;
coinex

ساخت سیستم اتوماسیون هوشمند در کشور

ساخت سیستم اتوماسیون هوشمند در کشور

با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، یک سیستم اتوماسیون هوشمند تحت عنوان اترنت  (Eternet) توسط یک شرکت فعال در زمینه فناوری اطلاعات طراحی شده است.

مهندس علی طاهری، که مدیرعامل این شرکت است،‌ ضمن اعلام این خبر گفت:

اترنت که نام آن برگرفته از (شبکه پایدار) است، مجموعه‌ای از سیستم‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دستگاه‌های الکترونیکی و کامپیوتری است که از طریق ارتباطات شبکه‌ای و تکنولوژی ابری (Cloud) با یکدیگر در ارتباط هستند تا خدمات و سرویس‌های متنوعی را به کاربران ارائه کنند.

به گفته وی این پروژه می‌تواند، با توان بالایی در کنار رقبای خارجی قرار گیرد و بخش قابل توجهی از نیاز داخلی به تجهیزات همچون سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، اداری و خانگی را در بخش بازار داخل و خارج از کشور پوشش ‌دهد.

به گفته مهندس طاهری، بسته اتوماسیون، از سیستم عامل مدیریتی شبکه اتوماسیون،‌ کامپیوتر مرکزی جهت نصب سیستم عامل شبکه اتوماسیون،‌ کنترلر مرکزی ماژول‌ها که از کامپیوتر مرکزی سرویس می‌گیرد،‌ ماژول‌های مختلف الکترونیکی که شامل سنسورها و فعال سازها هستند،‌ پنل کنترلی و نظارتی چند منظوره، با سنسور اثر انگشت و دوربین و کامپیوتر شخصی، کنسول بازی، مرکز سرگرمی و رسانه دیجیتال تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، این سیستم در خصوص بازار مصرف نیز می‌تواند به صورت گسترده‌ای در طرح‌های صنعتی به خصوص در بخش کشاورزی، دامداری و درمان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه به یکی از کاربردهای مهم این مجموعه از محصولات که مجهز کردن BTS های اپراتورهای موبایل به تجهیزات مانیتورینگ و کنترل است اشاره نمود.

مهندس طاهری در ادامه گفت:

بیش از 100 هزار BTS در کشور وجود دارند که تنها به سنسورهای حرارت و باز شدن در مجهز هستند اما اکنون با تجهیز هر BTS به بسته تجهیزات اتوماسیون با قیمتی معادل 40 تا 60 میلیون ریال می‌توان در کاهش تلفات و افزایش راندمان و ایجاد امکان مانیتور و کنترل محیط آنها گام موثری برداشت.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد که در بخش اتوماسیون‌های خانگی، اداری و نیمه صنعتی سالیانه بازاری معادل 30 میلیارد دلار در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد که تا سال 2018 این رقم به 48 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی همچنین عامل پایین بودن میزان فروش تجهیزات خانه هوشمند و اتوماسیون در داخل کشور را قیمت بالای تجهیزات و نبود Platform منعطف جهت نصب و کاربری در تمام محیط‌ها عنوان نمود.

مهندس طاهری در مورد قیمت و انعطاف‌پذیری محصولات سیستم اترنت، ادامه داد:

تجهیزات این سیستم می‌تواند بخش قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد و با توجه به قیمت‌گذاری بسته محصولات معادل 100 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی فروشی معادل 100 میلیارد ریال را در 2 سال آینده می‌توان انتظار داشت.

به گفته وی و براساس گزارش تحقیقات موجود، ارزش بازار ابزارهای کنترلی و اتوماسیون خانگی در سال 2012 به میزان 19.15 میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود که با رشد مرکب سالیانه‌ای برابر با 17 درصد در سال‌های 2013 تا 2018 به میزان 48.02 میلیارد دلار برسد.

براساس گفته‌های روابط عمومی صحا، این سیستم بازار اصلی و هدف خود را کشورهای آسیایی، اروپایی و خاورمیانه قرار داده است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر