;
coinex

گوشی ال جی وی 30 برای عکاسی در نور کم فوق العاده خواهد بود

گوشی ال جی وی 30 برای عکاسی در نور کم فوق العاده خواهد بوداخبار جدید از توانایی بالای گوشی ال جی وی 30 در عکاسی با نور کم خبر می دهند. دوربین گوشی های هوشمند، مسیر زیادی را برای کیفیتی که امروز به آن دست یافته، طی کرده است؛ اما یکی از قابلیت هایی که هنوز هم تعریف چندانی ندارد، توانایی آنها در عکاسی با نور کم است.

از آنجاییکه دوربین گوشی های هوشمند از سنسورهای کوچک قدرت می گیرند، نمی توانند به عملکرد بالا در عکاسی با نور کم یا نور شب و دامنه دینامیک بدون آینده دست پیدا کنند. تولید کنندگان نیز نمی توانند سنسورهای بزرگ تری را در دوربین گوشی های هوشمند خود به کار بگیرند، به همین دلیل نیز تنها کاری که برای بهبود این عملکرد می توانند انجام دهند، دیافراگم گسترده تر است.

دیافراگم اساسا درگاهی است که اجازه ی ورود و حرکت نور از طریق لنزها و رسیدن به سنسور را امکان پذیر می کند. هرچقدر که دیافراگم گسترده تر باشد، نور بیشتری نیز از آن عبور خواهد کرد. اندازه ی دیافراگم با شماره f مثل f/4.6 یا f/2.0 مشخص می شود. بیشتر گوشی های هوشمندی که این روزها در بازار موجود هستند، از دیافراگم گسترده f/2.0 و f/1.7 برخوردارند.

با این اوصاف، دوربین گوشی هوشمند با دیافراگم گسترده تر، به ویژه اگر با قابلیت ثبت اپتیکال تصویر یا OIS همراه باشد، می تواند عکس های دقیق تر و شفاف تری را در شب و نور کم به ثبت برساند؛ هرچند که نرم افزارهای دوربین نیز نقش موثری برای کاهش مولفه های اضافی و افزایش کیفیت تصویر نهایی دارند.

دوربین گوشی های سامسونگ گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس، اس 7 و اس 7 پلاس با دیافراگم گسترده f/1.7 همراه است که برای یک گوشی هوشمند، بسیار بزرگ است؛ بخشی از عملکرد بالای آن در شرایط نور کم، به دلیل همین اندازه ی دیافراگم است.

اما گزارشات اخیر حاکی از آن هستند که گوشی ال جی وی 30 با دیافراگم گسترده f/1.6 همراه خواهد بود که برای یک گوشی هوشمند، بسیار گسترده است. البته عملکرد آن در مقابل گوشی های گلکسی، چندان متفاوت نخواهد بود. دیافراگم گسترده به گوشی ال جی وی 30 این امکان را می دهد که عکس های بهتری را در نور کم به ثبت برساند، به ویژه اگر با قابلیت ثبت اپتیکال تصویر همراه باشد.

لازم به ذکر است که تنها دوربین اصلی گوشی ال جی وی 30 با این اندازه ی دیافراگم همراه خواهد بود؛ در حالیکه لنز زاویه گسترده ای که در کنار آن قرار دارد، از اندازه  دیافراگم کمتری برخوردار می شود.

اگر این شایعه صحت داشته باشد، پس گوشی ال جی وی 30 گسترده ترین دیافراگم را در میان تمامی گوشی های هوشمند حال حاضر خواهد داشت و آن را به بهترین موبایل برای عکاسی در شب و نور کم تبدیل خواهد شد. ما از همین حالا هیجان زده ایم.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر