خروج خود از بازار گوشی های پایین رده را اعلام کرده و قصد دارد تمرکز خود را روی تولید گوشی های رده بالا قرار دهد.

بخش مصرف کنندگان کمپانی هواوی، روز گذشته یک نشست مطبوعاتی ترتیب داد و در آن، ارزیابی عملکرد در نیمه ی اول سال 2017 و برنامه های نیمه ی دوم را در اختیار رسانه ها قرار داد. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در طول این نشست مطبوعاتی اعلام کرد این شرکت، از پروسه ی تولید گوشی های رده پایین و ارزان قیمت خارج شده و تنها روی گوشی های رده بالا و پرچمدار متمرکز خواهد شد.

یکی از این گوشی های رده بالا که احتمالا در پاییز امسال راه اندازی می شود، هواوی میت 10 است که به ادعای کمپانی هواوی، گوشی آیفون 8 اپل را به چالش می کشد. پرچمدار اپل نیز در همان بازه ی زمانی راه اندازی خواهد شد.

این کمپانی گزارش سود خود در مقایسه با سال قبل را منتشر کرده بود؛ بنا بر این آمار، هواوی در مقایسه با نیمه ی اول 2016، به میزان 20.6 درصد رشد داشته است. این افزایش فروش در نهایت به افزایش درآمد در نیمه ی اول 2017 منجر شده و آن را به مبلغ 105.4 میلیارد یوان رسانده است. مدیر این شرکت تکنولوژی محور چینی امیدوار است که بتواند 140 تا 150 میلیون گوشی هواوی را تا پایان امسال به فروش برساند. این کمپانی در سال گذشته توانست 139 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند، اما تمامی آنها به سود عملیاتی شرکت منتهی نشد. چرا که بخش اعظم این موبایل ها، در بازار میان رده و ارزان قیمت به فروش می رسیدند. ریچارد یو اعلام کرد که این مساله، یکی از دلایلی است که منجر به خروج آنها از بازار گوشی های رده پایین شده است. مدیرعامل این شرکت همچنین اعلام کرد که اولویت این شرکت در وهله ی اول، قاره ی اروپا بوده و سپس چین و ژاپن را مد نظر دارد؛ چرا که اقتصاد در این بخش ها، سالم است و مردم توانایی خرید این گوشی های رده بالا را دارند.

این اخبار می تواند پرسش های زیادی را ایجاد کند که احتمالا به پاسخ رسمی آنها نیز دسترسی نخواهیم داشت. برای مثال، سرنوشت برند آنر چه خواهد بود؟ برند آنر از کمپانی هواوی، تمرکز خود را روی تولید گوشی رده بالا قرار داده است، اما گوشی های میان رده ای در میان این برند وجود دارند. به تازگی یکی از گوشی های آنر با مشخصات رده پایین در TENAA رویت شده بود. این احتمال وجود دارد که برند آنر، همچنان به تولید گوشی های رده پایین ادامه دهد، اما گوشی های رده بالا با عنوان هواوی در بازار ارائه شوند.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر