;
coinex

پرداخت جریمه 506 میلیون دلاری اپل به دانشگاه ویسکانسین بابت نقض قوانین پتنت

پرداخت جریمه 506 میلیون دلاری اپل به دانشگاه ویسکانسین بابت نقض قوانین پتنتنقض قوانین پتنت بار دیگر کمپانی اپل را به دردسر انداخت؛ اینبار پرداخت جریمه 506 میلیون دلاری به یک دانشگاه آمریکایی تصویب شد.

یک قاضی آمریکایی، کمپانی اپل را وادار کرد تا مبلغ 506 میلیون دلار را به دلیل نقض قوانین پتنت به دانشگاه ویسکانسین مدیسون پرداخت کند. به گزارش رویترز، این مبلغ، دو برابر بیشتر از چیزی است که توسط هیئت منصفه اعلام شده بود. این مبلغ به دلیل نقض قوانین پتنت پرداخت می شود که جریان دادگاه آن، بیش از دو سال به طول انجامیده است.

هیئت منصفه در اکتبر 2015 به این نتیجه رسید که اپل در زمان ساخت تراشه هایی که در آیفون، آیپد مینی و آیپد ایر استفاده کرده، قوانین پتنت را نقض کرده است. آنها دریافتند که در تولید تراشه های A7، A8 و A8X که در گوشی های آیفون 5 اس، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس قرار گرفته، از تکنولوژی این داشته استفاده شده است. در آن زمان از اپل خواسته شد که غرامت 234 میلیون دلاری را پرداخت کند؛ با اینحال، کمپانی اپل همچنان به بی گناهی خود اصرار داشته و عنوان کرد که مالک این پتنت بوده است.

قاضی ویلیام کونلی اعلام کرد که مبلغ 506 میلیون دلاری در حقیقت، جریمه ی ادامه ی این روند از سال 2015 است. کمپانی اپل همچنان از این پردازنده ها استفاده کرده و تا زمان انقضای پتنت در سال 2016، به نقض قوانین پتنت ادامه داد. در اصل، مبلغ اولیه ای که بابت غرامت از این کمپانی آمریکایی طلب شد، 862 میلیون دلار بود؛ اما با توجه به اینکه استفاده از این پتنت، کاملا غیر عمدی بوده، این مبلغ کاهش یافته است.

کمپانی اپل، حکم جدید را در مجمع فدرال مورد تجدید نظر قرار داده و از اظهارنظر خودداری کرد.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر