;
coinex

ماشین های مازراتی تا سال 2019 همگی الکتریکی خواهند شد

ماشین های مازراتی تا سال 2019 همگی الکتریکی خواهند شد
فیات کرایسلر اتوموبیلز (Fiat Chrysler Automobiles) که مالک کمپانی مازراتی محسوب می‌شود، تایید کرده است که تمامی ماشین های مازراتی تا سال 2019 به نیروی الکتریکی مجهز می‌شوند.

البته گفتن این جمله بدان معنا نخواهد بود که تمام ماشین های مازراتی تا سال 2019 تمام الکتریکی می‌شوند، بلکه چیزی که توسط فیات کرایسلر تایید شده، این است که تا سال 2019 تمامی ماشین های ساخته شده توسط شرکت مازراتی به نوعی از نیروی الکتریکی بهره خواهند برد. تمام الکتریکی شدن خوردوهای یک کمپانی به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد داشت و مسلما این کار تنها در عرض 2 سال امکانپذیر نخواهد بود.

سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، مدیر ارشد اجرایی فعلی گروه خودروسازی فیات کرایسلر در یک کنفرانس تلفنی که با سرمایه‌گذاران خود داشت، این خبر را تایید کرد و گفت؛ مازراتی با الکتریکی کردن خودروهای خود باعث فشار بیشتر بر روی کمپانی مادر، فیات کرایسلر شده تا هر چه سریع‌تر به سمت تولید نیروی محرکه الکتریکی گام بردارد.

تقریبا بیش از نیمی از تمامی خوردوهایی که توسط برندهای تحت مالکیت فیات کرایسلر (FCA) تولید می‌شوند، قرار است تا سال 2022 به نوعی از نیروی الکتریکی استفاده کنند. آلفا رومئو، کرایسلر، فیات ، داج و چند شرکت دیگر، برندهایی هستند که همگی تحت مالکیت این گروه خودروسازی فعالیت می‌کنند.

اولین مدل از ماشین های مازراتی که با پیشرانه اکتریکی به بازار خودرو معرفی خواهد شد، کانسپت مازراتی آلفیری است. این طرح مفهومی که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو 2014 به نمایش گذاشته شد، در سال 2020 راهی بازارهای جهانی می‌شود.

مازراتی یکی از برندهای لاکچری در ساخت خودرو بوده و یک برند پرتحرک است. این کمپانی تنها به ساخت مدل‌های الکتریکی فکر نمی‌کند و به دنبال تولید خوردوهایی هیبریدی نیز هست. خودروی شاسی بلند لوانته یکی از مدل‌هایی است که از پیشرانه هیبریدی استفاده خواهد کرد.

سرجیو مارکیونه اضافه می‌کند که مازراتی تصمیم دارد تا بعد از تولید و عرضه دو مدل جدید از محصولات خود، همه سرمایه گذاری‌ها را به سمت تولید نیروی محرکه الکتریکی هدایت خواهد کرد. مطمئنا آینده از آنِ خودروهایی خواهد بود که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند و فیات کرایسلر که یکی از غول‌های بزرگ صنعت خودروسازی است، این موضوع را به خوبی می‌داند.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر