;
coinex

مدیاتک هفتم شهریور از هلیو پی 23 و هلیو پی 30 رونمایی می‌کند

هلیو پی 30مدیاتک به رسانه‌ها دعوت‌نامه‌هایی ارسال کرده است مبنی بر اینکه در هفتم شهریور می‌خواهد از دو تراشه‌ی جدید هلیو پی 23 و هلیو پی 30 رونمایی کند. با تکراتو همراه شوید.

یکی از رقبای کوالکام و سامسونگ در زمینه‌ی ساخت سیستم روی یک چیپ، کمپانی مدیاتک است. البته فاصله زیادی میان این کمپانی با کوالکام و سامسونگ وجود دارد؛ اما در حال حاضر محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که از تراشه‌های ساخت مدیاتک بهره می‌برند.

کمپانی مدیاتک در آخرین گزارش‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد هفتم شهریور از دو تراشه جدید رونمایی کند. این تراشه‌ها که هلیو پی 23 و هلیو پی 30 نام دارند از جدیدترین تکنولوژی‌های کمپانی مدیاتک بهره خواهند برد.

هلیو پی 23 از لیتوگرافی ۱۶ نانومتری بهره می‌برد و مجهز به یک پردازنده ۸ هسته‌ای خواهد بود. این تراشه از نمایشگری با رزولوشن QHD یا 2K می‌تواند پشتیبانی کند و دارای مودم Cat.7 و تکنولوژی حافظه LPDDR4X خواهد بود.

در سمت دیگر هلیو پی 30 قرار دارد که این تراشه را می‌توان قدرتمندترین سیستم روی یک چیپ دانست که مدیاتک تاکنون از سری پی معرفی کرده است. هلیو پی 30 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC ساخته شده و پردازنده‌ ۸ هسته‌ای دارد که به دو خوشه ۴ هسته‌ای تقسیم می‌شود.

خوشه اول مجهز به ۴ هسته‌ی Cortex-A72 است که با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و خوشه دوم نیز که ۴ هسته‌ی Cortex-A53 دارد نیز با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند. هلیو پی 30 مجهز به مودم Cat.10 است که می‌تواند در تئوری با سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه دانلود کند.

انتظار می‌رود که این دو تراشه در محصولات مختلفی استفاده شود که عمدتا توسط کمپانی‌های چینی ساخته می‌شوند.

.

منبع: GSMArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر