;
coinex

دقت بیشتر در خرید خودروهای خارجی

دقت بیشتر در خرید خودروهای خارجی
مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو به یک بحث داغ در رسانه ها تبدیل شده است. قیمت ارز بالا رفته است و کاهش عرضه خودرو را مشاهده می کنیم. همچنین به دنبال این اتفاقات چیزی که بیشتر در این میان جلب توجه می کند، آگهی پیش‌فروش خودروهای وارداتی است، آن هم به صورت اقساط و تحویل بلند مدت! بنابراین داشتن دقت بیشتر در خرید خودروهای خارجی بیش از گذشته دارای اهمیت است.

عرضه‌کنندگان خودرو از طرح‌های تحویل مدت‌دار به عنوان راهکاری برای درآمد بیشتر در سال‌های اخیر استفاده می کنند و برای دیر کرد نیز سودی را در نظر گرفته اند. شاید مشتریان فکر کنند که راهکار تحویل مدت‌دار خودرو آن هم با تسهیلات بیشتر، به نفع آنها باشد؛ اما این پیشنهادها تنها به سود واردکنندگان است.

علت ارائه تسهیلات در فروش خودروهای خارجی چیست؟

واردکنندگان خودرو برای جبران خسارات‌های خود مانند خواب خودرو، پرداخت جریمه و عدم ثبات در نرخ ارز،  سعی دارند تا فشار را بر مشتریان وارد ‌کنند و برای این منظور صحبت از تسهیلات را برای مشتریان به میان می‌آورند. بنابراین دقت بیشتر در خرید خودروهای خارجی به تمام مشتریان توصیه می‌شود تا خرید خودرو با شرایط ارائه شده از سمت واردکنندگان خودرو باعث جز ضرر و زیان آنها نشود.

واردکنندگان خودرو و فراموش کردن وعده‌ها

برخی واردکنندگان خودرو بعد از بستن قرارداد کلیه مطالبی که در ابتدا عنوان کرده بودند را فراموش می‌کنند و شاید اصلا خودرو را در زمان مشخص شده تحویل ندهند. اما این رفتار نه تنها در ذهنیت خریداران تاثیر خواهد داشت، بلکه برای سابقه واردکنندگان خودرو نیز مناسب نیست. اما کلیه این اتفاقات در آخر به ضرر مشتری خواهد بود.

واردکنندگان خودرو بهتر است به وعده‌های خود عمل کنند و تحویل فوری داشته باشند، زیرا این موضوع باعث افزایش رقابت و اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود. وجود رقابت در بازار خودرو به نفع مشتریان است و باعث دقت بیشتر در خرید خودروهای خارجی خواهد شد.

خریداران خودروها همیشه در فکر دو موضوع، شرایط پرداخت آسان‌تر و تحویل سریع هستند. در این شرایط بهتر است بازار ایران تحویل‌های بلندمدت و سودهای کلان را کنار بگذارد و بر پایه میزان عرضه و تقاضا فعالیت کند.

سوءاستفاده از اعتماد مشتریان توسط واردکنندگان خودرو

در قراردادهای خودرو که مشتریان امضا می‌کنند یک بندی وجود دارد که معمولا مشتریان به آن توجه ندارند. واردکنندگان خودرو نیز از این مورد به نفع خود استفاده می‌کنند. در قرارداد نوشته شده است که اگر افزایش در نرخ ارز ایجاد شود مابه‌ تفاوت قیمت از خریدار دریافت می‌گردد. جالب اینجاست که چرا مشتری حتی بعد از بستن قرارداد هم باید تاوان افزایش قیمت ارز را بدهد؟

خرید خودر در شرایط بی‌ثباتی بازار؛ کاری درست یا اشتباه

امروزه به واسطه وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، علاقه‌مندان به خودرو می توانند با جدیدترین خودروهای روز دنیا آشنا شوند، اما وجود فضای رقابتی داخل باعث می‌شود تا مشتریان نتوانند متناسب با استانداردهای روز خودروی مورد نظر خود را داشته باشند. اما ایجاد سیستم تحویل فوری خودرو به خریداران، باعث می‌شود تا مشکلات موجود در قراردادهای میان مشتریان و واردکنندگان خودرو از بین برود.

اگر مشتریان بخواهند که بدون هیچ گونه ضرری و در کمترین زمان ممکن خودروی خود را تحویل بگیرند، باید شرکتی که خودرو را به صورت چند روزه تحویل می‌دهد، انتخاب کنند. زیرا در این صورت تغییرات قیمت ارز هم نمی‌تواند بر قیمت خودرو تاثیر داشته باشد و در این حالت نیز ضرری متوجه مشتری نخواهد بود.

در تحویل‌های کوتاه مدت و چند روزه خودروی تحویلی به مشتری همان خودروی درخواستی است با همان مدل، رنگ و آپشن، اما در تحویل بلند مدت امکان دارد خودروی تحویلی آپشن، مدل و رنگ متفاوتی داشته باشد و یا اینکه خودرو اصلا وارد نگردد. بنابراین اکنون دقت بیشتر در خرید خودروهای خارجی بیشتر از همیشه مهم است.

دستور وزارت صنعت در مورد وارد کردن خودرو

به دستور وزارت صنعت، واردات خودرو فقط باید از طریق نمایندگی‌های رسمی صورت گیرد و برای اینکه خریدی مطمئن را داشته باشیم راهی نداریم جز مراجعه به این نمایندگی‌ها. البته این کار کاهش مشکلاتی مانند عدم تحویل خودرو، دریافت خودرو با امکانات کمتر، پوشش گارانتی متفاوت و در نهایت عدم پاسخگویی فروشنده را به همراه خواهد داشت.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر