;
coinex

باتری کاغذی که از طریق بزاق دهان شارژ می شود!

باتری کاغذی که از طریق بزاق دهان شارژ می شود!باتری هایی که از باکتری ها انرژی می گیرند، می توانند در شرایطی که دسترسی به الکتریسیته دشوار است، بسیار مفید واقع شوند و تامین قدرت مورد نیاز برای دستگاه های کم مصرف را به عهده بگیرند. سیوکین چوی، استادیار علوم کامپیوتری در دانشگاه بیانگموتون، پنج سال از عمر خود را برای بررسی این احتمال صرف کرده و در نهایت، باتری کاغذی را توسعه داده که انرژی خود را از آب های کثیف می گیرد. آخرین دستاورد او در طراحی باتری کاغذی ، تنها به مایعات بدن نیاز دارد؛ این باتری توانست تنها با یک قطره آب دهان، یک لامپ LED را روشن کند.

این نوع از باتری های مبتنی بر باکتری به سلول های سوختی میکروبی (MFCs) وابسته هستند. این سلول ها از باکتری ها برای واکنش های کاهش / اکسیداسیون استفاده می کنند که در حقیقت، الکترون ها را میان ماژول ها مبادله کرده تا بتواند الکتریسیته تولید کند. این پروسه با آب دهان، ادرار و بزاق نیز امکان پذیر است.

چوی در جدیدترین باتری کاغذی خود از سلول های سوخت میکروبی که از سلول های میکروارگانیسم غیر فعال و منجمد ساخته شده، استفاده کرده است که می تواند برای مدت های طولانی نگه داری شود و با اضافه کردن آب دهان، در عرض چند دقیقه انرژی الکتریسیته تولید می کند.

او در این باره توضیح می دهد: “تکنیک منجمد کرد برای ذخیره کردن طولانی مدت سلول های باکتریایی در دستگاه استفاده می شود. الکتریسیته ی باکتریایی، مدتهاست که مورد استفاده قرار می گیرد. باکتری در حین تنفس که با مصرف مواد ارگانیگ مثل آب دهان انجام می شود، می تواند الکترون ها را به الکترودهای خارجی منتقل کند.”

این تیم در پروسه ی آزمایش دستگاه توانست به تراکم برق چند میکرو وات در سانتیمتر مربع برسد که برای روشن کردن یک لامپ LED کافی بود. دانشمندان امیدوارند که این دستگاه بتواند در دستگاه های تشخیصی یکبار مصرف در کشورهای در حال توسعه استفاده شود. چوی در حال حاضر تلاش می کند تا تراکم قدرت و برق این دستگاه را افزایش دهد.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر