;
coinex

بررسی نوکیا 8 ؛ پرچمداری از یک برند نوستالژیک

بررسی نوکیا 8
بررسی نوکیا 8 می‌تواند در نوع خود بررسی جالب توجه‌ای باشد. این برند فنلاندی پس از آنکه توسط مایکروسافت خریداری شد، هیچ خبری از آن نبود تا اینکه اچ ام دی گلوبال در سال جاری مدل‌های جدیدی از این دستگاه را به بازار عرضه کرد.

گوشی نوکیا 8 پرچمدار جدید این کمپانی است که چندی قبل معرفی شد و اکنون در این مقاله سعی داریم تا بررسی نوکیا 8 را به طور جامع انجام داده و آن را به شما ارائه دهیم، با تکراتو همراه باشید.

بررسی نوکیا 8 ؛ قدم اول معرفی

بررسی نوکیا 8 ؛ قدم اول معرفی

گوشی نوکیا 8 با مجهز شدن به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام و نمایشگر ال سی دی با رزولوشن بالا، بدنه آلومینیومی یکپارچه و همچنین آخرین سیستم عامل اندروید، نشان می‌دهد که گوشی قدرتمند و خاصی است. نوکیا با انتخاب یک دوربین دوگانه برای مدل جدید پرچمدار خود، این دستگاه را با استانداردهای امروزی بازار هماهنگ کرده است.

دو سنسور 13 مگاپیکسلی ترکیب دوربین دوگانه آن را تشکیل می‌دهد؛ اما یک سنسور تصاویر رنگی ثبت می‌کند و سنسور دیگر مونوکروم بوده و برای گرفتن عکس‌های سیاه و سفید تنظیم شده است. البته وجود سنسورهای 13 مگاپیکسلی به همین جا ختم نمی‌شود، یک سنسور 13 مگاپیکسلی دیگر در گنل جلویی قرار گرفته تا کاربر بتواند عکس‌های سلفی با وضوح بالا بگیرد و یا در ارتباط‌های تصویری خود از آن استفاده کند. وجود لنزهای زایس در هر سه سنسور دوربین بیانگر آن است که این دو شرکت همکاری خوبی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند.

مشخصات نوکیا 8

  • ساختار بدنه: بدنه آلومینیومی ساخته شده از سری 6000 و کد حفاظتی IP54
  • صفحه نمایش: نمایشگر 5.3 اینچی با وضوح تصویری کواد اچ دی و تراکم پیکسلی 554ppi؛ محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس 5
  • سیستم عامل: سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا
  • پردازنده: اسنپدراگون 835 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه با دو سنسور 13 مگاپیکسلی (سنسور رنگی + مونوکروم)، لنزهای زایس و دهانه دیافراگم f/2.0، لرزشگیر اپتیکال در سنسور رنگی و فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • ویدیو: ضبط ویدیویی 4K، صدای فراگیر 360 درجه ای با 3 میکروفون، لایو استریم فیسبوک و یوتیوب با ویژگی تصویر در تصویر
  • دوربین سلفی: سنسور 13 مگاپیکسلی، لنزهای زایس با دهانه دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • باتری: یک باتری با ظرفیت 3090 میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0

در ابتدای بررسی نوکیا 8 و نگاهی به مشخصات آن می‌توان کاستی‌هایی را برای این دستگاه ذکر کرد. این کاستی‌ها عبارتند از:

  • ظرفیت کم باتری
  • ضد آب نبودن کامل (نوکیا 8 دارای تاییدیه IP54 است)
  • پشتیبانی نکردن از ضبط ویدیویی فول اچ دی با سرعت 60 فریم بر ثانیه

ظرفیت باتری این دستگاه چنگی به دل نمی‌زند و البته مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز با توجه به کد حفاظتی IP54 به نظر کم می رسد، اما با این حال وجود همین مقدار ضد آب بودن نیز از هیچ، بهتر است.

برند نوکیا مدتی را در سکوت کامل گذراند و بعد از آن با معرفی نوکیا 3، 5 و 6 ورود مجدد خود را به بازار موبایل جشن گرفت، اما نوکیا 8 گوشی پرچمدار این کمپانی است و مسلما قدرتنمایی هر برندی با مدل‌های پرچمدار آن بهتر سنجیده خواهد شد؛ بنابراین بررسی نوکیا 8 می‌تواند قدرت این برند نوستالژیک را بیش از پیش نشان دهد.

در درون جعبه نوکیا 8 یک دو شاخه شارژر 18 وات، کابل یو اس بی و یک جفت هدفون دیده می‌شود. این دستگاه در اندازه 7.9 در 73.7 در 151.5 میلی‌متر گسترده شده و وزن آن به 160 گرم محدود شده است. این اندازه نشان می‌دهد که نوکیا 8 حدود 6 میلی‌متر بلندتر از هواوی پی 10 و حدود 3 میلی‌متر بلندتر از گلکسی اس 8 سامسونگ است.

بررسی نوکیا 8 در بخش طراحی

بررسی نوکیا 8 در بخش طراحی

گوشی نوکیا 8 از آلیاژ سری 6000 آلومینیوم ساخته شده است. این استاندارد به اندازه سری 7000 محکم نیست؛ اما انعطاف پذیر تر از آن است. خطوط آنتن در انتهای بالا و پایین این دستگاه قرار گرفته است. پنل پشتی آن پولیش مات خورده و محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس 5 از نمایشگر 5.3 اینچی آن محافظت می‌کند. کلید اصلی هوم در زیر صفحه نمایش قرار گرفته که به عنوان سنسور اثر انگشت نیز عمل می‌کند.

نوکیا 8 گوشی هوشمند کاملا زیبایی است، اما خیره کننده و یا بسیار جذاب دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که اچ ام دی گلوبال برای طراحی این دستگاه، اولویت خود را در طراحی سبک کلاسیک قرار داده و بر مبنای همین موضوع، گوشی نوکیا 8 را طراحی کرده است.

جالب است که طراحی نوکیا 8 تا حدودی یادآور طراحی ساعت های سوئیسی است. در طراحی سیستم دوربین دوگانه آن نیز هیچ برش و یا برجستگی وجود ندارد. تنها 4 دایره به همراه لوگوی زایس دیده می‌شود که در زیر یک پنل شیشه‌ای قرار گرفته است.

ما امیدوار بودیم که اچ ام دی گلوبال برای گوشی نوکیا 8 امتیاز بالاتری از کد IP را به دست آورد. IP54 مقاومت چندانی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از خود نشان نمی دهد و کد حفاظتی چندان مناسبی نیست، حداقل نه برای پرچمداری چون نوکیا 8 !

گوشی های هوشمند پرچمدار امروزی معمولا به کد حفاظتی IP68 و یا IP67 مجهزند. محصولات جدید سامسونگ، اپل، سونی، اچ تی سی و ال جی خود گواهی بر این مدعاست.

نوکیا 8 گوشی زیبایی است، اما از طراحی گوشی‌های بدون حاشیه تقریبا فاصله دارد. در حاشیه بالایی این دستگاه دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی آن قرار دارد و هیچ فلاشی در کنار آن دیده نمی‌شود، اما صفحه نمایش آن می‌تواند جای این گزینه را بگیرد (فلش سلفی نمایشگر وجود دارد).

در حاشیه پایین نیز سنسور اثر انگشت و کلیدهای خازنی با نور پس زمینه قرار گرفته است. درگاه سیم کارت هیبریدی در سمت چپ این دستگاه قرار گرفته که می‌توانید دو سیم کارت نانو و یا یک سیم کارت به همراه یک کارت میکرو اس دی را در آن قرار دهید. کلیدهای تنظیم حجم صدا و پاور نیز در سمت چپ آن جانمایی شده است.

یکی از موضوعات جالب درباره نوکیا 8 وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بالای این گوشی هوشمند است. در پایین آن نیز پورت یو اس بی نوع C و اسپیکرهای گوشی دیده می‌شوند. در پنل پشتی نیز دوربین دوگانه با چینش عمودی سنسورها به همراه لوگوی زایس خودنمایی می‌کند. برآمدگی دوربین در پنل پشتی بسیار اندک است و تنها 0.4 میلی‌متر از سطح صاف آن برجسته تر شده است.

صفحه نمایش در بررسی نوکیا 8

صفحه نمایش در بررسی نوکیا 8

 

نمایشگر نوکیا 8 از یک پنل 5.3 اینچی IPS با رزولوشن 1440p ساخته شده است، برخی گمان می‌کردند که نوکیا برای پرچمدار جدید خود از پنل‌های اولد استفاده خواهد کرد؛ اما در نهایت این کمپانی به نمایشگرهای IPS LCD روی آورد.

نمایشگر 5.3 اینچی این گوشی کمی کوچکتر از اندازه نمایشگر نوکیا 6 است، اما به دلیل رزولوشن بالای آن، تراکم پیکسلی بالاتری دارد ( 554 پیکسل بر هر اینچ). این دستگاه با در اختیار داشتن ماکزیمم نیت 700، صفحه نمایشی روشن تر از نوکیا 6 دارد که دارای روشنایی 450 نیت است.

اچ ام دی گلوبال وعده داده که 700 نیت حداکثر روشنایی نمایشگر نوکیا 8 بوده که ارائه شده و جالب است که ترکیب آن با سطوح عمیق سیاه کنتراست صفحه نمایش شگفت انگیز 1840:1 را در بر می گیرد.

در تست خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید نیز، نمایشگر نوکیا 8 یکی از خوبترین هاست و با بهترین نمایشگرهای آمولد برابری می‌کند.

عمر باتری

گوشی نوکیا 8 انرژی مورد نیاز روزانه خود را از یک باتری 3090 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند

گوشی نوکیا 8 انرژی مورد نیاز روزانه خود را از یک باتری 3090 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند. این یک ظرفیت نسبتا متوسطی برای رنج گوشی‌های پرچمدار امروزی است. باتری آن از شارژ سریع Quick Charging 3.0 پشتیبانی کرده و به همراه یک شارژر 18 واتی که در داخل جعبه آن قرار گرفته، عرضه می‌شود.

باتری نوکیا 8 با آن که ظرفیت بالایی ندارد و به عنوان پاشنه آشیلی برای ابن دستگاه قلمداد می‌شود، اما در تست‌های مختلف وضعیت چندان بدی هم ندارد. باتری این دستگاه که توسط جی اس ام ارنا مورد ارزیابی قرار گرفته نشان می‌دهد که این دستگاه با یک شارژ کامل می‌تواند تا 29 ساعت و 20 دقیقه زمان مکالمه مستمر، 10 و نیم ساعت جستجو در اینترنت و 10 ساعت و 34 دقیقه پخش مداوم ویدیویی را پوشش دهد.

بررسی نوکیا 8 ؛ اندروید با طعم نوقا

گوشی نوکیا 8 درست به مانند نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 سیستم عامل اندروید نوقا را اجرا می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که در نوکیا 8 دیده می‌شود، ویژگی گلنس اسکرین (Glance screen) که در این دستگاه خودنمایی می‌کند. گلنس اسکرین یک ویژگی بسیار ارزشمند است که برای اولین بار در سری گوشی‌های لومیا خودی نشان داد و اکنون به مدل جدید نوکیا بازگشته است.

گلنس اسکرین نمایشگر همیشه روشن نیست؛ اما می‌تواند به مانند این ویژگی برخی چیزها را بر روی صفحه نمایش نوکیا 8 به نمایش درآورد. چیزهایی به مانند ساعت، تماس‌های از دست رفته، پیام‌های خواهنده نشده و برخی از نوتیف‌های کوچک دیگر توسط این ویژگی بر روی نمایشگر خاموش و در حالت آماده بکار این دستگاه قرار می گیرد. زمان پیش فرض تعیین شده برای آن نیز 20 دقیقه است.

در نمایش اسکرین لاک در پایین سمت راست، آیکونی برای دوربین وجود دارد که میانبری برای راه اندازی برنامه دوربین آن است و در کنار آن آیکون تشخیص اثر انگشت قرار گرفته است. این میانبرها قابل تغییر هستند. در ضمن برنامه دوربین نوکیا 8 با دو بار فشار دکمه پاور می‌تواند در دسترس کاربر قرار گیرد.

با یک فشار طولانی بر روی کلید هوم حالت ویرایش فعال می‌شود. شما همچنین می‌توانید به ویجت‌ها و تصاویر پس زمینه نیز دسترسی داشته باشید. منوی تنظیمات صفحه اصلی تنها دارای دو گزینه است؛ اما هر دو گزینه آن جالب و جذاب است.

اپلیکیشن‌های پیشنهادی اولین ردیف جذابی است که در کشوی برنامه‌ها دیده می‌شود. نوار لغزنده روشنایی نیز وجود دارد؛ اما روشنایی خودکار تنها از طریق منوی setting قابل دسترسی است. به لطف سیستم عامل اندروید نوقا ویژگی چند پنجره‌ای نیز وجود دارد؛ اما صفحه نمایش به طور معمول به 50/ 50 تقسیم می‌شود و شما قادر نخواهید بود تا در اندازه پنجره‌ها تغییری ایجاد کنید.

اچ ام دی گلوبال برای پرچمدار جدید خود اسنپدراگون 835 را در نظر گرفته است. این بدان معناست که گوشی نوکیا 8 به یکی از بهترین پردازنده‌های موجود در بازار موبایل مجهز است. پردازنده‌ای با دو خوشه کریو که در هر خوشه 4 هسته قرار گرفته است. در کنار این پردازنده، یکی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی دنیا، یعنی آدرنو 540 قرار گرفته است. در این گوشی اسنپدراگون 835 با 4 گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود که مخصوصا با وجود سیستم عامل اندروید نوقا این حجم از حافظه رم به اندازه کافی است.

نوکیا 8 با وجود این پردازنده در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک بنچ محک خورده که امتیازات قابل توجهی نیز برای آن به ثبت رسیده است. در نمودار زیر می‌توانید امتیازات ثبت شده توسط این گوشی در آزمون‌های مختلف را ببینید.

این دستگاه در بنچمارک انتوتو نیز امتیاز بالایی را به دست آورده و عملا بعد از وان پلاس 5 در جایگاه دوم این بنچمارک قرار گرفته است.

در هر صورت گوشی نوکیا 8 پرچمدار قدرتمندی است که اگر نتوان آن را بهترین گوشی 2017 دانست؛ اما به راحتی می توان آن را در دسته بندی بهترین گوشی های هوشمند جهان قرار داد. اگر به واقع بخواهیم تا یک گوشی پرچمدار خوب اندرویدی را برای استفاده کاربران معرفی کنیم، بی گمان نوکیا 8 یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

دوربین نوکیا 8

دوربین نوکیا 8

در بررسی هر گوشی هوشمندی یکی از مهمترین مواردی که باید مد نظر قرار گیرد، بخش تصویربرداری است و بررسی نوکیا 8 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. دوربین اصلی نوکیا 8 یک دوربین دوگانه است که به دو سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز بوده و توسط تکنولوژی زایس آلمان تولید شده‌‌اند. یکی از این سنسورها تصاویر رنگی را به ثبت می‌رساند و سنسور دیگر برای گرفتن عکس‌های سیاه و سفید تنظیم شده است.

پیش از این هواوی در دوربین دوگانه خود چنین تنظیمی را به کار گرفت. یکی از سنسورها در دوربین نوکیا 8 به لرزشگیر اپتیکال مجهز بوده و به گرفتن تصاویری با اثر بوکه کمک می‌کند. در جلو نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 وجود دارد که می تواند عکس های واضحی را ثبت کند.

زایس ممکن است که نام بزرگی در کسب و کار دوربین باشد، اما دوربین 360 درجه واقعیت افزوده‌ای وجود دارد که با نام نوکیا عجین شده است. نوکیا OZO بهترین دوربین 360 درجه واقعیت افزوده در جهان است و صدای فراگیر آن در نوکیا 8 مورد استفاده قرار گرفته است.

دوربین نوکیا 8

این گوشی دارای سه میکروفون محدوده داینامیکی بالاست که از همان الگوریتم ضبط صوتی دوربین نوکیا OZO برخوردار شده است. این تکنولوزی بسیار قابل توجه است و صدایی بسیار واقع گرایانه دارد. شما برای اینکه بتوانید صدای خوبی را از گوشی خود بشنوید نیاز به هدفون دارید، اما در نوکیا 8 به چنین چیزی نیاز نخواهید داشت.

پیش از این گفتیم که در نوکیا 8 عمدتا اندروید بدون تغییر باقی مانده است، اما در این مورد یک استثنای بزرگ وجود دارد. نوکیا برنامه دوربین را خود نوشته است و از این حیث جای خوشحالی دارد. برنامه دوربین نوکیا 8 بسیار عالی است و می تواند در کنار سخت افزار این دستگاه تصاویر متفاوتی ایجاد کند.

رابط کاربری دوربین نوکیا 8 بسیار تمیز و بر پایه درک مستقیم بصری طراحی شده است. در سمت چپ می‌توانید برخی از کلیدهای میانبر را پیدا کنید. در حالی که شاتر دوربین در سمت راست قرار گرفته است. درست در کنار شاتر حالت‌های مختلفی در دسترس است. حالت زیبایی، حالت پانوراما، حالت خودکار، بوکه و حالت دستی از این موارد است؛ اما متاسفانه شما نمی‌توانید تا سرعت شاتر را به صورت دستی تنظیم کنید.

گزینه خودکار HDR در نوار سمت چپ موجود است. تغییر برای دوربین عقب / جلو / جلو + عقب در همین نوار دیده می‌شود و البته گزینه انتخاب رنگ / مونو / مونو + رنگ نیز در همین قسمت است. اگر انتخاب کنید که قصد دارید تا با هر دو سنسور دوربین اصلی عکس بگیرید، یک تصویر ترکیبی دریافت خواهید کرد. به نظر می‌رسد که در گوشی نوکیا 8 هم بر روی فوکوس خودکار تشخیص فاز و هم روی فوکوس لیزری تاکید شده است.

در زیر می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته شده توسط دوربین نوکیا 8 را در نور روز مشاهده کنید.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین نوکیا 8 در نور روز با جزئیات فراوان و با رنگ‌های پرجنب و جوش به ثبت رسیده و در عین حال واقعی به نظر می‌رسد. محدوده داینامیک در آن بسیار گسترده بوده و نویزها در آن خیلی کم است.

تصاویر مونو کروم نیز به همان اندازه چشمگیر و البته بدون رنگ هستند. چند نمونه از این تصاویر در زیر به نمایش درآمده است.

عکاسی با نوکیا 8 در هنگام غروب خورشید و در نور کم، بسیار عالی و تاثیرگذار است. رنگ ها بسیار واقعی بوده و شبیه به آن چیزیست که در دنیای واقعی وجود دارد. جزئیات کافی در عکس‌ها دیده می‌شود و نویز آن نیز بسیار کم است. با دوربین نوکیا 8 و در نور کم شما قادر خواهید بود تا با استفاده از هر دو سنسور اصلی، تصاویر بهتری را ثبت کنید. در زیر نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین نوکیا 8 در نور کم را می‌بینید

HDR

حالت HDR که مخفف High Dynamic Range است، به معنای محدوده‌ داینامیکی گسترده ترجمه می‌شود. در گوشی نوکیا 8 گزینه HDR خودکار وجود دارد که بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و پیشنهاد ما اینست که همواره آن را روشن نگاه دارید.

هنگامی که گزینه اچ دی آر را استفاده می کنید، دوربین در عین حال که جزئیات قرار گرفته در سایه را شفاف تر نشان می‌دهد، به جزئیات قرار گرفته در نور چندان توجهی نکرده و در واقع آنها را روشن تر نمی کند.

در واقع اصول کار HDR بدین شکل است که سه تصویر با میزان جذب نور متفاوت گرفته می‌شود و سپس سیستم آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و خروجی را به شما تحویل می‌دهد که جزئیات قرار گرفته در سایه و یا نور به خوبی مشخص شده است.

پانوراما

تصاویر پانوراما در نوکیا 8

تصاویر پانوراما در نوکیا 8 بسیار عالی است. آنها از وضوح عمودی کامل استفاده می کنند و در حدود 4000 پیکسل بلندی وجود دارد.

حالت پرتره و اثر بوکه

مطمئنا وجود دوربین دوگانه بدون پشتیبانی از حالت پرتره جذابیت چندانی ندارد. در واقع دوربین نوکیا 8 نیز دارای لایو بوکه بوده و هنگامی که چهره فرد را بر روی نمایشگر تشخیص دهد، سریعا حالت پرتره را فعال می کند.

بررسی نوکیا 8 نشان می‌دهد که یک دستگاه تمام عیار در پیش رویمان قرار دارد. نوکیا 8 به نوعی یک تازه وارد است، اما مشخصا وجود برند نوکیا در پشت سر آن بیانگر این واقعیت است که مثل یک تازه وارد عمل نمی کند.

نمایشگر آن یکی از بهترین پنل های IPS LCD موجود در بازار است. طراحی تمیز و زیبایی دارد و در خور نام نوکیاست. اچ ام دی گلوبال در تولید این گوشی با بخش نوکیا OZO کار کرده تا بتواند صدای ضبط شده در ویدیوهای شما را به بالاترین کیفیت ممکن برساند.

اگر در کنسرتی باشید و ویدیویی را از آن ضبط کنید. صدای ویدیویی شما همان اثری را دارد که گویی در کنسرت به صورت زنده در حال گوش دادن به نوای موسیقی هستید و این یکی از مهمترین ویژگی‌های نوکیا 8 است.

بهترین جایگزین برای نوکیا 8

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8

نوکیا 8 یکی از بهترین‌های بازار موبایل است، اما اگر بخواهید جایگزینی برای آن بیابید بدون شک گلکسی اس 8 سامسونگ یکی از آنهاست. شما دوربین دوگانه فوق العاده در نوکیا 8 را با یک دوربین تک سنسور عالی تعویض می‌کنید؛ اما در عوض یک صفحه نمایش آمولد و البته کاملا ضد آب را تحویل می‌گیرید.

وان پلاس 5

وان پلاس 5

گوشی وان پلاس 5 ارزان تر بوده، اما همچنان قدرتمند و شیک است. وان چلاس 5 نیز دوربین دوگانه‌ای دارد که با زوم 2X همراه شده و یک صفحه نمایش آمولد در پنل جلویی آن خودنمایی می کند. این دستگاه فقط نمی‌تواند با صدای نوکیا 8 رقابت کند.

ال جی جی 6

ال جی جی 6

ممکن است که ال جی جی 6 به یک تراشه قدیمی تر مجهز شده باشد؛ اما همچنان قدرتمند بوده و دارای تنظیمات دوربین بسیار خوبی است. قیمت مناسب آن نیز می تواند در حال حاضر نقطه قوت این دستگاه نسبت به نوکیا 8 باشد.

بررسی نوکیا 8 چیزهای زیادی را به ما نشان داد. اچ ام دی گلوبال می‌تواند به خود ببالد و شما نیز منتظر عدد بعدی باشید. شاید 9 عدد دیگری باشد که بتواند به خوبی در تاریخ این برند فنلاندی نقش آفرینی کند. باید منتظر ماند و نتیجه آن را نظاره کرد.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر