;
coinex

گوشی اکسپریا ایکس زد 1 سونی در لیست GFX Bench رویت شد

گوشی اکسپریا ایکس زد 1 سونی
پیش از یک هفته قبل گوشی هوشمندی در لیست بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت که پیش‌بینی می شد گوشی اکسپریا ایکس زد 1 سونی باشد. دستگاهی که از پردازنده اسنپدراگون 835 قدرت گرفته، سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا را اجرا کرده و 4 گیگابایت حافظه رم دارد.

امروز بنچمارکی از طریق پایگاه داده‌ای جی اف ایکس بنچ (GFX Bench) منتشر شد که جزئیاتی جدیدی از قبیل اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن و همچنین مقدار مگاپیکسل‌های دوربین را نشان می‌دهد. علاوه بر این به نظر می‌رسد که سونی اکسپریا ایکس زد 1 دارای دو شماره مدل است. یک نسخه دارای شماره مدل G8341 بوده و دستگاه دیگر شماره مدل G8342 را با خود به همراه دارد. مدل دوم به احتمال زیاد نسخه‌ای دو سیمکارته خواهد بود.

گوشی اکسپریا ایکس زد 1 سونی در لیست GFX Bench رویت شد

بر اساس لیست منتشر شده از بنچمارک GFX Bench، گوشی اکسپریا ایکس زد 1 سونی دارای نمایشگر 5.1 اینچی فول اچ دی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل است. از سوی دیگر پردازنده گرافیکی آن آدرنو 540 بوده و از 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. با توجه به مشخصات درج شده، سونی اکسپریا ایکس زد 1 در پنل پشتی خود دوربینی 19 مگاپیکسلی داشته و در جلو به یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز است.

یک نکته جالب درباره این خبر جدید، آن است که در بنچمارک قبلی عنوان شده بود وجود سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا در گوشی سونی اکسپریا XZ1 بود و این در حالی است که آخرین نتایج منتشر شده از جی اف ایکس بنچ نشان می‌دهد که این اسمارت فون در حال اجرای سیستم عامل اندروید 8.0 است. در توضیحات زیر آن “Android Sony Edition” نوشته شده است.

ما دقیقا نمی‌دانیم که گوشی اکسپریا ایکس زد 1 سونی در چه تاریخی رونمایی خواهد شد. اما صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نمایشگاه IFA 2017 می‌تواند مکان مناسبی برای معرفی این دستگاه جدید باشد، اما روی این موضوع چندان حساب باز نکنید!

برخی شایعات منتشر شده در چند روز اخیر حاکی از آن است که سیستم عامل اندروید او (Android O) به احتمال زیاد در همین هفته منتشر خواهد شد. گوگل احتمالا در چهارشنبه همین هفته این کار را انجام خواهد داد، بنابراین فردا، 18 مردادماه، منتظر یک رونمایی غیر منتظره از گوگل باشید.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Sony Xperia XZ1 Compact) نیز به نظر می‌رسد که در بنچمارک محک خورده است، به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که هر دو دستگاه به زودی رخ نشان دهند.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر