;
coinex

سرویس ۱۰هزار تومانی برای کم مصرفها؛ نرخ های جدید اینترنت !

سرویس ۱۰هزار تومانی برای کم مصرفها؛ نرخ های جدید اینترنت !هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در مصوبه ای نحوه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت ثابت، از مدل حجمی به مدل سرعت تغییر کرد.

جزئیات نرخ های جدید در اول مردادماه مصوب شد و معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات  در این زمینه گفت:

در این مصوبه برای کم مصرفها نیز بسته اینترنت درنظر گرفته شده است.

از این پس اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ADSL ، فیبرنوری و VDSL باید به تفکیک سرعت به مشترکین سرویس ارائه دهند و خرید اینترنت بر مبنای حجم (گیگ) نخواهد بود.

جدول نرخ های ماهانه اینترنت پرسرعت ثابت

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صادق عباسی شاهکوه، مدل جدید ارائه خدمات اینترنت را توضیح داد و گفت:

در این مصوبه نرخ های جدید بر مبنای ۶ مدل سرعت اینترنت درنظر گرفته شده است که با توجه به میزان مصرف کاربران ADSL هزینه ماهانه اینترنت برای کاربران کاهش یافته است. در همین حال محدودیت ارائه تکنولوژی نیز برداشته شده است و اپراتورها می توانند متناسب با تقاضای سرعت کاربر به وی اینترنت ADSL ، فیبرنوری و VDSL بدهند.

 

سرعت اینترنت

سقف مصرف اینترنت بین الملل (حجم برمبنای گیگابایت) سقف مصرف اینترنت داخلی (حجم برمبنای گیگابایت) قیمت ماهانه (تومان)
۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت ۲۰ هزار تومان
۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت برثانیه (کم مصرفها) ۳ گیگابایت ۶ گیگابایت ۱۰ هزار تومان
۲ مگابیت تا ۶ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت ۳۵ هزار تومان
۶ مگابیت تا ۲۰ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت ۵۰ هزار تومان
بالای ۲۰ مگابیت برثانیه (پرمصرف تجاری) تا سقف ۲۰۰ گیگابایت ۱۴۰۰ گیگابایت ۲۵۰ هزارتومان
۵۰ مگابیت برثانیه (فیبرنوری) تا سقف ۲۰۰ گیگابایت ۱۴۰۰ گیگابایت

۳۰۰ هزارتومان

 

اعمال نرخ های جدید از اول شهریور

این مصوبه کمتر از یک هفته ی دیگر به اپراتورها ابلاغ خواهد شد و آنها نیز مدت یک هفته زمان خواهند داشت تا تعرفه های جدید را برای مشترکانشان اعمال کنند.

معاون رگولاتوری در مورد مصوبه جدید توضیح داد:

در این سرویس، مبنای قیمتگذاری سرعت است و کاربران به جای خرید حجم دانلود، بابت میزان سرعتی که دریافت می کنند هزینه پرداخت خواهند کرد.

تفکیک میزان حجم استفاده از اینترنت داخلی و بین الملل

عباسی شاهکوه در مورد این مصوبه اشاره نمود:

سرعت اینترنت با دو پارامتر حجم اینترنت برای مصرف بین المللی و داخلی درنظر گرفته شده است و حجم استفاده از اینترنت داخلی ۲ برابر اینترنت بین الملل تعریف شده که این موضوع با هدف تقویت ترافیک ارتباطات داخل کشور و افزایش میزان محتوای داخلی است.

وی در ادامه تاکید کرد:

طبق این مصوبه، در صورتی که فردی ۵ تا ۸ ساعت در روز به طور مداوم هم محتوای داخلی دانلود کند، بازهم حجم مصرفی اش به اتمام نمی رسد. این مصوبه به نفع کاربرانی است که از ویدئو استفاده می کنند.

نظارت بر کیفیت سرعت اینترنت

نحوه نظارت بر ارائه سرویس اینترنت طبق مصوبه جدید نیز بسیار مهم است و معاون رگولاتوری در این مورد گفت:

کنترل سرعت از کنترل حجم راحتتر بوده و کاملا مشخص است. تا پیش از این اپراتورها مجاز بودند که تا میزان یک هشتم سرعت اینترنت کاربر را پایین بیاورند اما در مصوبه جدید این موضوع لغو شده و برای سرعت قابل ارائه به کاربران کف و سقف درنظر گرفته ایم و روی آن نظارت خواهیم داشت.

اینترنت ۳۵ هزار تومانی به جای 50هزار تومان

صادق عباسی شاهکوه در مورد تعیین تکلیف مشترکانی که قرارداد آنها تا اول شهریورماه برای استفاده از سرویس جدید با اپراتورها به اتمام نمی رسد، گفت:

قرارداد این مشترکان تا پایان زمان درنظر گرفته شده، ادامه می یابد و اپراتورها ملزم هستند مطابق با همان قرارداد قبلی به کاربر سرویس دهند.

وی توضیح داد:

پیش از این، اینترنت بین الملل با سرعت ۲ مگابیت برثانیه با حجمی حدود ۱۰ گیگابایت حدود ۵۵ هزار تومان در ماه هزینه داشت اما هم اکنون با حدود ۳۵ هزار تومان کاربر می تواند اینترنت با سرعت ۲ تا ۶ مگابیت را در یک ماه مصرف کند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    واقعا برای خودمون متاسفم که اینترنت کاملا محدود را با تبلیغات نادرست از مدت ها پیش به نام اینترنت نامحدود در اذهان مردم جا دادن و الان که به اجرای این طرح نزدیک میشیم تازه می بینیم که چقدر گران فروشی میشه!
    عزیزانی که در ذهن اون ها تعرفه های جدید به صرفه هستن باید سرویس هایی که در قالب جشنواره های فصلی توسط شرکت ها ارائه میشدند رو به خاطر بیارن و ببینن که هر گیگ اینترنت (منظورم ترافیک بین الملل هستش) در حدود 750تومان تا 800 تومان فروخته میشد!!!!
    ایراد دیگه ای که وارده اینه که سقف مصرف منصفانه خیلی پایینه! مثلا در کشور هایی که اینترنت معنی خودش رو داره و تفاسیر رو با معنی عوض نکردند، سقف مصرف برای سرعت 3 مگابیت بر ثانیه 150 گیگ برای 1 دوره 30 روزه هستش و با افزایش سرعت سقف مصرف منصفانه هم میره بالا! برای سرعت 150 مگابیت بر ثانیه سقف مصرف منصفانه چیزی در حدود 2 ترابایت هستش!
    همه اینها به کنار آشفتگی در قیمت گذاری به حدی بالاست که با یک حساب سر انگشتی میتوان دریافت که بسته اپراتور سیار اول که 5 گیگ ترافیک بین الملل رو با اون سرعت در پوشش 4G به قیمت 15000 تومان میفروشه و مزیت قابل حمل بودن و… رو داره خیلی به صرفه تره تا این بسته های نامحدود محدود!!
    امیدوارم عزیزان منافع شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت بر بستر خطوط تلفن ثابت رو با منافع مشترکین در تعارض و تناقض ندیده باشن که بخوان همچین رویه ای رو واقعا اجرا کنن!
    حذف بازه های شبانه رایگان هم جزو یکی از درد های مشترکین پرمصرف هستش که هیچ کدوم از سرویس های جدید نمیتونه جایگزینش باشه! اینترنت 150 مگابیت بر ثانیه با سقف مصرف منصفانه حدود 2 ترابایت برای 30 روز در یک شهر کوچک 60 هزار نفری در آمریکا قیمتی در حدود 55 دلار دارد و این در حالی است که در آمد هر آمریکایی به طور متوسط در آن شهر چیزی در حدود 3000 دلار است! مقایسه در آمد و هزینه اینترنت با تعرفه های جدید برای ما اصلا کار درستی نیست چون مسلما باعث پریشانی می شود!!!!! به همین دلیل مقایسه را به خودتان می سپاریم.

    پاسخ