;
coinex

نگاه نزدیک به گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 ؛ نسل جدید خانواده می مکس

نگاه نزدیک به گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2مدیرعامل شیائومی، لی جون در ماه مه گذشته از گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 رونمایی کرد. انتظار می رفت این اسمارت فون با دوربینی مشابه پرچمدار شیائومی می 6، جدیدترین رابط کاربری و نرم افزار اندروید همراه شود. در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی داشته باشیم به گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 در گزینه ی رنگی مشکی مات که در اوایل ماه آگوست به بازار عرضه شد.

علیرغم اینکه نمایشگر گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 تقریبا با مدل قبلی شباهت دارد، اما تراشه جدید، چندان سریع تر نیست

اولین چیزی که بعد از باز کردن جعبه این گوشی موبایل، توجه را جلب می کند، اندازه این دستگاه است. کمپانی شیائومی در طراحی این موبایل نیز همچنان از پنل LCD بزرگ 6.44 اینچی با رزولوشن فول اچ دی استفاده کرده است؛ دقیقا مشابه نخسه قبلی خود یعنی شیائومی می مکس، البته با این تفاوت که حاشیه ها در مدل جدید، عریض تر شده اند. نتیجه این طراحی، دستگاه بزرگی است که 211 گرم وزن دارد؛ نسخه قبلی تنها 203 گرم وزن داشت.

علیرغم اینکه نمایشگر گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 تقریبا با مدل قبلی شباهت دارد، اما تراشه جدید، چندان سریع تر نیست. شیائومی به جای اینکه از تراشه کوالکوم اسنپدراگون 650 یا 652 استفاده کند، تراشه اسنپدراگون 625 را به کار گرفته است.

گوشی شیائومی نوت 4 که پرفروش ترین گوشی این کمپانی محسوب می شود نیز با همین سیستم روی تراشه همراه بود؛ خوشبهتانه این سیستم روی تراشه، نتایج خوبی را در آزمون عمر باتری کسب کرده است. بنابراین، لی جون و سایر طراحان شیائومی تصمیم گرفتند که گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 را با مصرف باتری بهینه تر عرضه کرده و آن را به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز کنند.

گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 را با مصرف باتری بهینه تر عرضه کرده و آن را به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز کنند.

یکی از مواردی که مدیرعامل شیائومی در زمان معرفی، توجه زیادی را به آن نشان داد، سنسور دوربین سونی IMX386 بود که در گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 استفاده شده است. این سنسور در شیائومی می 6 نیز استفاده شده، اما به دیافراگم گسترده f/2.2 مجهز بود که کمی عریض تر است. در این نگاه نزدیک به بررسی دوربین پرداخته شده است؛ رابط کاربری دوربین، چندان ساده و جزئی نیست.

مود دستی کاملا پایه ای بوده و تنظیمات اضافی مثل کنتراست و اشباع در منوهای دیگر قرار دارند.

یکی از قابلیت های نه چندان جذابی که این رابط کاربری به همراه دارد، تشخیص سن و جنسیت است که در مود زیبایی دوربین قرار دارد؛ این قابلیت در هنگام عکسبرداری سلفی نمایان می شود. مشخص نیست که کاربرد این قابلیت چه می تواند باشد؛ اما حداقل می دانید که گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2 به خوبی تشخیص می دهد که چه جنسیت و سنی دارید.

این موبایل هوشمند با ظرفیت باتری قابل قبول، تراشه ای با مصرف بهینه و صفحه نمایش با کیفیت، یک فبلت مقرون به صرفه است، هرچند که دوربین دستگاه را نمی توان نقطه قوت آن دانست. این دستگاه با قیمت 300 یورو به فروش می رسد.

این موبایل هوشمند با ظرفیت باتری قابل قبول، تراشه ای با مصرف بهینه و صفحه نمایش با کیفیت، یک فبلت مقرون به صرفه است، هرچند که دوربین دستگاه را نمی توان نقطه قوت آن دانست. این دستگاه با قیمت 300 یورو به فروش می رسد.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر