;
coinex

گوگل راهی برای حذف واترمارک از روی تصاویر پیدا کرد

گوگل راهی برای حذف واترمارک از روی تصاویر پیدا کرداگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و فکر می‌کنید با افزودن واترمارک به تصاویر می‌توانید آن را از دزدیده شدن حفظ کنید، گوگل خبرهای بدی برایتان دارد. تیمی از محققان این شرکت راهی پیدا کردند که می‌توان بصورت خودکار، واترمارک‌ها را کاملا پاک کرد؛ این نشانه گذاری‌ها اغلب توسط شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مربوط به عکاسی صورت می‌گیرد. قبل از اینکه این تحقیق در 2017 Computer Vision و کنفرانس شناخت الگو انجام پذیرد، آسان‌ترین راه برای حذف واترمارک از یک تصویر، پرداخت پول و خرید آن، یا کار با فتوشاپ بود که دومی زمان زیادی می‌برد و خیلی هم نتیجه خوبی بدست نمی‌آمد.

 

حذف واترمارک از روی تصاویر

حتی ابزارهای اتوماتیک و پیشرفته در آخرین نسخه فتوشاپ نیز نمی‌توانند بدون دست بردن افراد، آن را کاملا پاک کنند؛ اما نرم افزار جدید گوگل می‌تواند این کار را انجام دهد و این روش با کار بر روی تعداد زیادی عکس واترمارک شده با یک لوگو یا نشان خاص صورت گرفت.

حذف واترمارک از یک تصویر در صورت روی هم قرار دادن آن‌ها کاری آسان‌تر است. بنابراین نرم افزار گوگل نیز ابتدا از هزاران نمونه عکس دارای یک واترمارک مشابه (مثلا تصاویر شاتر استاک یا alamy که نشان گذاری یکسانی دارند) اسکن گرفت، سپس هر کدام از مقایسه کرد تا توانست الگوهای تکراری که همان واترمارک بود را شناسایی کند. نرم افزار پس از شناخت این نشانه‌های یکسان توانست تصاویر بدون واترمارک که کاملا شبیه نسخه اصل است را تحویل دهد.

ایراد این روش این است که تنها می‌تواند عکس‌هایی از یک “ارائه دهنده تصاویر” که دارای واترمارک یکسان در هزاران تصویر هستند را آنالیز و در نتیجه پاک سازی کند.

حذف واترمارک از روی عکس

گوگل این یافته‌ها را به خاطر حمایت از عکاسان منتشر نکرد، در عوض گامی جلوتر برداشت و فهمید که با واترمارک‌هایی استانداردتر می‌توان حذف خودکار آن را بدون اینکه اثری بگذارد، غیر ممکن ساخت. با این اصلاحیه، ارائه دهندگان تصاویر و عکاسان می‌توانند اطمینان داشته باشند که عکس‌هایشان بدون اجازه آن‌ها قابل استفاده نخواهد بود.

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر