;
coinex

چگونه گوشی اندروید گمشده را پیدا کنیم؟ [قدم به قدم و تصویری + دانلود برنامه ها]

چگونه گوشی اندروید گمشده را پیدا کنیم؟

نسبت به گم کردن، جا گذاشتن یا دزدیده شدن گوشی خود نگرانید؟ قبل از این اتفاقات بهتر است یک سیستم ردیابی نصب کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشید، باید وای‌فای موبایل‌تان روشن باشد و اتصال به آن وجود داشته باشد. جی‌پی‌اس و شبکه‌های موبایل نیز می‌توانند به یافتن دقیق مکان کمک کنند. همچنین داشتن یک حساب گوگل ضروری است تا تقریبا تمام سرویس‌های ردیابی، چه از پیش موجود و چه دانلود شده، بصورت مجازی در دسترس باشند.

مکان یابی موبایل با گوگل

اکثر گوشی‌های اندرویدی، از پیش دارای اپلیکیشن Find My Device (سابقا Android Device Manager) هستند (از اینجا دانلود کنید). این سرویس بصورت خودکار موقعیت گوشی شما را ردیابی می‌کند، بنابراین هر زمان که آن را گم کردید می‌توانید با کامپیوتر یا گوشی شخصی دیگر، آخرین موقعیت تشخیص داده شده را پیدا کنید، اگر در نزدیکی است زنگ بزنید و اگر دزدیده شده، آن را قفل یا اطلاعات را پاک کنید.

مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که مطمئن شوید گوشی‌تان قبل از گم شدن قابل ردیابی است.

چگونه Find My Device را فعال کنیم؟

در گوشی‌های جدید اندرویدی، Find My Device در Settings قرار دارد. اگر هم نمی‌توانید آن را پیدا کنید، آن را از Google Play Store دانلود کنید. این سرویس مکان‌یاب اساسا با گوگل همگام است، تا گوشی شما آسان‌تر پیدا شود. باید مراحل زیر را برای فعال سازی انجام دهید.

1. به Settings بروید.

2. Security را انتخاب کنید.

3. سپس Device Administration را انتخاب کنید.

چگونه Find My Device را فعال کنیم؟

4. Find My Device را فعال کنید تا تیک آن دیده شود.

5. در گوشه بالا سمت چپ، دکمه بازگشت را انتخاب کنید.

6. دکمه بازگشت را دوباره انتخاب کنید تا به منو Settings بروید.

7. Location را در منو اصلی Settings انتخاب کنید.

8. در بالای صفحه نمایش، کنار Location، بر روی switch بزنید تا روشن شود.

9. Mode را انتخاب کنید.

مراحل فعال سازی Find My Device

10. بر روی High accuracy تپ بزنید.

11. بر روی دکمه بازگشت تپ بزنید.

12. بر روی Google Location History تپ بزنید.

مراحل فعال سازی Find My Device

13. بر روی switch در زیر Location History تپ بزنید تا روشن شود.

14. بر روی switch در کنار your device تپ بزنید تا روشن شود.

مراحل فعال سازی Find My Device

چطور گوشی خود را با گوگل موقعیت یابی کنیم؟

اگر تلفن همراه خود را گم کرده‌اید، می‌توانید موقعیت آن را با ورود به حساب گوگل از هر دستگاهی و حتی گوشی شخصی دیگر ردیابی کنید.

1. یک مرورگر را در هر دستگاهی باز کنید.

2. به گوگل بروید.

3. find my phone android را در نوار جستجوی گوگل بنویسید.

موقعیت یابی موبایل گم شده با گوگل

4. Find My Device را انتخاب کنید.

5. آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید تا بتوانید ایمیل خود را چک کنید. اگر دارای تاییدیه 2 مرحله‌ای هستید، آن را هم انجام دهید.

موقعیت یابی موبایل گم شده با گوگل

بعد از اینکه موقعیت موبایل شما مشخص شد، 3 گزینه برای انتخاب دارید.

  • می‌توانید گوشی خود را به زنگ در بیاورید تا صدای آن مشخص شود (حتی در صورت بی صدا بودن نیز انجام می‌شود). این ویژگی برای زمانی خوب است که گوشی در معرض شنیداری قرار دارد اما نمی‌توانید آن را ببینید.
  • می‌توانید گوشی خود را قفل کنید تا شخصی که آن را پیدا می‌کند به صفحه اصلی موبایل دسترسی نداشته باشد. این ویژگی برای زمانی کاربردی است که گوشی شما از قبل دارای رمز یا موارد دیگر امنیتی مانند سنسور اثر انگشت نباشد.
  • می‌توانید اطلاعات گوشی‌تان را پاک کنید. این گزینه برای زمانی بهترین مورد است که دیگر نخواهید آن را پس بگیرید.

موقعیت یابی موبایل گم شده با گوگل

اگر از Find My Device برای موقعیت یابی گوشی خود استفاده می‌کنید و جوابگو نیست، علت آن عدم اتصال موبایل به وای‌فای یا هر شبکه دیگر است. کارتان را انجام دهید چون ممکن است به اینترنت متصل شود و به محض اتصال، مکان آن بر روی نقشه نمایان می‌شود.

اگر برای ردیابی گوشی اندروید گمشده می‌خواهید از اپلیکیشن استفاده کنید، چند گزینه برای شما وجود دارد که در اینجا مواردی را مشاهده می‌کنید.

یافتن گوشی اندروید گمشده با اپلیکیشن

اپلیکیشن خود گوگل که از قبل در گوشی موجود است، بهترین گزینه به شمار می‌رود. اما اپلیکیشن‌ها دیگری نیز هستند که شاید برایتان مهم و پر کاربرد باشند. در اینجا بهترین موارد را مشاهده می‌کنید.

Family Locator

اپلیکیشن Family Locator

اپلیکیشن Family Locator محصولی از توسعه دهنده Life360، یک ردیاب جی‌پی‌اس برای موبایل است و در بهترین مورد برای خانواده‌هایی با چند گوشی مفید است. اعضای خانواده شما یک گروه را تشکیل می‌دهند و در یک نقشه زنده نمایان می‌شوند که می‌توانید ببینید در هر لحظه کجا هستند.

این اپ به شما امکان گفتگو با افراد گروه را نیز می‌دهد و همچنین می‌توانید ملاقات‌هایی را با ثبت یک مکان برگزار کنید. اگر هم گوشی یکی از اشخاص گروه گم شد، سایر افراد می‌توانند آن را در نقشه ببینند.

دانلود برنامه از گوگل پلی

Cerberus anti theft

Cerberus anti theft

این برنامه محصولی از Cerberus و دارای کنترل از راه دور است و در زمانی که گوشی‌تان گم یا دزدیده شده باشد کاربرد دارد. می‌توانید موبایل را قفل کنید، به صدا در آورید یا اطلاعاتش را پاک کنید. همچنین می‌توانید به دوربین نیز دسترسی داشته باشید و یا یک صدای بلند از گوشی پخش کنید، حتی اگر در حالت بی صدا باشد.

ویژگی‌های پیشرفته این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که Cerberus را از بخش اپلیکیشن‌های گوشی پنهان کنید که اینگونه در زمان گم شدن یا دزدیده شدن، کسی از آن با خبر نمی‌شود. گوشی گم شده شما اطلاعات را از طریق وب‌سایت Cerberus یا پیامک از گوشی دیگری که آن را داشته باشد، منتقل خواهد شد.

دانلود برنامه از گوگل پلی

Prey Anti Theft

با یک بار دانلود برنامه Prey Anti Theft می‌توان از سه دستگاه متفاوت محافظت کرد. می‌توانید هشداری را از گوشی خود به صدا در آورید، اسکرین شات بگیرید و یا آن را قفل کنید.

پس از دانلود، چگونگی استفاده از حساب کاربری Prey برای ردیابی گوشی آموزش داده می‌شود. این برنامه کاملا رایگان است و دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته آن نیز نیازمند خرید نیست.

دانلود برنامه از گوگل پلی

Lost Android

برنامه Lost Android

برنامه Lost Android به شما امکان دسترسی از راه دور به گوشی گمشده‌تان را از طریق وب‌سایت می‌دهد. اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان هرگز پیدا نخواهد شد، می‌توانید اطلاعات حساس خود را پاک کنید یا به گوشی‌تان اس‌ام‌اس ارسال کنید تا شاید کسی که آن را پیدا می‌کند گوشی را به شما باز گرداند.

همچنین می‌توانید از راه دور، فوروارد تماس‌ها را به شماره‌ای دیگر برقرار کنید و لیستی از پیام‌ها، تماس‌ها و تصاویر گفته شده را پیگیری کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

Where’s My Droid

Where's My Droid

ویژگی‌های پایه برنامه Where’s My Droid به شما امکان به صدا در آوردن گوشی را می‌دهد و می‌توانید آن را بوسیله GPS در گوگل مپ ردیابی کنید و یا یک رمز عبور برای آن تعیین کنید. حالت مخفی نیز امکان مخفی سازی پیام‌ها برای شخص را می‌دهد؛ در عوض، گم شدن یا دزدیده شدن را با کلماتی که از پیش تعیین می‌کنید، هشدار می‌دهد.

نسخه حرفه‌ای این برنامه که پولی است، امکان پاک کردن داده‌های تلفن همراه، استفاده از تلفن ثابت برای دسترسی به گوشی و قفل کردن آن از راه دور را فراهم می‌سازد.

دانلود برنامه از گوگل پلی

بهترین راه حل چیست؟

ابزارهای موقعیت یابی گوگل بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. تنظیمات راه اندازی که در بالا گفته شد، برای هر دستگاهی که برایتان مهم است یا دارای اطلاعات مهمی‌است، ضروری است. مخصوصا اینکه گوگل کار را خیلی آسان کرده است.

یکی از مزایای اندروید، آزادی در شخصی سازی تجربه کاربری است. اگر امکانات گوگل برایتان کافی و یا مناسب نیست، می‌توانید از برنامه‌های گفته شده استفاده کنید.

اگر گوشی شما گم شده باشد و تنظیمات کارخانه اعمال شود، دیگر هیچ برنامه یا سرویسی برای یافتن آن کارآمد نخواهد بود. چون تمام اطلاعات ضروری پاک خواهد شد.

احتیاط بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. اگر بخاطر دزدیده شدن یا گم شدن نگران هستید، سیستم‌های ردیابی را فعال کنید و با پلیس تماس بگیرید.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر