;
coinex

پتنت جدید موتورولا؛ گوشی هوشمندی که می‌تواند نمایشگر خود را ترمیم کند!

پتنت جدید موتورولا؛ گوشی هوشمندی با نمایشگر خود ترمیم
شاید عنوان این خبر کمی عجیب و غیر عادی باشد، اما موتورولا به تازگی پتنت جدید را به ثبت رسانده که گویای این واقعیت است. پتنت جدید ثبت شده توسط این کمپانی، گوشی هوشمندی را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند صفحه نمایش خود را ترمیم کند. در واقع این گوشی مجهز به یک نمایشگر خود ترمیم خواهد بود.

گوشی شما از دستتان به زمین می‌افتد و صفحه نمایش آن ترک بر می‌دارد، احساس بسیار وحشتناکی است! اما گویا موتورولا برای آن چاره‌ای دارد. دیگر صفحه نمایش ترک خورده‌ای وجود نخواهد داشت. موتورولا به تازگی پتنت گوشی هوشمندی را به ثبت رسانده که نمایشگر آن توانایی دارد تا خودش را ترمیم کند و ترک‌ها و شکستگی‌های موجود را از بین ببرد!

این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه این گوشی هنگامی که نمایشگر آن ترک می‌خورد قادر به تشخیص آن بوده و به کاربر اطلاع می‌دهد. پس از آن کاربر می‌تواند اطراف محل شکستگی را علامت‌گذاری کند. از اینجا به بعد کار نمایشگر خود ترمیم آغاز می‌شود.

این گوشی هوشمند پس از علامتگذاری کاربر از خود گرما متساعد می‌کند. این صفحه نمایش قادر خواهد بود تا از این طریق خود را ترمیم کرده و یا حداقل بخش‌هایی از شکستگی نمایشگر را درست کند.

مطمئنا هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این نمایشگر خود ترمیم چه زمانی به واقعیت تبدیل خواهد شد. علاوه بر این تصور می‌کنیم صفحه نمایشی که به طور کامل متلاشی شده باشد، مسلما به این راحتی نمی‌تواند خود را به طور کامل بازیابی کند، اما شاید این روش بتواند برای خراش‌های کوچک و ترک خورردگی‌های ناچیز کارایی داشته باشد.

متاسفانه این فقط یک پتنت ثبت شده است و در واقع نمی‌تواند به ما بگوید که چه زمانی این تکنولوژی در دنیای واقعی به نمایش در خواهد آمد، یا اصلا به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر؟

با این حال موتورولا اولین کمپانی نیست که طرح ویژه نمایشگر خود ترمیم خود را ارائه می‌دهد. چند سال پیش کمپانی ال جی مدل جی فلکس را با فیلم مخصوصی در پشت صفحه نمایش معرفی کرد که قادر بود تا خراش‌های جزئی را تعمیر کند.

اما در هر صورت عصر تکنولوژی است. همه چیز با سرعت عجیبی در حال تغییر کردن است و احتمالا گوشی‌های هوشمند نیز در آینده، به معنای واقعی هوشمند باشند، خودشان را ترمیم کنند و به عنوان یک دوست در کنار شما سالها به زندگی ادامه دهند!

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر