;
coinex

ایران در المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی رتبه اول را به خود اختصاص داد

رتبه اول ایران در المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضیامروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی مراسم مربوط به برگزیدگان المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی برگزار شد. در این مراسم سه کشور ایران، روسیه و تاتارستان، توانستند در المپیاد شیمی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آورند. در المپیاد ریاضی نیز سه کشور ایران، روسیه و اوکراین توانستند به رتبه های اول تا سوم دست پیدا کنند. بنابراین کشور ایران توانست جایگاه اول المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی را از آن خود نماید.

این رقابت از روز یکشنبه 22 مردادماه تا امروز 26 مردادماه ادامه داشت و امروز در پایان برگزیدگان المپیاد اعلام شدند.

به گزارش ایسنا، شرکت کنندگان در المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی از روز یکشنبه 22 مرداد ماه تا امروز 26 مرداد جاری به رقابت پرداختند که درنهایت برگزیدگان این المپیاد اعلام شدند.

برگزیدگان المپیاد بین المللی ریاضی آقایان علی قاسمی،‌ علیرضا عطایی، ‌امیرحسین اخلاصی، کیوان میرزایی و محمد هنری بودند همچنین برنا ساعدنیا و سید حیدر مروج نیز از جمله برگزیدگان المپیاد بین‌المللی رشته شیمی بودند.

کشورهای روسیه، ایران، ‌لهستان، ‌تاتارستان، ‌عراق و صربستان شش کشوری بودند که در المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی شرکت کرده بودند.

در حضور دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، دکتر تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، دکتر احسان جلالی دبیر المپیاد دانشجویی کشور و دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور و سفیر صربستان در ایران، لوح تقدیر و مدال به برگزیدگان اهدا گردید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر