;
coinex

بررسی قیمت پراید در عراق

بررسی قیمت پراید در عراق

به گفته رضا ابراهیم زاده که رایزن بازرگانی سابق ایران در کشور عراق بود، قیمت پراید در عراق حدود ۷۵۰۰ دلار یعنی چیزی حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

رضا ابراهیم زاده همچنین درباره وضعیت صادرات ایران به کشور عراق نیز به ارائه توضیحات پرداخت و در مورد اینکه گفته می‌شود کالاهای صادراتی به کشور عراق نسبت به قیمت کالاهای داخل به مراتب پایین‌تر هستند اعلام نمود که این موضوع بیشتر در ارتباط با خودرو است.

در مورد قیمت پراید در عراق و بحث قیمت کالاهای صادراتی دبیر میز عراق در سازمان توسعه تجارت نیز ادامه داد که قیمت یک خودروی صادراتی در واقع باید نصف خودروی داخلی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد که در مورد صادرات خودرو باید هزینه‌هایی را نیز در نظر گرفت از جمله هزینه‌هایی مانند پلاک گذاری، اسقاط کردن خودرو و بسیاری موارد دیگر که البته حذف می‌شوند و به این دلیل است که باید قیمت خودروی صادراتی در واقع نصف قیمت داخلی در نظر گرفته شود و به گفته وی مالیات و عوارض هم در این حالت در نظر گرفته نمی‌شود.

رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق اعلام نمود که با توجه به موارد ذکر شده قیمت پراید در عراق چیزی بیشتر از قیمت آن در داخل ایران است. وی ادامه داد قیمت این خودرو در ایران چیزی حدود 20 میلیون تومان است ولی در کشور ۷۵۰۰ دلار است و اگر قیمت هر دلار ۴۰۰۰ تومان در نظر گرفته شود چیزی حدود 28 میلیون تومان خواهد بود.

به گفته دبیر میز عراق در سازمان توسعه تجارت خودروهای ایرانی در کشور عراق بازار خوبی دارند و محصولات ایران خودرو و سایپا در این کشور به راحتی به فروش می‌رسند. وی در ادامه اعلام نمود که در این کشور پراید در صدر اول جدول واردات است و بعد از پراید خودروهای سمند، روآ و ال ۹۰ قرار دارند و عراقی‌ها از حضور این خودروها راضی هستند.

از نظر ایمنی نسبت به پراید انتقاداتی وجود دارد و در داخل کشور نیز با مشکلاتی همراه است ولی رضازاده این انتقادات را سیاه نما در نظر گرفت و اعلام کرد که در عراق هم مانند ایران از این خودرو زیاد استفاده می‌شود و مردم مشکلات کمتری را با این خودرو تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد که بعضی از مشکلات موجود در این زمینه به جاده‌های کشور نیز مربوط می‌گردد. به گفته وی کشوری مانند عراق در نقاط مختلف شهر، اختلاف ارتفاعی حدود 200 متر از سطح دریا دارد اما در ایران و شهرهایی مانند تهران بیش از این رقم اختلاف ارتفاع وجود دارد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر