;
coinex

تشخیص خراشیدگی های خودرو با این سیستم دوربین جدید چینی امکان پذیر می شود

تشخیص خراشیدگی های خودرو با این سیستم دوربین جدید چینی امکان پذیر می شودچینی ها به دنبال طراحی سیستم دوربینی هستند که تشخیص خراشیدگی های خودرو را امکان پذیر کرده و آنها را به صورت مجزا از بدنه اصلی خودرو تشخیص می دهد.

زمانی که از چراغ قرمز عبور می کنید و یا توسط دوربین های کنترل سرعت شکار می شوید، پلیس با استفاده از شماره پلاک خودرو می تواند شما را شناسایی کرده و برگ جریمه را صادر کند. اما به نظر شما، شماره پلاک برای شناسایی خودرو کفایت می کند؟ اگر کسی بخواهد قانون را دور بزند، حتما با تعویض شماره پلاک نیز می تواند این کار را انجام دهد.

اینطور که به نظر می رسد، دور زدن قانون به این روش در چین غیر ممکن خواهد شد. بنابر گزارشی که اخیرا در The Sun منتشر شده، مهندسان چینی در حال توسعه ی تکنولوژی به نام Repression network یا شبکه سرکوبگر هستند. این تحقیقات توسط محققان دانشگاه Peking انجام می شود که به دنبال طراحی سیستم دوربینی هستند که دقت بی سابقه ای دارد.

این سیستم دوربین به اندازه ای باهوش است که به جای شناسایی خودرو از روی شماره پلاک، مواردی مثل رنگ بدنه خودرو، دکور و تزئینات آن را شناسایی می کند و حتی به تشخیص خراشیدگی های خودرو می پردازد. این بدان معناست که عوض کردن پلاک برای دور زدن این سیستم کفایت نمی کند؛ مخصوصا به این دلیل که خراشیدگی ها در هیچ خودرویی به هم شباهت ندارند.

این سیستم دوربین همچنین می تواند چهره ی فرد راننده را نیز شناسایی کند. گفته می شود که این نرم افزار در مراحل اولیه قرار دارد؛ بنابراین نباید منتظر راه اندازی آن در آینده ای نزدیک باشیم.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر