;
coinex

نوکیا 9 در دست ساخت است

نوکیا 9

طبق گزارش‌ها، نوکیا 9 که پرچم‌دار بعدی اچ‌ام‌دی گلوبال محسوب می‌شود از نمایشگر ۵.۵ یا ۵.۷ اینچی برخوردار خواهد بود. با تکراتو همراه شوید.

چند روز گذشته، نوکیا از جدیدترین تلفن هوشمند در دست ساخت خود به نام نوکیا 8 رونمایی کرد. این تلفن هوشمند که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است نوید بازگشت قدرتمند کمپانی فنلاندی را به عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند می‌دهد.

البته موضوع خبر ما در مورد نوکیا 8 نیست. پس از معرفی این تلفن هوشمند، کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال که وظیفه ساخت محصولاتی تحت برند نوکیا را برعهده دارد، اعلام کرد که در حال ساخت محصولی است که نمایشگر بزرگ‌تری از نوکیا 8 دارد.

این در حالی است که نوکیا 6 از نمایشگری با ۵.۵ اینچ بهره می‌برد و بعید به نظر می‌رسد که محصول آینده‌ی اچ‌ام‌دی گلوبال از نمایشگر کوچک‌تری بهره ببرد. به همین دلیل انتظار داریم که نمایشگر محصول بعدی این کمپانی از این ابعاد بزرگ‌تر باشد. نام این محصول نیز نوکیا 9 حدس زده می‌شود.

طی ماه‌های گذشته رسانه‌ها به وجود این محصول اشاره می‌کردند. به نحوی که میان گزارش‌ها به دو تلفن هوشمند اشاره می‌شد که اولی از نمایشگر ۵.۳ اینچی بهره می‌برد و محصول دوم از نمایشگر ۵.۵ اینچ یا بزرگ‌تر برخوردار بود. محصول اول با نام نوکیا 8 عرضه شد که از نمایشگر ۵.۳ اینچی، رزولوشن +QHD و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد.

حال، کمپانی اچ‌ام‌دی نیز به محصول دوم اشاره کرده است که به نظر می‌رسد سخت‌افزاری مشابه با نوکیا 8 دارد. البته با این تفاوت که آن را یک فبلت می‌خوانند و قاعدتا از نمایشگر بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بیشتر برخوردار است.

پس از رونمایی نوکیا 8، مدیر مارکتینگ کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال، نیل برودلی، گفت که کمپانی می‌خواهد با سامسونگ، اپل و دیگر کمپانی‌های مطرح به رقابت بپردازد.

عرضه‌ی محصولی با نمایشگر بزرگ‌تر از نوکیا 8 نیز منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا این موضوع به رویه‌ای تبدیل شده است که کمپانی مطرح پیش گرفته‌اند. آنچه نیل برودلی به آن اشاره نکرده زمان رونمایی و عرضه از نوکیا 9 است که انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده توسط اچ‌ام‌دی گلوبال اعلام شود.

شماتیک نوکیا 9
شماتیک نوکیا 9

در ماه گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نوکیا 8 محصولی پرچم‌دار اما مقرون به‌صرفه خواهد بود تا با تلفن‌های هوشمندی مانند وان‌پلاس 5 و شیائومی می 6 رقابت کند.

در این گزارش به عرضه‌ی تلفن هوشمند دیگری نیز اشاره شد که از نوکیا 8 قدرت سخت‌افزاری بیشتری دارد. این تلفن هوشمند از تراشه اسنپدراگون 835، ۶ گیگابایت حافظه رم یا ۸ گیگابایت حافظه رم انتخابی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، حسگر اسکنر عنبیه چشم و گواهی IP68 بهره می‌برد.

البته به اینکه آیا نوکیا 9 از نمایشگر بدون حاشیه برخوردار است یا خیر اشاره‌ای نشده است؛ اما به نظر می‌رسد که از نظر طراحی با نوکیا 8 متفاوت باشد.

در شماتیکی که از نوکیا 9 منتشر شده است می‌توان دستگاهی را مشاهده کرد که حاشیه‌ی بسیار کمی در لبه‌های نمایشگر وجود دارد. حسگر اسکنر اثرانگشت در پشت این تلفن هوشمند جای گرفته و به احتمال زیاد از نمایشگری با ابعاد ۵.۵ یا ۵.۷ اینچ بهره می‌برد. رزولوشن نمایشگر این محصول QHD است و احتمالا با برچسب قیمت ۶۹۹ دلار یا ۷۴۹ یورو روانه بازار خواهد شد.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر