;
coinex

آموزش پشتیبان گیری و بازگردانی رجیستری ویندوز

آموزش پشتیبان گیری و بازگردانی رجیستری ویندوز

بسیاری از مشکلات ویندوز مربوط به رجیستری (Windows registry) است؛ بخشی که تنظیمات اصلی را در خود جای داده است. هر چند این تنظیمات می‌توانند کاربردی باشند، اما ممکن است بصورت تصادفی، اختلالات و پیچیدگی‌هایی در آن بوجود آید که به دستگاه شما منتهی می‌شود.

در اینجا آموزش نحوه پشتیبان گیری و بازگردانی رجیستری ویندوز را مشاهده می‌کنید. بهتر است قبل از انجام هرگونه تغییر، این کار را انجام دهید. با تکرا همراه باشید.

در ویندوز 7 و نسخه‌های جدیدتر، می‌توانید با نوشتن regedit در بخش جستجو یا منو استارت، کار را شروع کنید. پیشنهادی که می‌آید را بپذیرید، سپس وارد بخش ویرایشگر می‌شوید. این کار می‌تواند به اندازه خود کامپیوتر وسیع باشد و یا شاید هم مختصر. واضح است که این به محدوده اجرایی و سنگینی فایل‌ها برای بک آپ گیری بستگی دارد.

بخش مورد نظر را انتخاب کنید، بر روی کلید مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Export را انتخاب کنید. متنی نشان داده می‌شود که از شما می‌خواهد برای فایل بک آپ خود یک نام انتخاب کنید و همچنین انتخاب کنید که فایل در کجای سیستم ذخیره شود. بر روی Save کلیک کنید؛ حال شما از رجیستری بک آپ گرفته‌اید.

بک آپ و بازگردانی رجیستری ویندوز

برای بازگردانی بک آپ رجیستری، ویرایشگر رجیستری را دوباره باز کنید. این بار به Import ← File بروید، جایی که می‌توانید بک آپ مورد نظر را پیدا کنید. آن را انتخاب کنید و با کلیک بر روی Open می‌توانید رجیستری را بازگردانی کنید.

در هر نسخه از ویندوز، می‌توانید از System Restore استفاده کنید تا یک اسنپ شات از موارد نصبی فعلی بگیرید. این کار نسبت به پشتیبان گیری بصورت دستی کمی آسان‌تر است و هوشمندانه است که آن را صرف نظر از ویرایش رجیستری انجام دهید.

بخاطر داشته باشید که نیاز نیست رجیستری را پاک کنید، چون در اکثر مواقع خطاهای رجیستری بی‌ضرر هستند.

.

منبع: makeuseof | تصویر: Marta Design

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر