;
coinex

افزایش قیمت پراید و تیبا با جزئیات؛ پراید به زودی از رده خارج می شود!

افزایش قیمت پراید و تیبا با جزئیات؛ پراید به زودی از رده خارج می شوددر مورد افزایش قیمت خودروهای شرکت سایپا و اینکه ابلاغیه اعلام شده چه زمانی عملی خواهد شد، هنوز اطلاعاتی دقیق وجود ندارد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت سایپا در مورد ابلاغیه مصوبه شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها اعلام نمود:

هنوز برای ما با ابهاماتی در زمینه افزایش قیمت‌ها وجود دارد، اما براساس مصوبه شورای رقابت در گروه تیبا و پراید متوسط افزایش قیمت‌ها 1.25 است.

برهمین اساس قیمت پراید 131، 1.9 درصد، پراید 132، 2 دهم درصد، پراید 111، 53 صدم درصد و تیبا مدل sx با افزایش 1.92 درصدی افزایش قیمت روبرو خواهند شد.

رضا تقی زاده در یک نشست خبری اعلام نمود:

هنوز شرکت سایپا افزایش قیمت‌ها را براساس مجوز شورای رقابت در گروه پراید و تیبا اجرا نکرده است و زمان اجرای افزایش قیمت خودرو برخلاف سایر بخش‌های اقتصادی که به طور معمول ابتدای هر سال است، حدودا میانه سال اجرایی می‌شود به نحوی که امسال در حالی که نزدیک به پنج ماه از سال گذشته، اجازه افزایش قیمت یافته‌ایم.

براساس اطلاعات موجود، تیبا هاچ بک نیز 2.78 درصد و رنو ساندروی دنده ای به همراه پارس تندر 3.51 درصد مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه در مورد افزایش واقعی قیمت خودروهای این شرکت اعلام کرد:

این افزایش قیمت‌ها به قیمت پایه خودروها اعمال می‌شود که به طور طبیعی شاهد افزایش ارزش افزوده، افزایش ارقام مالیات ها، افزایش عوارض گمرکی و… نیز خواهیم بود و بر این اساس، افزایش‌های اعلام شده در عمل بیش از آنچه به نظر می‌رسد خواهد بود.

ابلاغیه مصوبه شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها هنوز دارای ابهاماتی است و قرار است این هفته جلسه‌ای با شورا برگزار و ابهامات ابلاغیه برطرف شود و در هفته آینده افزایش قیمت‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

در خصوص وضعیت دعوتنامه‌های ارسالی به مشتریان نیز صحبت‌هایی شده است وی در تکمیل این صحبت‌ها گفت:

آن دسته از مشتریانی که دعوتنامه‌ها را دریافت کرده‌اند باید در تاریخ معتبر نسبت به پرداخت مابقی هزینه خودرو اقدام کنند. در غیر این صورت برای آنها نرخ‌های جدید لحاظ خواهد شد.

تقی‌زاده در پاسخ به اینکه، آیا افزایش قیمت در شرایط فعلی بازار منطقی است، گفت:

افزایش یک تا سه درصدی خودرو تاثیری در بازار ندارد چرا که درصد افزایش بسیار اندک است.

سوالاتی درباره ارتقای کیفیت خودروهای شرکت سایپا نیز در بین مردم مطرح است که وی در این زمینه گفت:

براساس توافقات قرار است محصولات جدید از جمله ساینا و کوئیک راهی بازار شوند. امروز بیشتر مشکلات موجود در گیربکس و پیشرانه های خودرو تیبا حل شده همچنین در بحث قطعه‌سازی نیز سخت گیری‌هایی را اعمال کرده‌ایم به این صورت که با قطعه‌سازانی که جنس بی‌کیفیت تولید کنند، همکاری نخواهیم کرد.

تقی زاده عنوان کرد:

وقتی سقف قیمت خودروها تثبیت شده باشد، به طور قطع و یقین برای کارهای تحقیقاتی و افزایش کیفیت از منابع مالی کافی برخوردار نخواهیم بود، همچنین چندین سال است سیستم بانکی منابع جدید مالی در اختیار خودروسازان قرار نداده است و به مشتریان هم هیچ تسهیلاتی نمی‌دهد، نرخ بهره‌های تسهیلات سنگین تر شده و مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، اما قیمت محصولات ثابت و فریز شده است؛ بر این اساس محصولات سود ده نیستند.

سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه این شرکت، در سال 1395 مبلغ 2800 میلیارد ریال بوده و امسال نیز حدود سه هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داشت.

تقی زاده در این مورد گفت:

رفع دستکم 30 تا 40 درصد نارضایتی‌های مشتریان در 2 سال گذشته برنامه‌ریزی شده و در این زمینه با رفع قالب‌ها، تعویض قطعه سازان بی کیفیت و … اقدامات لازم انجام شده است.

تقی زاده همچنین از تعداد افرادی که امسال برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند گفت:

امسال 224 هزار مشتری جدید برای خودروهای سواری ثبت نام کرده‌اند، که 168 هزار مورد آنها مربوط به گروه سایپا و بقیه مربوط به سایر گروه‌های زیرمجموعه آن است.

عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 واقعیت ندارد

عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 واقعیت ندارد!

در زمینه عدم تمدید خودرو تندر 90 حاشیه‌هایی وجود دارد و گویا با گذشت چند سال از پایان قرارداد آن، این شرکت هنوز در این زمینه قرارداد خود را تمدید نکرده است.

تقی زاده با ارائه توضیحاتی در این زمینه گفت:

رنو متناسب با میزان تامین قطعات، سهمیه تولید در هر کشور را تعیین می‌کند و برای ایران نیز سهمیه خاصی در نظر گرفته است که البته پاسخگوی میزان تقاضا نیست. درواقع رنو سهمیه تولید محصولاتش را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که عرضه کمتر از تقاضا بوده و در نتیجه اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار برای محصولات ایجاد می‌شود در حالیکه این اختلاف قیمت به ضرر خودروساز است.

وی در ادامه علت این عدم تمدید قرارداد را از سوی شرکت رنو دانست و اظهار کرد:

در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. بازار ایران برای رنو مهم است به‌گونه‌ای که تولید محصولات خانواده تندر 90 طبق روال ادامه داشته و حتی افزایش یافته است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا در مورد این اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار ساندرو استپ‌وی افزود:

این اختلاف باعث این شده تا خیلی از افراد به دنبال خرید این خودرو باشند و این وضعیت تنها باعث ایجاد دردسر و البته بروز شبهات برای خودروساز شده است.

پراید به زودی از رده خارج می‌شود

در ادامه صحبت‌های مربوط به افزایش قیمت مربوط به خودروهای مختلف گروه سایپا و بحث‌هایی که در مورد پراید وجود دارد، مدیرعامل این گروه خودروسازی گفت:

ما علاقه‌مند به خروج پراید از چرخه تولید هستیم و قطعا آن را از رده خارج می‌کنیم و جای پراید را محصولات جدید می‌گیرد، اما تلاش می‌کنیم به اقشار کم درآمد آسیبی وارد نشود زیرا اقتصاد و درآمد بسیاری از خانوارهای کم بضاعت به این خودرو وابسته است و این مسئله از دغدغه‌های ماست.

جمالی در ادامه اضافه کرد:

پراید خودرو مطلوب اقشار کم درآمد است و ما از بخش فروش خواسته‌ایم طرحی را پیش از خروج پراید از چرخه تولید به اجرا بگذارد که آسیبی به قشرهای کم درآمد وارد نشود. بنابراین، خودروهایی که تا پایان سال 97 نتوانند استانداردهای 82گانه را تامین کنند از چرخه تولید خارج می‌شوند.

.

منبع: tasnimnews 1 , 2

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر