;
coinex

گوشی میزو پرو 7 در مقابل شیائومی می 5 ایکس؛ کدام گوشی ارزش خرید دارد؟

گوشی میزو پرو 7
میزو و شیائومی دو کمپانی تولید کننده گوشی‌های هوشمند چینی هستند که به تازگی از دو مدل جدید خود رونمایی کرده‌اند. میزو با گوشی میزو پرو 7 و شیائومی با شیائومی می 5 ایکس قصد دارند تا بخشی از سهم بازار موبایل جهان را به خود اختصاص دهند.

ممکن است شما که اکنون در حال خواندن این مطلب هستید، قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را داشته باشید. در این متن می‌خواهیم ببینیم که بین میزو پرو 7 و شیائومی می 5 ایکس کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا شیائومی Mi 5X می‌تواند با میزو پرو 7 رقابت کند؟ اگر می‌خواهید به جواب این سوالات برسید، پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

طراحی

طراحی هر دو گوشی میزو پرو 7 و شیائومی می 5 ایکس تمام فلزی است. کمپانی شیائومی برای گوشی شیائومی می 5 ایکس طراحی ساده‌تری انتخاب کرده و کمپانی میزو با انتخاب طراحی نامتعارف خود برای میزو پرو 7 سعی در جذب مخاطب بیشتری داشته است.

شیائومی می 5 ایکس
شیائومی می 5 ایکس

طراحی هر دو گوشی به خوبی انجام شده، اما چیزی که باعث جلب توجه بیشتر میزو پرو 7 می‌شود، حضور صفحه نمایش ثانویه در پنل پشتی آن است.

صفحه نمایش

موبایل شیائومی می 5 ایکس دارای یک نمایشگر ال سی دی 5.5 اینچی با کیفیت تصویری فول اچ دی است. از سوی دیگر میزو پرو 7 با دو نمایشگر که هر کدام در یک سمت این گوشی قرار گرفته خودنمایی می‌کند.

نمایشگر اصلی میزو پرو 7 یک صفحه نمایش سوپر آمولد 5.2 اینچی فول اچ دی است و از آنجا که کیفیت تصویری نمایشگر هر دو گوشی یکسان است، میزو پرو 7 با در اختیار داشتن نمایشگری کوچکتر، از تراکم پیکسلی بالاتری برخوردار است.

واضح است که حداقل بر روی کاغذ، نمایشگر میزو پرو 7 نسبت به صفحه نمایش شیائومی می 5 ایکس برتری دارد. اگر شما مایل به انتخاب نمایشگرهای سوپر Hمولد هستید، پس در این بخش انتخاب شما باید گوشی میزو پرو 7 باشد و در غیر این صورت، شیائومی می 5 ایکس گزینه مناسبی خواهد بود.

پردازنده

در بخش پردازنده، هلیو ایکس 30 و یا هلیو پی 25 مدیاتک که در میزو پرو 7 قدرتنمایی می‌کند در مقابل اسنپدراگون 625 شیائومی می 5 ایکس قرار می‌گیرد.

پردازنده هلیو ایکس 30 مدیاتک از لیتوگرافی 10 نانومتری برخوردار است و این موضوع باعث می‌شود تا این پردازنده از اسنپدراگون 625 که با معماری 14 نانومتری طراحی شده، عملکرد بهینه‌تری داشته باشد. البته این موضوع به هیچ عنوان به ما نمی‌گوید که اسنپدراگون 625 پردازنده قدرتمندی نیست، بلکه با توجه به مشخصات فنی، تنها می‌توان پیش بینی کرد که پردازنده میزو پرو 7 عملکرد بهتری خواهد داشت.

عملکرد واقعی پردازنده‌ها در دنیای واقعی مشخص خواهد شد، چرا که قدرت یک پردازنده به فاکتورهای مختلفی از جمله بهینه سازی نرم افزار هم بستگی دارد.

رم و حافظه داخلی

شایعات اولیه نشان می داد که میزو پرو 7 در سه نسخه متفاوت عرضه خواهد شد. 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی

خوب این خبر تا حدودی درست است. مدل جدید میزو سه نسخه متفاوت دارد. دو نسخه دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی است و یک نسخه نیز به 6 گیگابایت حافظه رم مجهز است، البته این نسخه تنها به مدل میزو پرو 7 پلاس محدود می‌شود.

از سوی دیگر گوشی هوشمند شیائومی می 5 ایکس دارای 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است، پس در این بخش نیز میزو پرو 7 یک سر و گردن بالاتر از محصول جدید شیائومی می‌ایستد.

نرم افزار

هر دو گوشی میزو پرو 7 و شیائومی می 5 ایکس با سیستم عامل اندروید نوقا از جعبه خود خارج می شوند. به طور دقیق گوشی Mi 5X به اندروید 7.1.2 نوقا مجهز بوده و از لحاظ تکنیکی، این عامل برتری آن نسبت به محصول جدید کمپانی میزو است؛ اما قدرت نرم افزاری هم بستگی زیادی به تنظیمات شما دارد.

به عنوان مثال شیائومی می 5 ایکس با رابط کاربری MIUI 9 همراه شده است. در حالی که بسیاری از کاربران از کار کردن با این رابط کاربری احساس رضایت می‌کنند، اما برخی نیز آن را دوست ندارند.

گوشی Meizu Pro 7 به سیستم عامل Flyme 6 مجهز است. این رابط کاربری مناسبی است، اما کارایی ان به اندازه MIUI 9 نخواهد بود.

دوربین

خوب این قسمت جایی است که تقریبا همه چیز تغییر می‌کند. دوربین یک فاکتور بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند امروزی است که از مدل‌های میان رده به بالارده تفاوت پیدا می‌کند.

دوربین شیائومی می 5 ایکس به مانند آیفون 7 پلاس دارای لنزهای تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال است
دوربین شیائومی می 5 ایکس به مانند آیفون 7 پلاس دارای لنزهای تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال است

هم گوشی میزو پرو 7 و هم می 5 ایکس شیائومی به دوربین‌های دوگانه مجهز شده‌اند. در حالی که دوربین شیائومی می 5 ایکس به مانند آیفون 7 پلاس دارای لنزهای تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال است، دوربین دوگانه میزو پرو 7 به مانند هواوی پی 10 دارای یک سنسور رنگی RGB و یک سنسور مونوکروم بوده که نتیجه آن ثبت تصاویری واضح‌تر است.

مدل پرو 7 میزو دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. گوشی می 5 ایکس شیائومی نیز یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی دارد، اما دوربن سلفی 5 آن مگاپیکسلی است.

باتری

انرژی مورد نیاز موبایل Meizu Pro 7 از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. این باتری از قابلیت شارژ سریع mCharge 4.0 پشتیبانی می‌کند. باتری شیائومی می 5 ایکس دارای ظرفیت 3080 میلی‌آمپر ساعت است.

گوشی میزو پرو 7 یا شیائومی می 5 ایکس ؟!

گوشی میزو پرو 7

قیمت مدل پایه گوشی پرو 7 میزو چیزی در حدود 425 دلار است و مدل سطح بالاتر ان با برچسب قیمتی 500 دلاری عرضه شده و این در حالی است که شیائومی می 5 ایکس با قیمتی در حدود 220 دلار معامله می‌شود.

همان طور که می‌بینید تفاوت بین قیمت این دو دستگاه کاملا مشخص است. البته اگر بخواهیم صادق باشیم، شاید این مقایسه چندان منصفانه‌ای نباشد. یکی از این دو دستگاه در دسته‌بندی گوشی‌های بالارده بازار قرار می‌گیرد و دیگری یک گوشی هوشمند میان رده است (بدیهی است که بر روی کاغذ همه چیز به نفع میزو پرو 7 تمام می‌شود).

اما این موضوع را با قاطعیت می‌توان اعلام کرد که هر دو گوشی، ارزش پولی را که برای آن پرداخت می‌کنید را خواهند داشت. اگر 425 دلار برایتان رقم بالایی نیست، پس میزو پرو 7 را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت حتما به خرید شیائومی می 5 ایکس فکر کنید.

مقایسه گوشی‌ها یکی از سرگرمی‌های کاربران دنیای تکنولوژی است. با مقایسه گوشی می‌توان دریافت که کدام دستگاه نسبت به قیمتی که دارد، ارزشمندتر است، اما در پایان این شما هستید که باید تصمیم آخر را بگیرید.

حال شما به ما بگویید که کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید دارد؟

منبع: theandroidsoul

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر