;
coinex

کمپانی سامسونگ گزارش سود عملیاتی 12.67 میلیارد دلاری خود را منتشر کرد

کمپانی سامسونگ گزارش سود عملیاتی 12.67 میلیارد دلاری خود را منتشر کردکمپانی سامسونگ به تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده است؛ این کمپانی توانست سود عملیاتی 12.67 میلیارد دلاری را در سه ماهه ی دوم سال 2017 از آن خود کند.

این میزان سود عملیاتی که تنها در عرض سه ماه بدست آمده، بهار 2017 را به پرسودترین فصل تاریخ کمپانی سامسونگ تبدیل کرده است. سود عملیاتی این تولیدکننده ی کره ای در مقایسه با همین بازه ی زمانی در سال 2016 به میزان 72.7 درصد افزایش داشته است. این احتمال وجود دارد که کمپانی سامسونگ بتواند تا پایان سال 2017، رکورد سودآوری خود را بشکند. درآمد این غول تکنولوژی نیز به میزان 19.8 درصد رشد داشته و مبلغ 54.79 میلیارد دلار را در سه ماهه ی دوم سال 2017 کسب کرده است. لازم به ذکر است که پرسودترین بخش کمپانی سامسونگ ، واحد تراشه های این تولید کننده است. سود عملیاتی این بخش از اول ماه آوریل تا پایان ژوئن به میزان 7.19 میلیارد دلار بود. بخش تراشه های سامسونگ در همین بازه ی زمانی در سال 2016، تنها 2.34 میلیارد دلار سودآوری داشته است.

کمپانی سامسونگ معتقد است که عملکرد کهکشانی در بخش صنعت تراشه های موبایل، افزایش تقاضا از طرف سایر تولیدکننده های موبایل را به وجود می آورد. این کمپانی در حال حاضر، باتوجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا برای تولید تراشه، بخش جدیدی را برای   تراشه های 7 نانومتری راه اندازی کرده و به نظر نمی رسد که نگران آینده باشد. کمپانی سامسونگ به خوبی می داند که عملکرد سه ماهه ی سوم (تابستان 2017) به خوبی سه ماهه ی دوم نخواهد بود؛ اما همچنان به آن امیدوار است. به ویژه با توجه به اینکه تقاضا برای تراشه های NAND و DRAM همچنان در حال افزایش است. علاوه بر اینکه قیمت آنها نیز با افزایش تقاضا، بیشتر می شود؛ بنابراین می توان سود چشمگیری را برای سه ماهه ی سوم نیز پیش بینی کرد.

بخش موبایل و تبلت کمپانی سامسونگ توانست سود عملیاتی 3.68 میلیارد دلاری را به دست آورد. این میزان در همین بازه ی زمانی در سال گذشته، 3.86 دلار بوده است. این آمار و ارقام نشان می دهد که پرچمداران سری اس 8 سامسونگ نیز مشابه سری اس 7 عمل می کنند. به خوبی می دانید که کمپانی سامسونگ ، گوشی های هوشمند متنوعی را روانه ی بازار می کند، اما بخش اعظم سودهای این بخش، توسط گوشی های پرچمدار سامسونگ تامین می شود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر