;
coinex

اپل واچ 3 و هرآنچه باید در مورد این ساعت هوشمند بدانید!

اپل واچ 3 و هرآنچه باید در مورد این ساعت هوشمند بدانید!اپل واچ 3 یک ساعت هوشمند است؛ این محصول و مدل‌های قبلی آن به عنوان عضوی از خانواده گجت‌ها هرگز نمی‌توانند مانند گوشی‌های همراه فراگیر شوند اما اپل توانسته این ساعت‌ها را در تعداد بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار دهد. این حقیقت بر هیچ کسی پوشیده نیست که سازنده خوشنام آمریکایی در مقایسه با سایر سازندگان تعداد بیشتری از ساعت‌های هوشمند را وارد بازار کرده است، به همین دلیل تعجبی ندارد که اپل واچ 3 به عنوان نسل جدید ساعت‌های این سازنده به زودی وارد بازار گردد. اما سوالی که باید پرسیده شود این است که این محصول در مقایسه با ساعت‌های موجود در بازار چه برتری‌هایی دارد؟ در این مطلب پاسخ این سوال ارائه شده است.

اپل واچ 3

ساعت جدید با چه نامی وارد بازار می‌شود؟

تا به حال هیچ خبری در این زمینه که نسل بعدی ساعت‌های کوپرتینو چه نامی دارد، منتشر نشده است اما می‌توان انتظار داشت که این محصول با نام اپل واچ در اختیار کاربران قرار گیرد؛ البته به طور دقیق‌تر باید گفت که ساعت جدید احتمالا با نام اپل واچ 3 وارد بازار می‌شود تا از این طریق مرز بین ویژگی‌ها و تفاوت‌های ساعت جدید اپل با نسل‌های قبلی ساعت‌های این سازنده برجسته‌تر گردد.

طراحی: اپل واچ 3 چه شکلی خواهد بود؟

شایعات موجود از این امر حکایت می‌کنند که سازنده آمریکایی می‌خواهد ساعت جدیدش را با یک ضریب شکل و طراحی جدید وارد بازار کند با وجود این چند روز قبل مینگ چی کو (Ming Chi-Kuo)، منتقد مشهور محصولات اپل، گفته بود که اپل واچ 3 از نظر طراحی و ضریب شکل تفاوت برجسته‌ای با مدل‌های قبلی این ساعت هوشمند ندارد به همین دلیل می‌توان گفت که این محصول با شباهت های زیادی به ساعت‌های قبلی اپل در اواخر سال 2018 میلادی عرضه می‌شود.

استفاده از بدنه دایره‌ای شکل برای ساختن یک ساعت می‌تواند چالش‌هایی را در زمینه طراحی برای سازندگان ایجاد کند و احتمالا به همین دلیل است که اپل هنوز تصمیم نگرفته که سبک طراحی ساعت‌های خود را تغییر دهد؛ یکی از این دلایل این است که مجهز ساختن یک ساعت به یک نمایشگر مربعی یا مستطیل شکل می‌تواند میزان اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد و علاوه بر این باید به این نکته هم اشاره کرد که قطعات الکترونیکی مانند باتری‌ها بیشتر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در بدنه‌های مربعی شکل قرار بگیرند؛ استفاده از یک طراحی و بدنه مربعی شکل همچنین سازندگان را قادر می‌سازد تا برای صرفه جویی در فضا، باتری‌ها و قطعات الکترونیکی را به گونه‌ای که فضای کمتری را اشغال کنند، بسازند.

صرف نظر از شکل بدنه، باید در نظر داشت که در ساخت رنج کنونی ساعت‌های اپل واچ، بسته به هزینه‌ای که کاربر پرداخت می‌کند، از مواد مختلفی استفاده می‌شود؛ در حال حاضر ارزان‌ترین نوع از ساعت‌های اپل واچ با استفاده از یک آلیاژ سبک وزن از فلز آلومینیوم ساخته می‌شود اگرچه که در ساخت مدل‌های مقاوم‌تر این محصول از فولاد ضد زنگ و حتی سرامیک هم استفاده می‌گردد.

هنوز مشخص نیست که آیا کوپرتینو می‌خواهد اپل واچ 3 را با مواد و رنگ‌های جدیدی عرضه کند یا خیر اما این مسئله هم می‌تواند برای اپل به عنوان یک نکته طراحی مد نظر قرار گیرد؛ در هر حال اگر اپل بخواهد ساعت جدیدش را با ضریب شکل ساعت‌های قبلی خود وارد بازار کند، باید تغییرات ظاهری بیشتری را در آن ایجاد نماید تا بتواند نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را نسبت به نسل‌های قبلی این محصولات متمایز سازد. این احتمال وجود دارد که اپل واچ 3 مانند اپل واچ 2 در دو مدل وارد بازار شود؛ علاوه بر این می‌توان انتظار داشت که کوپرتینو در ساخت ساعت جدیدش همچنان از بندهای قابل تعویض، تاج گردان و قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری استفاده کند.

اپل واچ 3

ویژگی‌ها: اپل واچ 3 چه قابلیت‌هایی دارد؟

چند وقت پیش تیم کوک (Tim Cook) به منابع خبری گفت که اپل واچ 3 را به یک نشانگر میزان گلوکز خون هم مجهز می‌کند تا کاربران بتوانند مقدار قند خون خود را نیز با آن اندازه گیری کنند. گفته شده که اپل تحقیقاتی را در زمینه راه‌های اندازه گیری میزان قند خون انجام داده است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اپل واچ 3 به یک دستگاه تشخیص دهنده میزان قند خون مجهز شود؛ اپل به صراحت نگفته است که می‌خواهد نسل جدید ساعت‌های خود را با چنین قابلیتی در اختیار کاربران بگذارد اما می‌توان احتمال داد که یک بند ساعت مخصوص را برای اندازه گیری میزان قند خون وارد بازار کند. پتنت‌های جدید نشان داده‌اند که سازنده آمریکایی مشغول ساختن گونه جدیدی از بندهای ساعت مجهز به قطعات الکترونیکی است؛ در یکی از این پتنت‌ها نشان داده شده بود که اپل توانسته است در طراحی بند یک ساعت از یک سخت افزار با قابلیت ارائه بازخورد لامسه‌ای استفاده کند به همین دلیل می‌توان گفت که این سازنده ممکن است در آینده یک بند ساعت با دوربین داخلی یا باتری یدکی را هم ارائه کند.

اپل واچ 3

بعضی از منابع خبری گفته‌اند که اپل واچ 3 می‌تواند بدون نیاز به همگام سازی با یک گوشی آیفون کار کند؛ برای این که اپل بتواند ساعت جدیدش را با این توانایی طراحی کند باید برای مثال آن را به یک سیم کارت داخلی و قابلیت پشتیبانی اتصال LTE مجهز سازد. ساعت جدید علاوه بر این، احتمالا با قابلیت پشتیبانی شبکه سلولی عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند به اتصال داده‌ها هم دسترسی داشته باشند. می‌توان انتظار داشت که کاربران اپل واچ بتوانند با ساعت‌های خود تماس بگیرند و پیام کوتاه هم ارسال کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا اپل واچ 3 این دو توانایی را نیز دارد یا خیر.

از نظر سخت افزاری می‌توان گفت که ساعت جدید قابلیت‌های جی پی اس داخلی و NFC را همچنان با خود دارد و این احتمال هم وجود دارد که سازنده آمریکایی اپل واچ 3 را به یک پردازشگر سریع‌تر یا نمایشگر بهتر مجهز سازد اما بعید است که از مواد جدیدی در ساخت این محصول استفاده کند.

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ 3!

کوپرتینو در ماه سپتامبر سال 2016 (11 شهریور تا 10 مهر 95) از ساعت اپل واچ 2 رونمایی کرد از این رو می‌توان گفت که جانشین این محصول احتمالا در ماه دیگر رونمایی می‌شود؛ این امر هم بعید نیست که اپل در رویدادی که می‌خواهد ماه آینده برگزار کند، از آیفون جدیدش هم در کنار اپل واچ 3 رونمایی کند. تا به امروز همه محصولات اپل بعد از گذشتن یک بازه زمانی کوتاه از زمان برگزاری رویدادهای رونمایی از محصولات این سازنده، وارد بازار شده‌اند به همین دلیل این احتمال وجود دارد که ساعت جدید اپل هم بعد از گذشتن چند روز از زمان برگزاری رویداد رسانه‌ای کوپرتینو وارد بازار شود؛ از نظر قیمت هم باید گفت که انتظار نداشته باشید که ساعت جدید اپل با قیمت ارزانی وارد بازار شود زیرا سازنده آمریکایی اپل واچ 2 را در ارزان‌ترین مدل با قیمت 349 دلار و در گران‌ترین مدل با قیمت 1299 دلار عرضه کرد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر