;
coinex

فروش مک بوک اپل در سه ماهه دوم 2017 17 درصد افزایش یافت

فروش مک بوک اپل در سه ماهه دوم 2017 17 درصد افزایش یافتکمپانی اپل آمار فروش مک بوک در سه ماه دوم سال 2017 را منتشر کرد؛ این میزان در مقایسه با سه ماهه قبل 17 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شرکت تحلیلگر بازار، TrendForce، فروش مک بوک های اپل در سه ماهه دوم در مجموع 3.98 میلیون واحد بوده که در مقایسه با سه ماهه قبل به میزان 17.1 درصد رشد داشته است.

کمپانی اپل با این میزان رشد توانست جایگاه پنجم را در سه ماهه دوم به خود اختصاص داده و یک رتبه پایین تر از ایسوس قرار بگیرد. این شرکت با رشد مجموع 0.7 درصدی توانست همراه با ایسوس، 10 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت تحلیلگر خاطر نشان می کند که آپگریدهای مک بوک 12 اینچی به این میزان رشد منجر شده است.

اپل در سه ماهه دوم فاصله نزدیکی با ایسوس دارد وافزایش 17.1 درصدی فروش مک بوک به لطف تغییرات مک بوک 12 اینچی حاصل شده است. شرکت تحلیلگر TrendForce پیش بینی می کند این کمپانی در سه ماهه آینده نیز رشد دو رقمی دیگری را تجربه می کند؛ چرا که تمرکز اپل در نیمه دوم سال 2017 بر روی سری مک بوک پرو قرار دارد.

فروش جهانی نوت بوک در سه ماهه گذشته به میزان 5.7 درصد افزایش داشته و این میزان در همین بازه زمانی در سال قبل به میزان 3.6 درصد بوده است که در مجموع فروش 39.96 میلیون واحدی را نشان می دهد. گفته می شود فروش در ایالات متحده و عرضه محصولات جدید توانست رشد خوب سه ماهه دوم را رقم بزند.

سهم بازار اچ پی به میزان 8.5 درصد افزایش یافته که باعث شد این کمپانی بتواند رتبه اول را به خود اختصاص دهد؛ این درحالیست که رشد 21.3 درصدی DELL (بالاترین میزان رشد در سه ماهه دوم) باعث شد که به رتبه ی سوم اکتفا کند. در این میان، کمپانی لنوو توانست با فروش 8.05 میلیون نوت بوک در سه ماهه دوم، کاهش فروش 2.4 درصدی را تجربه کند. کاهش فروش این برند در بازار نوت بوک آسیا باعث شد که تاثیرات آن در عملکرد برند موردتوجه قرار بگیرد.

توسعه تهاجمی ایسر در بازار کرومبوک ها توانست به فروش مدل های رقیب کمک کرده و فروش لپ تاپ های این برند را به میزان 3.5 درصد کاهش دهد؛ ایسر در مجموع توانست 3.22 میلیون لپ تاپ را در سه ماهه دوم به فروش برساند و جایگاه ششم خود را حفظ کند.

شرکت TrendForce خاطر نشان کرده است که فروش بالای نوت بوک در بازار، نگرانی هایی را در میزان تقاضای نیمه دوم به همراه دارد؛ بنابراین فروش در نیمه دوم سال 2017 کمتر خواهد شد؛ هرچند که فروش نوت بوک در سه ماهه سوم به میزان 3 تا 5 درصد افزایش خواهد داشت.

کمپانی اپل برای افزایش فروش مک بوک تصمیم گرفت تا نوت بوک های رتینا مک بوک پرو 13و 15 اینچی را در ماه ژوئن گذشته آپدیت کند؛ نسخه جدید این دستگاه با پردازنده سریع تر و پردازنده گرافیکی بهینه تر همراه است. این شرکت همچنین تاچ بار بی صدایی را همراه با اس دی کارت 128 گیگابایتی برای مک بوک 13 اینچی معرفی کرد. تغییرات دیگری در مک بوک پرو ایجاد نشده است.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر KGI Securities، اپل در حال توسعه یک مک بوک پرو 15 اینچی رده بالاست که از رم 32 گیگابایتی پشتیبانی می کند و تولید عمده آن از سه ماهه چهارم 2017 آغاز می شود. مینگ چی مدعی شده که مک بوک پرو، محصولی خواهد بود که بیشترین تغییرات را در سال 2017 تجربه خواهد کرد.

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر