;
coinex

معرفی کامل کیا اپتیما ؛ بررسی میزان امنیت

معرفی کامل کیا اپتیما ؛ بررسی میزان امنیت

کیا اپتیما از سری محصولات شرکت کره‌ای کیا و یکی از ایمن‌ترین خودروهای هم‌سری خود است. این خودرو در سال 2015 در آزمون ایمنی یورو ان‌کپ شرکت کرد و توانست در این آزمون 5 ستاره کامل را کسب کند. در اینجا به معرفی کامل کیا اپتیما و میزان ایمنی آن می‌پردازیم.

معرفی کیا اپتیما

در معرفی کامل کیا اپتیما می‌توان گفت که اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی تولید و به عنوان مدل ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد و یک خودروی سدان نیمه‌لوکس و خانوادگی است و تا امروز نیز ۴ نسل از آن به بازار عرضه شده است. کیا اپتیما یک خودروی زیبا با طراحی و ظاهری اسپورت است و تاکنون توانسته نظر بسیاری از مشتریان مخصوصا نسل جوان را به خود جلب نماید.

بررسی امنیت کیا اپتیما

با بررسی تست تصادف از جلو می‌توان دید که اپتیما توانسته است در برخورد از جلو عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. البته به موتور آسیب رسیده همچنین جلوبندی و درب موتور تاب برداشته است اما باز هم توانست از آزمون سربلند بیرون آید. به غیر از بخش جلوی اپتیما قسمت‌های دیگر مانند سقف، ستون، بدنه جانبی و پشت آن از آسیب در امان بوده‌اند. لازم به ذکر است که تست تصادف از جلو و بغل، در دو مرحله جدا انجام می‌شود.

براساس گزارش، در تست تصادف از جلو و برخورد با مانع نرم که با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت بوده است، راننده در وضعیتی ایمن قرار دارد و احتمال آسیب رسیدن به اندام‌های راننده نیز کم و جزئی اعلام شده است. البته در بخش شاگرد هم به همین صورت است ولی احتمال دارد که به ساق پای راست اندکی آسیب وارد شود.

معرفی کامل کیا اپتیما و بررسی امنیت

در تست دوم خودرو با سرعت 50 کیلومتر به مانع سخت برخورد کرده است و سر، گردن، پا، شکم و قفسه سینه راننده در وضعیت ایمنی قرار دارد. مواردی مانند طراحی کابین و داشتن کیسه هوا باعث شده تا اپتیما در تست تصادف از جلو واکنش خوبی داشته باشد.

در تست تصادف از بغل نیز اپتیما توانست سربلند شود البته هرچند به ستون میانی آن، شاسی و بدنه‌ی جانبی آسیب وارد شد اما در کل آسیب کمی به خودرو وارد شده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کیا اپتیما خودرویی مقاوم و مستحکم در تصادفات است. پس در معرفی کامل کیا اپتیما می‌توان بر ایمنی آن بسیار تاکید داشت.

مشخصات معرفی کامل کیا اپتیما و امنیت

در بخش ایمنی عابرپیاده نیز شانس حفظ جان عابر بسیار بالاست. سبک طراحی نمای جلوی کیا اپتیما در این مورد تاثیرگذار بوده است. طراحی سپر این خودرو به شیوه‌ای است که در تصادفات کمترین صدمه به پای عابر وارد می‌شود. البته بخش میانی درب موتور و شیشه نیز دارای وضعیت ایمنی در حد مطلوب هستند و در صورت برخورد عابر به این بخش‌ها نیز باز هم آسیب وارده کم خواهد بود.

در تست ایمنی سال 2015 و بخش ایمنی افراد بزرگسال کیا اپتیما توانست ۸۹ درصد و در بخش ایمنی خردسال، ۸۶ درصد از کل امتیاز ایمنی لازم را به دست آورد. در بخش ایمنی عابرپیاده نیز توانست 67 درصد از کل امتیاز لازم را کسب کند. بنابراین این خودرو در مجموع توانست ۵ امتیاز ایمنی کامل خودروی سال را از آن خود کند.

مدل ۲۰۱۷ کیا اپتیما در بازار فعلی با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل ۲۰۱۵ این خودرو نیز البته بسته به کارکرد آن حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت‌ دارد.

مشخصات و معرفی کامل کیا اپتیما

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر