;
coinex

پسر 9 ساله‌ای که می‌خواهد مامور حفاظت سیاره‌ای ناسا شود!

یک دانش‌آموز کلاس چهارمی می‌خواهد، مامور بعدی حفاظت سیاره‌ای ناسا شود. آژانس فضایی ناسا هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال استخدام نیروهایی جدید برای سمت مامور حفاظت سیاره‌ای است. کسانی که قادر به محافظت از سیاره در مقابل آلودگی‌های میکروبی سیارات دیگر باشند. این پسر 9 ساله که جک دیویس نام دارد، اهل نیوجرسی است و در بین متقاضیان این فرصت شغلی ناسا قرار دارد. جک در نامه‌ای که به ناسا نوشت، گفت: “ممکن است، 9 سال داشته باشم، اما فکر می‌کنم برای این شغل مناسب باشم.”

او در ادامه نامه از تجربیات خود گفت: “من تقریبا تمام فیلم‌های مربوط به فضا و موجودات فضایی را که بتوانم می‌بینم.” او همچنین در ادامه توضیحات قانع‌کننده‌ای در مورد پیشرفت شغلی خود در آینده هم داد: “من همچنین مجموعه تلویزیونی ماموران شیل را تماشا کرده‌ام و امیدوارم که فیلم مردان سیاه‌پوش را هم ببینم.” جک همچنین در مورد مهارت‌ها و توانایی خود برای یادگیری سریع و درک مفاهیم جدید توضیح داده است: “در بازی‌های ویدئویی عالی هستم. جوان هستم، به همین دلیل می‌توانم یاد بگیرم که همچون یک موجود فضایی فکر کنم.”

ناسا به نامه این پسربچه علاقه‌مند به فضا پاسخ داد و حتی جاناتان رال، مدیر تحقیقات سیاره‌ای ناسا هم با او تماس تلفنی داشت. مقامات ناسا در پاسخ نامه جک، به او برای این علاقه خاص تبریک گفتند و توضیحاتی را در مورد این شغل جدید به او دادند. جیمز ال. گرین، مدیر بخش علوم سیاره‌ای ناسا نوشت: “این شغل مرتبط به حفاظت از زمین در مقابل میکروب‌های کوچکی است که در زمان بازگشت نمونه‌های ماه، سیارک‌ها و مریخ ممکن است، آلودگی را به زمین بیاورند. حفاظت سیاره‌ای، همچنین مرتبط به حفاظت از سیارات و قمرهای دیگر در مقابل میکروب‌های ما (زمین) است.”

جاناتان رال، مدیر تحقیقات سیاره‌ای ناسا، با جک دیویس صحبت کرد. همچنین مقامات ناسا در پاسخ ‌نامه جک، به او برای این علاقه خاص تبریک گفتند و توضیحاتی را در مورد این شغل جدید به او دادند. جک دیویس 9 ساله در بین متقاضیان فرصت شغلی جدید ناسا بود. ناسا هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال استخدام 6 نیروی جدید برای شغل مأمور حفاظت سیاره‌ای است
جاناتان رال، مدیر تحقیقات سیاره‌ای ناسا، با جک دیویس صحبت کرد. همچنین مقامات ناسا در پاسخ ‌نامه جک، به او برای این علاقه خاص تبریک گفتند و توضیحاتی را در مورد این شغل جدید به او دادند. جک دیویس 9 ساله در بین متقاضیان فرصت شغلی جدید ناسا بود. ناسا هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال استخدام 6 نیروی جدید برای شغل مامور حفاظت سیاره‌ای است

واضح است که ناسا هیچ‌کسی را برای دفاع از سیاره در مقابل موجودات فضایی استخدام نمی‌کند و قرار نیست، این فرد به مانند فیلم‌های علمی تخیلی با اسلحه‌های پیشرفته از زمین دفاع کند و این جک دیویس هم از این قاعده مستثنا نیست. درحالی‌که آشکار است که ناسا فرصت شغلی مامور محافظت سیاره‌ای را به او پیشنهاد نداد اما، مستقیما هم او را رد نکرد. گرین نوشت: “ما همیشه به دنبال دانشمندان و مهندسان خوش‌فکر هستیم که به ما کمک کنند، بنابراین امیدواریم که به‌سختی درس بخوانی و در مدرسه موفق باشی.”

به نظر نمی‌رسد که جک دیویس جایگزین کیسی کانلی باشد که هم‌اکنون سمت مامور حفاظت سیاره‌ای ناسا است.  گرین اضافه کرد:”ما امیدواریم که روزی تو را اینجا در ناسا ببینیم.”

شغلی که ناسا به دنبال آن است، مورد بسیار ساده‌تری است. ناسا می‌خواهد فردی برای سمت مامور محافظت سیاره‌ای استخدام کند تا مطمئن شود، فضاپیماهای زمینی، سیارات دیگر را آلوده نمی‌کنند و این فضاپیماها هم این آلودگی‌ها را به زمین منتقل نمی‌کنند. در حال حاضر دفتر حفاظت سیاره‌ای ناسا تنها یک عضو به نام دکتر کیسی کانلی دارد. دفتر حفاظت سیاره‌ای در بسیاری از جنبه‌های ماموریت‌های (فضایی) برای جلوگیری از آلودگی‌های ماکروویو سیاره‌های دیگر و سیاره ما دخیل است.

تمام فضاپیماهای ناسا بری جلوگیری از آلودگی استریلیزه می‌شوند. همچنین مأمور دفتر حفاظت سیاره‌ای اطمینان حاصل می‌کند که هر نوع میکروبی از دیگر سیارات به زمین باز‌نمی‌گردد. در مورد این شغل ناسا هم باید بگوییم، درواقع ناسا از بین افراد واجد شرایط برای شغل مامور حفاظت سیاره‌ای، افرادی را جذب می‌کند. گفته می‌شود، درآمد سالانه این مامورین حفاظت سیاره‌ای، بین 124 هزار تا 187 هزار دلار خواهد بود. تأسیس بخش کوچکِ دفتر حفاظت سیاره‌ای به دوران جنگ سرد بازمی‌گردد. یعنی زمانی که شوروی و آمریکا معاهده‌ای برای جلوگیری از آلودگی فضا به امضا رساندند. اصلی‌ترین هدف این دفتر کاملا علمی است. اگر موجودات فضایی وجود داشته باشند، محققان می‌خواهند، منشأ و تحول آن‌ها را مطالعه کنند. به‌این‌ترتیب، برای جلوگیری از بروز مشکل، انسان باید مراقب باشد فضا را با باکتری‌ها آلوده نکند.

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر