;
coinex

تولید باتری های انعطاف پذیر که با آب شور شارژ می شوند

تولید باتری های انعطاف پذیر که با آب شور شارژ می شوندمشکل عمده ی باتری های مصرفی، انعطاف ناپذیری و شکل ظاهری خشک آنهاست؛ این بدان معناست که در طراحی دستگاه هایی که به این باتری ها مجهز می شوند، با محدودیت هایی مواجه هستیم. خوشبختانه محققانی وجود دارد که با تولید باتری های انعطاف پذیر به دنبال رفع این مشکلات هستند.

این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک، چنین محدودیت هایی وجود نداشته باشند. نتایج مطالعات جدیدی که در Chem منتشر شده نشان می دهد که محققان توانستند باتری های انعطاف پذیر تولید کنند که با آب شور شارژ می شود که می تواند در نهایت به طراحی و تولید انواع جدیدی از دستگاه ها و پوشیدنی ها منجر شود.

محققان دریافته اند که این باتری جدید می تواند 50 مرتبه تا شود، بدون اینکه آسیبی ببیند. علاوه بر این، از امنیت بالایی برخوردار است، چرا که به جای مواد شیمیایی سمی، با مایعات بی ضرر مثل آب شور شارژ می شود.

این دانشمندان تا به حال توانستند دو نسخه از این باتری های انعطاف پذیر را تولید کنند؛ یک مدل شبیه کمربند و یک نانولوله. آنها همچنین باتری های تولید شده را برای راه حل های مختلف امتحان کردند، مثل سولفات سدیم و مواد شور؛ لازم به ذکر است که سولفات سدیم، نتایج بهتری را به اجرا می گذارد.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر