;
coinex

پرداخت 3 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ جایگاه موتور جستجوی پیش فرض در iOS

پرداخت 3 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ جایگاه موتور جستجوی پیش فرض در iOSکمپانی گوگل برای اینکه بتواند به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در iOS باقی بماند، هر ساله مبلغ 3 میلیارد دلار را به کمپانی اپل پرداخت می کند.

یکی از بهترین مزایای استفاده از اکوسیستم گوگل این است که سرویس ها یا خدمات آن در بیشتر پلتفرم های محبوب قابل استفاده اند. حتی اگر از آیپد یا آیفون استفاده می کنید هم می توانید به سایر حساب های گوگل خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در iOS نیز به کار خود ادامه می دهد.

البته این راحتی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می دهد، هزینه ی هنگفتی را برای این کمپانی به همراه دارد. به گزارش CNBC، کمپانی گوگل مبلغ 3 میلیارد دلار را به کمپانی اپل پرداخت کرده تا به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در iOS باقی بماند. این میزان از سال 2014 تا به حال به میزان 1 میلیارد دلار افزایش یافته است. این قرارداد هزینه کمی را برای شرکت اپل به همراه دارد و درآمد آن نیز بخش بزرگی در درآمد بخش خدمات این شرکت کوپرتینو را تشکیل می دهد. این قرارداد در حدود 5 درصد از سود عملیاتی هر ساله کمپانی اپل را به وجود می آورد، همچنین باعث به وجود آمدن رشد 25 درصدی اپل در دو سال اخیر بوده است.

البته گوگل نیز در این میان بی نفع نخواهد بود؛ چرا که 50 درصد از درآمد موتور جستجو از طریق دستگاه های iOS حاصل می شود. بنابراین، گوگل هر سال مبلغ هنگفتی را به اپل پرداخت می کند تا جایگاه پیش فرض خود را حفظ کند. این یک معامله دو سر برد محسوب می شود که دستاوردهایی را برای هر دو شرکت به همراه دارد.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر