;
coinex

ساخت یک ویلچر خود بالابر با قابلیت استفاده دستی در کشور

ساخت یک ویلچر خود بالابر با قابلیت استفاده دستی در کشوردر داخل کشور چیزی نزدیک به 3000 معلول نخاعی وجود دارد از این رو برای راحتی این افراد ویلچرهایی با قابلیت های مختلف ساده، برانکاردی، مخصوص حمام و … ساخته می شوند. این موضوع باعث شد تا محققان در فکر ساخت ویلچری با قابلیت استفاده دستی با عنوان ویلچر خود بالابر باشند.

محققان کشور این ویلچر خود بالابر را با قابلیت استفاده دستی طراحی کرده و به ثبت رسانده اند. ویلچر خود بالابر قابلیت تغییر ارتقای نشیمن گاه را دارد به نحوی که قابلیت ویلچرهای ساده تا حدی در این مدل نیز حفظ شده است. ویلچر خود بالابر قابلیت جمع شدن را دارد و این ویژگی در ویلچرهای دارای لگن دیده نمی شود.

این طراحی تغییر ارتفاع نشیمن گاه از کف زمین تا ارتفاع، می توانند نظر معلولین را جلب نماید زیرا برای معلولین کمکی بزرگ در نشست و برخاست خواهد بود.

این ویلچر خود بالابر شاید در ابتدا و در ظاهر تغییری چشمگیر با سایر ویلچرها نداشته باشد اما چون ترکیبی از بالابر و ویلچر است کاربرد راحتی برای معلولین دارد.

در هر مکانی که نیاز به تغییر ارتفاع باشد مانند نشستن، بلند شدن و … امکان استفاده از این ویلچر نیز برای معلولین به راحتی فراهم است. لازم به ذکر است که این ویلچر خود بالابر دستی تجهیزات لازم را داراست و به راحتی نصب می شود.

تمامی ارگان ها مانند بنیاد شهید، بهزیستی، بیمارستان ها، سالمندان و همچنین معلولان و جانبازان و … می توانند از کاربران این طرح و فناوری جدید باشند. همچنین این افراد ممکن است بعد از گذشت سالها دچار پوکی استخوان شوند که نشست و برخاست در این حالت نیز دشوار است و استفاده از این مدل ویلچر برای آنها ضروری است.

اکثر جانبازان و معلولان برای نشست و برخاست بر روی ویلچر به کمک سایرین نیاز دارند که این مسئله برای خانواده های آنها دشوار است و این ویلچر خود بالابر دستی می تواند کمک بزرگی برای آنها باشد.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا به تولید رسیده ؟ از کجا میتوان اطلاعات بیشتری کسب کرد؟

    پاسخ