;
coinex

عملکرد عالی در تیم خود می‌خواهید؟ علم می‌گوید بر 3 چیز تمرکز کنید

افراد موفق برای داشتن عملکرد عالی به تیم می‌پیوندند

عملکرد عالی تیم نقش به‌سزایی در موفقیت افراد دارد. بنابراین بسیاری از سازمان‌ها زمان زیادی را صرف استخدام افراد بااستعداد و مناسب کرده و سایر افرادی که عملکردشان در حد استاندارد نیست را از لحاظ عملکرد مدیریت می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید تیمی بسازید که بیشتر اعضای آن عملکرد عالی داشته باشند، فلسفه تیم را بسازید و فرهنگی ایجاد کنید تا هرکسی که بخشی از آن است بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. جامعه‌شناس، دن چامبلیس، سال‌ها به مطالعه و تحقیق پرداخت تا بفهمد چه چیزی شناگران المپیک را از دیگر شناگران در سطوح دیگر متمایز می‌کند. یکی از یافته‌های او این بود که یک راه سریع برای تبدیل شدن به یک شناگر عالی این است که به یک تیم بزرگ بپیوندید.

چرا تیم‌های بزرگ عملکرد فردی را بهبود می‌بخشند

چامبلیس اشاره می‌کند که پویایی تیم چنین تفاوت چشمگیری در موفقیت شناگران معروف ایجاد کرده است:

هنگام تحقیق درباره المپیکی‌ها با خودم فکر کردم کدام آدمی هر روز ساعت چهار صبح به تمرین شنا می‌رود؟ به نظرم ‌رسید فقط افراد فوق‌العاده چنین کاری را انجام می‌دهند. شما به مکانی می‌روید که همه را می‌شناسید و  اعضا نیز ساعت چهار صبح به  تمرین می‌پردازند. آن‌ها درست‌کارهایی مثل شما را انجام می‌دهند. بنابراین، این کار به عادت تبدیل می‌شود.

در کتاب پرفروش خود، Grit، آنجلا داک ورث یافته‌های چامبلیس را توضیح می‌دهد:

دن بارها دیده بود که شناگران جدید به تیمی ملحق می‌شوند که همه چیز را دو یا سه سطح بالاتر از خودشان انجام می‌دادند و خیلی زود، تازه‌واردها با هنجارها و استانداردهای این تیم وفق پیدا می‌کردند.

برای ساخت تیمی قوی، موفق و دارای عملکرد عالی، باید از قبل هنجارها و استانداردهای خود را تعریف کنید و سپس سخت کار کنید تا اطمینان یابید هرکس در تیمتان آماده است آن‌ استانداردها را اجرا کند.

خبر خوب این است که تحقیق چامبلیس نشان می‌دهد آنچه شناگران المپیک را از بقیه شناگران جدا می‌کند در سه زمینه بوده که بزرگ‌ترین تفاوت‌ها را ایجاد کرده است. بر تلاش‌های خود روی ایجاد تیمی با عملکرد عالی تمرکز کنید که این ویژگی‌ها را اولویت قرار می‌دهند. در نتیجه‌ی این کار، شما به‌سرعت پیشرفت‌های زیادی را در عملکرد خواهید دید و در نهایت تیمی با عملکرد عالی خواهد داشت.

تکنیک مناسب

خوب انجام دادن یک مهارت فقط به یک فعالیت یا حوزه خاص محدود نیست. بلکه مهارت مجموع تسلط بر نحوه انجام موثر چند فعالیت کوچک‌تر است که باعث تفاوت فراوان در کاری که انجام می‌دهید می‌شود. به‌عنوان‌مثال، برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید موضوعات مناسب، عنوان‌های جذاب، مطالب جالب و تصاویری چشم‌نواز را انتخاب کنید که می‌دانید مناسب محیط و کسب‌وکارتان هستند.

به‌جای اینکه فعالیت‌ها را به تیمتان محول کنید تا ببینید چگونه هر یک این وظایف فردی را انجام می‌دهند، استانداردی برای نحوه انجام فعالیت‌ها تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال، هنجار شما این است که همه باید به حداقل 25 عنوان قبل از انتشار هر چیز جدید فکر کنند. این تمرکز بر مهارت‌سازی در هر سطح در کنار بازخورد کمک خواهد کرد همه اعضای تیم به سطح عملکرد بالاتری در کار روزانه برسند.

هنگامی که تعهد می‌دهید در زمینه‌های خاص خود به بهترین نحو عمل کنید باید در یک گروه نظم و انضباط داشته باشید به نحوی که رشد و عملکرد تیم را تقویت کنید.

برای شناگران نظم و انضباط به معنی تمرین روزانه در ساعات اولیه صبح، خوردن غذا و خوراکی‌هایی که به عملکرد بهتر کمک می‌کند و یا انجام تمرینات قدرتی برای کسب موفقیت در زمینه‌های دیگر است.

در یک تیم کاری، نظم و انضباظ ممکن است به معنی محدود کردن تعداد جلسات در طول روز باشد تا اعضا زمان بیشتری را به انجام دقیق کارها اختصاص دهند. یا می‌توان آن را آزمایش هر ایده روی تعداد کافی از مشتریان قبل از اجرای اندیشه معنی کرد.

چشم‌انداز خوب

نگرش شاید مهم‌ترین جنبه در ساخت تیمی با عملکرد عالی است، ولی اکثر مواقع نادیده گرفته می‌شود. احساسی که در مورد انجام فعالیت‌هایتان دارید بر نحوه عملکرد شما اثر می‌گذارد. تفاوت در نگرش در مشاهدات چامبلیس نشان داد که شناگران درباره انجام وظایف معمولی مانند شنا کردن در طول یک استخر به مدت دو ساعت چه احساسی دارند. افراد با نگرش خوب اغلب از فعالیت لذت می‌بردند و بیشتر افرادی که انجام یک فعالیت را کاری سخت و طاقت‌فرسا می‌دانستند عملکرد خوبی نداشتند.

بنابراین، وقتی‌ تلاش می‌کنید روش‌های مختلف کار با تیم را معرفی کنید زمانی را با اعضا بگذرانید و کمک کنید ارزش کاری که می‌خواهند انجام دهند را درک کنند.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر