;
coinex

متوقف نمودن اجرای مصوبه جدید اینترنت؛ اعتراضات کاربران به تعرفه های جدید

متوقف نمودن اجرای مصوبه جدید اینترنت؛ اعتراضات کاربران به تعرفه های جدید

قرار بود مدل مصرف اینترنت از حالت حجمی به سرعت تبدیل شود اما تعرفه‌های اتصال محور که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تصویب رسیده و هنوز ابلاغ نشده بود، به دستور وزیر ارتباطات متوقف گردید.

بر اساس اطلاعات موجود کاربران به تعرفه‎های جدید اینترنت ثابت اعتراض نموده‎اند و در این راستا محمود واعظی از توقف این طرح خبر داد و گفت:

چون این تعرفه‎های جدید مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و همچنین این مصوبه هنوز مراحل اداری و ابلاغ را طی نکرده و اجرایی نیز نشده است، قرار بر این است اجرای آن متوقف شود و دستور داده شده تا کمیته بررسی تعرفه‎ها مجددا پیشنهاداتی را با رعایت منافع و مصالح کاربران تهیه و ارائه نماید.

قبل از این اعتراضات و اینکه دکتر واعظی دستور متوقف نمودن روش جدید ارائه اینترنت را ابلاغ نماید، محمد جواد آذری جهرمی بیان کرده بود:

با توجه به اعتراضات و نیز تلاش‎های صورت گرفته برای مصوبه جدید و جلب رضایت مردم، با ارسال نامه‎ای از دکتر واعظی خواستم مصوبه جدید را بیشتر بررسی نماید، امیدوارم موافقت نمایند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره تعرفه‎های جدید اینترنت که موسوم به تعرفه‎های اتصال محور است و در کمیسیون نیز تصویب شده‎اند، اعلام کرده بود که برای گذر از سرویس‎های حجمی به سرویس‎های اتصال محور دو گام لازم است و این تعرفه‎های اعلام شده قدم اول محسوب می‎شوند.

وی در ادامه به این نکته نیز اشاره نمود که تعرفه‎های اعلام شده تا ۳۰ درصد نسبت به تعرفه‎های فعلی کاهش دارند و حداقل سرعت را برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده‎اند که افزایش کیفیت را نیز به دنبال خواهد داشت.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر