;
coinex

شیائومی در پرچمدار بعدی خود از تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی استفاده می کند

شیائومی در پرچمدار بعدی خود از تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی استفاده می کندصنعت گوشی های هوشمند، ارائه قابلیت های امنیتی را از پسورد شروع کرده و آن را به تکنولوژی اسکنر اثر انگشت گسترش داد؛ حال قصد دارد گام های بلندتری بردارد و گوشی های آینده را به تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی مجهز کند؛ قابلیتی که امکاناتی بیش از باز کردن قفل گوشی را فراهم می کند. اخیرا گزارشاتی مبنی بر مجهز بودن گوشی هوشمند آیفون 8 اپل به تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی منتشر شدند؛ اینطور که به نظر می رسد، علاوه بر کمپانی اپل، شرکت های کوالکوم و شیائومی نیز در حال توسعه تکنولوژی خود هستند که در محصولات آینده این شرکت ها قرار می گیرد. گفته می شود که تکنولوژی شیائومی تا پایان سال 2017 کار خود را آغاز کرده و احتمالا در گوشی پرچمدار شیائومی می میکس 2 قرار خواهد گرفت.

اخیرا گزارشاتی مبنی بر مجهز بودن گوشی هوشمند آیفون 8 اپل به تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی منتشر شدند؛

گزارشات گذشته مدعی بودند که تکنولوژی تشخیص چهره کمپانی اپل از سنسورهای سه بعدی پشتیبانی می کند و تنها در عرض چند صدم ثانیه می تواند چهره مورد نظر را تشخیص دهد. اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل که به تازگی معرفی شده، برخی از اطلاعات مربوط به گوشی آیفون 8 اپل را فاش کرده است؛ برخی از توسعه دهندگان دریافتند که این موبایل هوشمند از تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی برخوردار بوده و علاوه بر باز کردن قفل گوشی، در مواردی مثل پشتیبانی از اپل پی و سایر اپلیکیشن های شخص ثالث کاربرد دارد؛ دقیقا همانطور که تاچ آیدی عمل می کرد.

این گرایش رو به رشد در استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره به جای تکنولوژی اثر انگشت، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد؛ چرا که این روزها مردم به نمایشگرهای فول اسکرین علاقه مند شده اند و ترجیحا تمام فضای موبایل باید به نمایشگر اختصاص یابد، بنابراین جایی برای اسکنر اثر انگشت باقی نمی ماند. گرایش به سمت گوشی های فول اسکرین نیز رو به افزایش است و به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک، تمامی موبایل های هوشمند با این طراحی همراه شوند. شرکت تحلیلی CINNO Reserch سهم بازار گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ را 6 درصد در سال 2017 معرفی کرده؛ اما پیش بینی می شود که این میزان در سال 2018 به 50 درصد برسد و تا سال 2021، سهم 93 درصدی را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا امنیت تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی با اسکنر اثر انگشت همسان خواهد بود یا خیر. به زود اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد. البته فراموش نکنید که تاکید این تکنولوژی به عمق زمینه سه بعدی استغ بنابراین، عکس های دو بعدی در تکنولوژی گذشته، برخلاف تکنولوژی اثر انگشت نمی توانند این سیستم را دور بزنند، این مساله از امنیت بالاتر خبر می دهد. جای شکی نیست که این تکنولوژی بسیار هیجان انگیز است و از آنجاییکه شیائومی به استفاده از این تکنولوژی روی آورده، این احتمال وجود دارد که به کپی برداری از اپل متهم شود. نظر شما در این باره چیست؟

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر