;
coinex

6 افزونه گوگل کروم که هر دانشجویی باید از آنها استفاده کند

6 افزونه گوگل کروم که هر دانشجویی باید از آنها استفاده کندبرخی دانشجوها در خوابگاه زندگی می کنند، اما تمامی آنها بخش اعظم زمان خود را در مرورگرها می گذارنند. از آنجاییکه نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی هر روز پر رنگ تر می شود، نگرانی هایی مبنی بر اتلاف وقت دانشجوها به وجود می آید. بنابراین قصد داریم مجموعه ای از 6 افزونه گوگل کروم را معرفی کنیم که می تواند در صرفه جویی زمان به شما کمک کرده و قدرت ذهنی شما را افزایش دهند.

این 6 افزونه گوگل کروم ، ابزارهایی هستند که به تمرکز بیشتر دانشجویان کمک کرده و بهره وری آنها را افزایش می دهند؛ در ادامه با تکراتو همراه شوید:

1. StayFocused (متمرکز بمانید)

اینجاست که افزونه گوگل کروم StayFocused به میان می آید.

هدف: حواس پرتی های آنلاین را با بلاک کردن وب سایت های زمان بر از بین ببرید.

همه ی ما به نوعی زمان را هدر می دهیم، اما اصلا مجبور نیستیم. بیایید با خودمان صادق باشیم؛ یکی از جنبه های اصلی اینترنت که وقت زیادی را به خود اختصاص می دهد، شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره هستند که به نوعی ما را مجبور می کنند کارهایمان را به تعویق بیاندازیم. اینجاست که افزونه گوگل کروم StayFocused به میان می آید.

این افزونه گوگل کروم ، اجازه ی دسترسی به سایت هایی که انتخاب کرده اید را نمی دهد؛ می توانید سایت هایی که موجب حواس پرتی شما می شوند را انتخاب کرده و در طول هفته و یا در برخی روزها، آنها را بلاک کنید. این برنامه بسیار ساده و نوآورانه بوده و امکان دسترسی به تنظیمات متنوعی را فراهم می کند. شما می توانید حداکثر زمان و روزهای فعال لیست بلاک وب سایت ها را مشخص کنید.

اگر وسوسه می شوید که تنظیمات این افزونه گوگل کروم را غیر فعال کنید، می توانید چالشی را برای دسترسی به تنظیمات برای خود ایجاد کنید. به بیان دیگر، این یک مدیر توجه است که از شما در مقابل خودتان حفاظت می کند.

2. Office Online

آفیس آنلاین یک افزونه گوگل کروم است که پیشنهاد می کنیم تمامی دانشجویان از آن بهره مند شوند.

هدف: هر جا، هر زمان و بدون زحمت کار کنید.

این روزها، ذخیره فایل در دسکتاپ کفایت نمی کند. با وجود تمام فرصت های کاری و انگیزه های مناسبی که دارید، چرا باید کار خود را محدود کرده و آنها را تنها در یک محل انجام دهید؟ اینجاست که خدمات کلود کار خود را آغاز می کنند. آفیس آنلاین یک افزونه گوگل کروم است که پیشنهاد می کنیم تمامی دانشجویان از آن بهره مند شوند.

به راحتی می توانید به جای اینکه ساعت ها روبروی کامپیوتر دسکتاپ خود بنشینید و روی پروژه های سنگین کار کنید، این کار را با لپ تاپ، گوشی هوشمند و یا کامپیوترهایی که در مکان های دیگر قرار دارند، انجام دهید. این روش بسیار کارآمد بوده و افزونه گوگل کروم آفیس آنلاین، فرمتی مناسب برای دانشجویان را نیز طراحی کرده است.

علاوه بر این، افزونه گوگل کروم آفیس آنلاین به شما اجازه می دهد که به راحتی با دیگران همکاری کنید.

3. Nimbus Capture

افزونه گوگل کروم نیمبوس کپچر در این کار به شما کمک می کند؛ این افزونه به کاربر خود کمک می کند تا هر چیزی از روی مرورگر را ثبت کرده و آن را در پوشه ی مورد نظرخود ذخیره کند.

هدف: اطلاعات مرورگر خود را ثبت کرده و در زمان مناسب به آنها رسیدگی کنید.

از آنجاییکه این روزها، تحصیل و مطالعه با مرورگرها امکان پذیر می شود، پس اطلاعات و الهام های مختلف نیز از همان فضای وب سرچشمه می گیرند. اما اگر اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کرده اید، اما ترجیح می دهید که آنها را بوکمارک نکنید، چه گزینه ی دیگری پیش رو دارید؟ اگر می خواهید تنها یک عکس و یا بخشی از یک مقاله را ذخیره کنید، چه چاره ای جز بوکمارک کردن دارید؟

افزونه گوگل کروم نیمبوس کپچر در این کار به شما کمک می کند؛ این افزونه به کاربر خود کمک می کند تا هر چیزی از روی مرورگر را ثبت کرده و آن را در پوشه ی مورد نظرخود ذخیره کند.

آیا نوشته، کد، طراحی گرافیک و هر چیز دیگری دارید که می خواهید آن را به سرعت ذخیره کرده و یا به اشتراک بگذارید؟ پس قابلیتی شبیه به اسکرین شات می تواند به شما کمک کند. افزونه گوگل کروم Nimbus Capture به نرم افزارهای شخص ثالث نیازی ندارد.

4. Grammarly

اگر با ایمیل سر و کار دارید و معمولا با تایپ کردن مشکل دارید، می توانید از این افزونه گوگل کروم استفاده کنید.

اشکالات تایپی و گرامری را پیدا کرده و متن های خود را بی نقص کنید.

اگر با ایمیل سر و کار دارید و معمولا با تایپ کردن مشکل دارید، می توانید از این افزونه گوگل کروم استفاده کنید. ایمیل ها مثل توییت نیستند، چرا که به دقت و تمرکز بیشتری نیاز دارند. در اغلب موارد، از ترس اینکه مبادا چیزی را اشتباه تایپ کرده و یا غلط گرامری داشته باشیم، از نوشتن ایمیل منصرف می شویم. اینجاست که افزونه گوگل کروم Grammarly کاربرد دارد.

این افزونه، هر زمان که در حال نوشتن چیزی هستید، ظاهر می شود. یک آیکون سبز در بالا و گوشه ی سمت راست ظاهر می شود و اشکالات شما را برطرف می کند. این افزونه گوگل کروم ، علیرغم اینکه چندان باهوش نیست و شاید بتوان آن را گول زد، اما خط دفاعی خوبی به شمار می رود. این افزونه در دو نسخه ی رایگان و ویژه منتشر می شود.

افزونه گوگل کروم گرامرلی، نه تنها خطاهای شما را اصلاح می کند، بلکه اشکالات رایج شما را به مرور زمان شناسایی کرده و آنها را به شما نشان می دهد.

5. Todolist

افزونه گوگل کروم Todolist، آخرین گزینه ایست که برای مشخص کردن لیست کارهای روزانه به آن نیاز دارید.

این افزونه برای انجام دادن منظم کارها طراحی شده است.

برخی افراد ترجیح می دهند اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت خود را یادداشت کنند، اما بسیاری از افراد به این ترتیب عمل نمی کنند. شاید قرار دادن آنها در مرورگری که هر لحظه به آن نگاه می کنید، انتخاب مناسب تری باشد.

افزونه گوگل کروم Todolist، آخرین گزینه ایست که برای مشخص کردن لیست کارهای روزانه به آن نیاز دارید. با پرداخت مبلغ اضافه و دریافت اشتراک این افزونه می توانید از قابلیت های بیشتری بهره مند شوید. البته نسخه ی رایگان آن نیز ویژگی های بیشماری دارد. شما می توانید کارهای روزانه تان را به ترتیب اهمیتی که دارند، اولویت بندی کرده و پروژه ها را سازمان دهی کنید؛ تمامی این موارد به سادگی در یک پنجره به نمایش گذاشته می شود.

به یاد داشته باشید که لیست کارهای روزانه، تنها با عملکرد شما موفقیت آمیز هستند؛ پیشنهاد می کنیم این عادت را در خود پرورش دهید.

6. Google Dictionary

به محض اینکه این افزونه گوگل کروم را اینستال کنید، تنها کافیست که متن یا کلمه ی مورد نظر را هایلایت کنید.

این افزونه گوگل کروم برای درک کلمات و متن های دشوار طراحی شده است.

آیا تا به حال از خواندن مقاله ای در ویکیپدیا خسته شده اید؛ آنهم تنها به خاطر اینکه لغات آن پیچیده بوده و درک دشواری داشته است؟ این مشکل به زمان قبل از Google Dictionary بازمی گردد. به محض اینکه این افزونه گوگل کروم را اینستال کنید، تنها کافیست که متن یا کلمه ی مورد نظر را هایلایت کنید.

این افزونه بسیار ساده بوده و هر کسی می تواند از آن استفاده کند. نسخه ی Power Thesaurus نیز برای دسترسی به کتابخانه ای از لغت ها پیشنهاد می شود که معنی تمامی کلمات را بلافاصله به شما نشان می دهد، بدون اینکه به باز کردن تب جدید نیاز داشته باشید.

تحصیلات خود را تا مرورگرتان گسترش دهید

باتوجه به فشار بالای تحصیلات، هر کمک کوچکی می تواند مفقید باشد. هر نکته و اصلاحی که صورت بگیرد، می تواند به پروسه ی تحقیقاتی دانشجویان کمک کند. حتی اگر از دفترچه و یا مرورگر استفاده نمی کنید، برای پیشرفت در درس خواندن باید حواس پرتی ها را کاهش داده و به کار خود متعهد شوید. این 6 افزونه گوگل دقیقا همین کار را انجام می دهند، تنها کافیست آنها را دانلود کرده و به اجرا بگذارید.

.

منبع: makeuseof

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    افزونه Grammarly از فارسی هم پشتیبانی می‌کنه؟

    پاسخ