coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نیسان مورانو 2017 از نگاه نقد و بررسی؛ کراس اووری شیک و کاربردی با اندازه متوسط!

نیسان مورانو 2017 از نگاه نقد و بررسی؛ یک کراس اوور شیک و کاربردی با اندازه متوسط!نیسان مورانو 2017 یکی از خودروهای کراس اوور زیبای تولید شده توسط سازنده ژاپنی است؛ اگر که نگاهی به قلمرو خودروهای کراس اوور سایز متوسط بیندازید، به سختی می‌توانید لقب یک کراس اوور برجسته را به این خودرو بدهید زیرا در این سری از خودروها محصولات زیبای دیگری مثل فورد اج و تویوتا هایلندر هم وجود دارند که مورانو را تا حدی ضعیف نشان می‌دهند اگرچه که در نگاه نزدیک این کراس اوور چابک و زیبا حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

روحیه شجاعانه‌ای را که طراحان شرکت نیسان در هنگام ساختن خودروی نیسان مورانو 2017 داشته‌اند، می‌توانید در سبک طراحی داخلی و خارجی این خودروی زیبا حس کنید. طرح خارجی بدنه نیسان مورانو 2017 پر از خطوط شکسته و مهاجمانه است که تا روی چرخ‌های 20 اینچی این کراس اوور جدید ادامه یافته‌اند و در ترکیب زیبایی با خطوط جانبی و سقف عقب خودرو قرار دارند. وقتی که در خودرو را باز می‌کنید، با یک داشبورد پوشیده شده از چرم کشمیری دوخته شده و ترکیب مروارید شکل یشمی رنگ متفاوتی روبرو می‌شوید که حس زیبا و آرام بخشی را به شما منتقل می‌کند. کارمندان شرکت نیسان توانسته‌اند در طراحی کابین نیسان مورانو 2017 از یک نورپردازی و آرایش خوب استفاده کنند به نحوی که سرنشینان خودرو حتی در تاریکی شب هم یک فضای آرامش بخش و روشن را در اختیار داشته باشند.

سبک طراحی و قابلیت‌ها

نیسان مورانو 2017 تنها یک خودروی زیبا نیست بلکه توانسته است به عنوان یک خودرو پنج نفره هم قابلیت‌های زیادی را در اختیار راننده و سرنشینانش بگذارد؛ برای مثال اگر که یک سفر کوتاه را با این خودرو همراه باشید، متوجه می‌شوید که کراس اوور جدید سازنده ژاپنی فضای راحت و زیادی را در قسمت صندلی‌های جلو و عقب خود در اختیار سرنشینانش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های برجسته داخلی این خودروی زیبا صندلی‌های ساده اما راحت و فضای بار حدودا 1 متر مکعبی آن است که فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان خودرو می‌گذارد. شما می‌توانید با خواباندن ردیف عقبی صندلی‌ها حجم فضای عقب خودرو را به 2 متر مکعب افزایش دهید. فضای بار در نیسان مورانو 2017 به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید هر قدر وسایل را که می‌خواهید، بدون هیچ مشکلی در آن قرار دهید.

نیسان مورانو 2017

نیسان مورانو 2017 به یک سیستم تفریحی و اطلاعاتی پیشرفته و مجهز و یک نمایشگر 8 اینچی به نام نیسان کانکت (NissanConnect) مجهز است؛ این سیستم برخلاف سایر سیستم‌های کندی که سازنده ژاپنی اخیرا در بقیه محصولاتش استفاده کرده است، سرعت و عملکرد بالا، تصاویر گرافیکی زیبا و یک قابلیت ناوبری کاربردی را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد. نیسان کانکت توانایی پشتیبانی سرویس اپل کار پلی (CarPlay) را هم دارد اما نکته عجیب این است که این سیستم نمی‌تواند سیستم اندروید اوتوی (Android Auto) شرکت گوگل را پشتیبانی کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر بفرد کابین نیسان مورانو 2017، 11 اسپیکر داخلی آن است که هرآنچه را که بخواهید، از برنامه‌های رادیوی ماهواره‌ای گرفته تا محتویات چند رسانه ذخیره شده در یک گوشی هوشمند، با یک صدای با کیفیت برای شما پخش می‌کند. تنها مشخصه‌ای که از دید سرنشینان عقب این خودرو به عنوان یک نقطه ضعف طراحی در نیسان مورانو 2017 ممکن است مطرح شود، تجهیز فضای عقب این خودرو تنها به یک پورت یو اس بی است.

داشبورد نیسان مورانو 2017

استفاده از فناوری‌های به کار رفته در طراحی کابین نیسان مورانو 2017

شما در طی یک سفر کوتاه می‌توانید علاوه بر سیستم اطلاعاتی و تفریحی کراس اوور جدید نیسان، قابلیت‌های مرتبط با فناوری‌های امنیتی این خودرو را هم تست کنید. یکی از این قابلیت‌ها سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر نیسان مورانو 2017 است که سرعت این خودرو را در جاده‌های مستقیم بر روی مقدار تعیین شده توسط سرنشین حفظ می‌کند؛ این قابلیت علاوه بر این سرعت خودرو را به طور خودکار و متناسب با جریان عبور و مرور سایر خودروها در خیابان کم و زیاد می‌کند.

سیستم اخطار دهی پیش بینی احتمال تصادف از قسمت جلوی خودرو یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس هوشمند است که در هنگام کاهش یافتن ناگهانی سرعت خودروی جلویی فعال می‌شود و هرگز در قضاوت خود اشتباه نمی‌کند. قابلیت اخطار دهی این سیستم در مورد نقاط کور اطراف خودرو یکی از توانایی‌های کاربردی دیگر نیسان مورانو 2017 است که تا حد زیادی اعتماد به نفس راننده و سرنشینان این خودرو را در هنگام حرکت و تغییر خطوط رانندگی بالا می‌برد.

سیستم مانیتور دید اطراف (Around View Monitor) یکی دیگر از فناوری‌های به کار رفته در ساخت نیسان مورانو 2017 است؛ این فناوری یک فضای دید بزرگ و 360 درجه واضح را در هنگام پارک کردن خودرو در اختیار راننده می‌گذارد و پارک کردن این خودرو را در خیابان‌های شلوغ راحت‌تر می‌سازد؛ سیستم اخطار دهنده این فناوری باعث می‌شود که در حرکت به سمت عقب فاصله خودرو با هر شخص، خودرو یا وسیله‌ای حفظ شود.

شوالیه جاده‌ها

زمانی که فقط بحث تجربه رانندگی مطرح می‌شود، نیسان مورانو 2017 با کمک سیستم انتقال قدرت، کنترل پذیری و راحتی منحصر بفرد خود توجه هر راننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این خودرو به کمک یک موتور شش سیلندر خورجینی با 260 اسب بخار قدرت و 240 پوند فوت گشتاور به راحتی بدنه 1823 کیلوگرمی خود را حرکت می‌دهد. در ترافیک‌های شلوغ‌تر راننده باید در این خودرو فشار بیشتری را بر روی پدال گاز وارد کند با وجود این حتی در چنین شرایطی هم مورانو عملکرد مناسبی دارد.

نیسان برای قدرتمندتر ساختن نسل جدید مورانو در کنار یک موتور شش سیلندر از یک گیربکس تغییر دور پیوسته (CVT) استفاده کرده است تا رانندگی با کراس اوور زیبای خود را لذت بخش‌تر کند. در شرایط عادی رانندگی، این گیربکس مانند یک محور انتقال قدرت اتوماتیک عادی عمل می‌کند اما زمانی که به شتاب‌های بالا نیاز است دور موتور بیش از حد بالا می‌رود که کمی آزاردهنده است.

سیستم انتقال قدرت مورانو 2017 با همه چرخ‌های این خودرو در ارتباط است؛ کراس اوور جدید سازنده ژاپنی توانسته با کمک این ترکیب در مسیرهای شهری به ازای هر گالن سوخت مسافت 21 مایل (33.8 کیلومتر) و در مسیرهای جاده‌ای به کمک هر گالن سوخت مسافت 28 مایل (45.06 کیلومتر) را طی کند. طبق اطلاعات موجود مصرف ترکیبی این خودرو به ازای یک گالن سوخت معادل 22.5 مایل (36.21 کیلومتر) است.

یکی دیگر از نقاط قوت نیسان مورانو 2017 عملکرد بدنه و اتاق آن در پیچ‌های تند است که راحتی زیادی را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. مورانو در مدل SL به لاستیک‌های 20 اینچی بریجستون مجهز است به همین دلیل چسبندگی بسیار خوبی بر روی سطح جاده دارد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک دقیق آن اشاره کرد که واکنش دهی بسیار خوبی دارد و حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند؛ البته نباید نیسان مورانو 2017 را با پورشه کاین اشتباه بگیرید زیرا سازنده ژاپنی در طراحی و ساخت آن بیشتر به فاکتورهایی مثل خانوادگی بودن، ارائه یک مطلوبیت جاده‌ای خوب و کابین ساکت اولویت داده است. نیسان مورانو 2017 مانند فورد اج اسپورت کمی از نقطه نظرهای کنترلی ضعف دارد اما کیفیت رانندگی بسیار بهتری را در مقایسه با این رقیب قدرتمند ارائه می‌کند.

آیا باید نیسان مورانو 2017 را بخریم؟

اگر که می‌خواهید نیسان مورانو 2017 را بخرید، مدل چهار چرخ متحرک SL آن را سفارش دهید زیرا این مدل از کراس اوور جدید نیسان به چرخ‌های 20 اینچی پلاتینیومی، چراغ‌های LED، صندلی‌های جلوی مجهز به سیستم خنک کننده و گرم کننده و فرمان گرم شونده مجهز است و علاوه بر این قیمت بسیار خوبی هم دارد. مورانوی جدید در چند مدل عرضه شده است؛ مدل چهار چرخ متحرک این خودرو کمتر از 40,000 دلار و مدل تمام آپشن پلاتینیوم آن 44,165 دلار قیمت دارد. مدل SL این خودروی زیبا به یک دوربین 360 درجه، قابلیت اعلان خطر نقطه کور، قابلیت اعلان خطر عبور و مرور در عقب خودرو و چرخ‌های 18 اینچی مجهز است. افرادی که در مناطق نه چندان سردسیر زندگی می‌کنند، می‌توانند با انتخاب این مدل 1,600 دلار دیگر را هم در حساب بانکی خود ذخیره کنند.

نیسان مورانو 2017

نیسان مورانو 2017 در رقابت

علاوه بر تویوتا هایلندر و فورد اج، هیوندای سانتافه اسپورت و کیا سورنتو هم از رقبای نیسان مورانو 2017 محسوب می‌شوند با وجود این مورانو از نقطه نظرهای ظاهری، کیفیت ساخت فضای داخل کابین، قابلیت‌های پیشرفته و کارایی برتری‌های بیشتری دارد. در مقایسه این چهار رقیب، فورد اج اسپورت با ظرفیت 5 نفر سرنشین شباهت‌های بیشتری به نیسان مورانو 2017 دارد.

حرف آخر

نیسان مورانو 2017 یک کراس اوور بسیار زیبا، کاربردی و پیشرفته است به همین دلیل اگر که در قلمرو خودروهای کراس اوور با ظرفیت 5 سرنشین دنبال یک خودروی خوب هستید، می‌توانید روی این خودروی زیبا هم حساب کنید.

نقاط قوت

مورانو فضای داخلی زیبا و مرتبی را دارد و حس نشستن در یک فضای لوکس را به سرنشیناش منتقل می‌کند. مجهز بودن به یک فضای بزرگ در قسمت سرنشینان و بار، داشتن تعادل خوب در سر پیچ‌ها، رانندگی راحت و ارائه یک کنترل مناسب بر روی خودرو از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این محصول به شمار می‌آیند.

نقاط ضعف

نیسان مورانو 2017 به یک گیربکس تغییر دور پیوسته (CVT) مجهز است به همین دلیل به سختی شتاب می‌گیرد. عدم توانایی سیستم اطلاعاتی و تفریحی نیسان کانکت در پشتیبانی قابلیت سرویس خدماتی اندروید اوتو و مجهز سازی فضای عقب خودرو تنها به یک پورت USB از دیگر نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شوند.

.

منبع: cnet

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر