;
coinex

واکنش به انتخابات اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ؛ حضور وابستگان دولتی در هیأت مدیره

واکنش به انتخابات اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ؛ حضور وابستگان دولتی در هیأت مدیره

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از ابتدا از مخالفان جدی تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی بود اما با این وجود دیروز نخستین دوره انتخابات این هیات مدیره برگزار شد و اعضای هیات مدیره این اتحادیه نیز مشخص شدند.

به گفته یک مقام مسئول در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در واکنش به انتخابات هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، افراد این هیات مدیره با تعداد رای کمتر از 50 انتخاب شده‌اند و حتی دو نفر از افرادی که منتخب هیات مدیره هستند از وابستگان مرکز دولتی توسعه تجارت الکترونیکی هستند.

باقر بحری که رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران است به تفسیر اشتباه متولیان اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی از ماده 87 قانون نظام صنفی کشور اشاره نمود و اعلام کرد که نتایج اولین دوره انتخابات این اتحادیه نشان می دهد که اعضای این هیات مدیره با رای کمتر از 50 انتخاب شده‌اند.

بحری همچنین افزود که لازم است تا کسب‌وکارهای اینترنتی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به صورتی واحد خود را ثبت نمایند و از این طریق بتوانند با متولیان و نهادهای نظارتی ارتباط داشته باشند.

او همچنین درمورد ثبت کسب‌وکارهای اینترنتی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به صورتی واحد تاکید نمود که به یک ساختار غیر دولتی و غیر انتفاعی نیاز است نه ساختاری که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت یا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی باشد.

بحری در پایان صحبت‌هایش به ایجاد مجوزهای انحصاری در فضای کسب‌وکارهای مجازی اشاره نمود و خاطرنشان کرد وزرای وقت صنعت، معدن و تجارت، در دو دوره قبلی، با این تفکر و شیوه عملکرد موافق نبوده‌ و اجازه انجام این کار را نیز نداده‌اند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر