;
coinex

تاکسی های پرنده دبی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شدند

تاکسی های پرنده دبی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شدند
دبی شهری است که فعالیت‌های متعدد آن برای تبدیل شدن به شهری آینده نگر را همه شنیده‌اند. در ماه فوریه، مسئولین این شهر با همکاری استارتاپ Volocopter، برنامه‌ای برای راه اندازی سرویس تاکسی های پرنده دبی تنظیم کردند.

این برنامه در ماه ژوئن به‌روزرسانی شد، و هم اکنون، با همکاری و سرمایه گذاری 25 میلیون یورویی شرکت مادر مرسدس بنز یعنی Daimler AG، سرمایه گذار آلمانی Lukasz Gadowski و چند مورد دیگر در Volocopter، این پروژه یک قدم دیگر به اجرایی شدن، نزدیک‌تر شده است.

تاکسی پرنده

Florian Reuter، مدیر اجرایی Volocopter گفته:

تعهد پایدار مالی سرمایه گذاران جدید ما، نشانه‌ای از اثبات رشد اعتماد در بازار تازه پدیدار شده وسایل نقلیه الکرونیکی هوایی است که سبب ایجاد تاکسی‌های هوایی شخصی شد.

تاکسی پرنده در دبی

این استارتاپ حدود هفت سال است که بر روی ساخت ماشین پرنده در حال فعالیت است و هم اکنون نیز خوردو پرنده دو نفره Volocopter 2X را که با برق کار می‌کند و قابلیت پرواز مستقل را نیز داراست، به عنوان نسل دوم وسایل نقلیه خود معرفی کرده است.

نمای داخلی خودرو پرنده

سرویس AAT (تاکسی هوایی مستقل) این استارتاپ ممکن است مانندسرویس‌های ride-hailing یا آژانس‌های تاکسیرانی معمولی فعالیت داشته باشد. این شرکت با RTA (سازمان جاده و حمل و نقل) دبی به مدت پنج سال برای تست‌های اولیه، همکاری نزدیکی خواهد داشت. این همکاری از سه ماهه چهارم 2017 آغاز می‌شود.

تاکسی پرنده

تغییر حمل و نقل شهری با تاکسی های پرنده

مزایای سرویس خودروها یا تاکسی های پرنده کاملا واضح است. اول از همه دوری از ترافیک‌های معمول و تراکم شلوغی در مراکز شهری است. دوم اینکه Volocopter 2X امن و آرام است.

حمل و نقل هوایی

طبق گفته‌های این شرکت، برای اجرای چنین سرویسی، نیازی به پشتیبانی زیربنایی سنگین و پیچیده‌ای نخواهد بود. این سرویس نگرانی‌های رایج درباره استفاده وسایل هوایی در شهر، مانند طرح قبلی ایلان ماسک را با خود به همراه ندارد.

تاکسی پرنده در دبی

Volocopter تنها شرکتی نیست که برروی خودروهای پرنده یا تاکسی های پرنده کار می‌کند. Uber نیز برنامه‌هایی درباره وسایل نقلیه پرنده و سرویس تاکسی هوایی داشته است. برخی نیز شرکت‌هایی هستند که طراحی‌های خودشان را برای چنین وسایل نقلیه‌ای دارند. این‌ موارد نشان می‌دهد که به طور حتم خودروهای پرنده جایگاه ویژه‌ای در حمل و نقل آینده جهان خواهند داشت.

.

منبع: Futurism

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر