;
coinex

موبایل شیائومی می نوت 3 اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 845

موبایل شیائومی می نوت 3 اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 845
موبایل شیائومی می نوت 3 (Xiaomi MI Note 3) می‌تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرتنمایی خواهد کرد. اولین‌ها همواره مورد استقبال قرار می‌گیرند و این موضوع در بازار گوشی‌های هوشمند جهان بیشتر از هر جای دیگری به چشم می‌خورد.

پیش از این شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه شیائومی می 7 اولین گوشی هوشمندی در جهان است که قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 845 به دست خواهد آورد و اکنون خبر می‌رسد که شاید این موبایل شیائومی می نوت 3 باشد که به این عنوان مفتخر خواهد شد. در هر صورت این گونه که از شواهد پیداست، شیائومی به احتمال بسیار زیاد اولین گوشی‌ساز جهان خواهد بود که از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 در محصول خود استفاده خواهد کرد.

جالب اینجاست که طبق گفته‌های igeekphone این تنها ویژگی جذاب شیائومی می نوت 3 نخواهد بود. گفته می‌شود که این اسمارت فون از قابلیت تشخیص چهره نیز برخوردار می‌شود. ویژگی تشخیص چهره سه بعدی یکی از شاخصه‌های قابل توجه در آیفون 8 اپل است و طبق یک قانون نانوشته، به دنبال این غول تکنولوژی، دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند، به خصوص کمپانی‌های چینی نیز به زودی در مدل‌های جدید خود از این ویژگی استفاده خواهند کرد.

تراشه اسنپدراگون 845

البته ویژگی تشخیص چهره برای اولین بار در گوشی‌های اپل استفاده نمی‌شود، اما می‌تواند در جدیدترین پرچمدار این کمپانی، به بهترین شکل ممکن خودنمایی کند. اپل معمولا برای بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند جهان به عنوان یک پیشرو تلقی می‌شود و معمولا شرکت‌های چینی سریعا به تقلید از او روی می‌آورند.

بر اساس گفته‌های یکی از کارکنان داخلی شیائومی، تشخیص چهره 3D در پرچمدار بعدی این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این گوشی پرچمدار می‌تواند شیائومی می نوت 3 باشد که در آخرین کوارتر (سه ماهه) سال جاری به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

شیائومی می 7 و شیائومی می نوت 3 محصولاتی هستند که احتمال می‌رود بیشترین شانس را برای دریافت سنسور تشخیص چهره داشته باشند. هر چند که ما نمی‌توانیم احتمال وجود این ویژگی در مدل جدید دیگری از این کمپانی چینی را نیز رد کنیم. در هر صورت تکنولوژی به کار رفته در این سنسور توسط پردازنده کوالکام پشتیبانی خواهد شد.

امروز کوالکام اعلام کرد که تراشه بعدی این شرکت از تکنولوژی درک عمق میدان برخوردار خواهد بود. این ویژگی چیزی شبیه به کینکت ایکس باکس مایکروسافت بوده و هدف این است که بتواند به مانند آیفون 8 از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی کند.البته این ویژگی صحنه‌های سه‌ بعدی برای واقعیت افزوده در دوربین اصلی را بهبود می‌بخشد.

یکی از دلایل بهبود تشخیص چهره، افزایش امنیت گوشی‌های هوشمند است. ویژگی تشخیص چهره می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سنسور اثر انگشت باشد؛ بنابراین رویکرد کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به این ویژگی، لازم و کاملا ضروری است. شیائومی نیز این موضوع را به خوبی درک کرده و مسلما در محصولات آینده خود از آن استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که موبایل شیائومی می نوت 3 با این قابلیت معرفی شده و پردازنده‌ای که موظف است تا از این ویژگی پشتیبانی کند، اسنپدراگون 845 کوالکام خواهد بود.

منبع: igeekphone

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر