;
coinex

بررسی تفاوت های موجود در مدل های رنو ال 90 در ایران

بررسی تفاوت های موجود در مدل های رنو ال 90 در ایران

به گفته محمد حقگو، حدود 3 خودرو و یا 7 خودرو از مدل‌های رنو ال 90 که توسط ایران خودرو و سایپا تولید می‌شوند، دارای موتوری یکسان هستند.

در حال حاضر خودروهای ال 90 معمولی و پلاس که در شرکت ایران خودرو با دو نوع گیربکس معمولی و اتوماتیک تولید می‌شوند و همچنین خودروهای پارس تندر و ساندرو که با دو نوع کلاس بدنه معمولی و استپ وی هستند همگی دارای موتورهای یکسان K4M اما با اتاق‌های متفاوتی هستند.

 بررسی مدل‌های رنو ال 90 ایران خودرو و پارس خودرو

چندین سال پیش بود که ال 90 وارد بازار ایران شد. این خودرو ساخت داچیای رومانی است و از زیرمجموعه‌های رنو به شمار می‌رود. این شرکت اهداف تولید ال 90 را اقتصادی بودن، کم مصرف بودن و ارزان بودن آن بیان نمود.

مدل‌های رنو ال 90 اکنون توسط دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در ایران تولید می‌شود. این خودرو دارای موتور مدل K4M است. این دو شرکت مدل‌های مختلفی از رنو ال 90 را تولید می‌کنند اما تفاوت چندانی نیز با هم ندارند.

مدل‌های ال 90 E2 تولیدی در ایران خودرو

از مدل‌های ال 90 E2 دو نوع دیگر نیز در ایران خودرو تولید می‌شود که این دو مدل ال 90 با گیربکس اتوماتیک و ال 90 با گیربکس معمولی و اتوماتیک هستند که البته ظاهری جدید دارند و آنها را با نام پلاس می‌شناسند.

تغییرات ظاهری ال 90 مدل جدید پلاس و ال 90 معمولی به صورتی است که در تصویر زیر آمده است.

تفاوت مدل های رنو ال 90 با هم

این تفاوت ها شامل:

  1. چراغ‌های جلو و عقب تندر 90 پلاس طرحی جدید نسبت به تندر 90 معمولی دارند.
  2. طرح جدید سپر جلو و عقب و جلو پنجره و همرنگ شدن آن با رنگ بدنه در تندر 90 پلاس قابل مشاهده است.
  3. استفاده از آینه‌های جانبی جدید در تندر 90 پلاس که همرنگ بدنه بوده و بزرگتر هستند.
  4. یک نوار کرومی به پایین صندوق عقب اضافه شده و تغییر در قفل در صندوق عقب در تندر 90 پلاس دیده می‌شود.
  5. در تندر 90 پلاس زه و دستگیره‌ها با رنگ بدنه همرنگ شده‌اند.
  6. چراغ مه شکن جلو و سپر جلو تغییر کرده‌اند.
  7. سپرهای عقب دارای دو عدد شبرنگ هستند.
  8. ال 90 پلاس 4 سانتی متر طول بیشتری دارد.

شرکت ایران خودرو جزئیات تندر 90 پلاس معمولی و تندر 90 پلاس اتوماتیک را منتشر کرده اما فقط تندر 90 پلاس اتوماتیک را در لیست پیش فروش قرار داده است.

جزئیات قیمت این خودرو به صورت زیر است:

جزئیات قیمت مدل های رنو ال 90

مدل‌های رنو ال 90 در پارس خودرو

مدل های رنو ال 90 در پارس خودرو

ال 90 پلاس نسخه جدید ال 90 از شرکت ایران خودرو و پارس تندر نسخه جدید ال 90 از شرکت پارس خودرو است.

پارس تندر فقط در دو مورد مشخص تفاوت‌هایی با ال 90 معمولی دارد. شرکت پارس خودرو روی قسمت عقب این خودرو کار کرده است زیرا قسمت پشتی آن اندکی بلند بود و دید مناسبی نداشت. همچنین نمایشگر دیجیتال مولتی مدیا را نیز در نسخه جدید اضافه کرده است.

شرایط خرید به صورت اعتباری بوده و نرخ‌های سود مشارکت متفاوت در زمان صدور دعوتنامه و در آبان و آذر سال جاری مشخص می‌گردد.

در جدول زیر، جزئیات شرایط فروش با دعوتنامه 100 روزه مشخص شده است:

شرایط فروش مدل های ال 90 با دعوتنامه 100

بررسی وضعیت ایمنی مدل‌های رنو ال 90 در ایران

ایمنی ال 90 از ویژگی های بارز آن است. این خودرو در تست ایمنی توانسته است 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی را به دست آورد و لقب خودور ایمن را دریافت کند.

قطعات ال 90 طوری طراحی شده‌اند که جاذب ضربه هستند. مخزن سوخت این خودرو در کف آن قرار دارد و از کمک فنرها دور است و در زمان تصادف نیز کمترین احتمال سوراخ شدن وجود دارد و از این نظر نیز می‌توان گفت ایمن است.

در پشت صندوق عقب لایه‌ای قرار دارد که در هنگام تصادف خطر ورود اشیا به داخل خودرو را حداقل می‌کند. همچنین داشبورد دارای یک ساختار لانه زنبوری است از جنس پلی پرولین و جاذب نیرو که آسیب به زانو را در زمان تصادف حداقل می‌کند.

بررسی وضعیت ایمنی مدل های رنو ال 90

بررسی وضعیت کیفی خودروهای مدل های رنو ال 90

یر اساس گزارشی که در تیرماه توسط شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران منتشر گردید، مدل‌های ال 90 و ساندرو که موتوری شبیه به ال 90 دارند و از محصولات رنو هستند در محدوده خودروهای با کیفیت که قیمت آنها 25 تا 50 میلیون تومان است قرار گرفته‌اند.

تندر 90 و پارس تندر توانسته‌اند سه ستاره کیفی و خودروهای تندر 90 اتوماتیک پلاس، ساندرو، تندر 90 اتوماتیک و پارس تندر توانسته‌اند 4 ستاره کیفی را در تست امنیت به دست آورند.

شرایط فروش ال 90 ایران خودرو و پارس خودرو

شرایط فروش مدل های ال 90 ایران خودرو و پارس خودرو

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر