;
coinex

رمز و رموز موفقیت وارن بافت و بیل گیتس در چیست؟

وارن بافت
اغلب ما فکر می‌کنیم که افراد موفقی مانند بیل گیتس و وارن بافت برای رسیدن به رویاهای کارآفرینی خود هفت‌خان رستم را رد کرده‌اند و یا شاخ غولی را شکسته‌اند، ولی این‌گونه نیست. آن‌ها هم مانند ما انسان هستند و تنها فرق آن‌ها هوشمندانه عمل کردن بوده است.

در یک مستند که اخیرا از این دو قهرمان افسانه‌ای دنیای کسب و کار ساخته شده است، آن‌ها به رمز موفقیت مشترک خود اشاره می‌کنند. اگر کنجکاو هستید که رمز موفقیت آن‌ها را بدانید در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مستند جدید شبکه HBO به نام  « حال تبدیل‌شدن به وارن بافت» (Becoming Warren Buffett) درباره ماجراجویی یک پسر کارآفرین در دنیای کسب و کار و تبدیل‌شدن او به ثروتمندترین فرد جهان است، این مستند سروصدای زیادی بلند کرده  و توانسته بیننده‌های زیادی را میخکوب کند.

این مستند همچنین به رابطه دوستانه بافت با دوست ثروتمندش یعنی بیل گیتس هم می‌پردازد. در یک صحنه از مستند بافت و گیتس همدیگر را در سر یک میز ملاقات می‌کنند و به هرکدام از آن‌ها یک برگه داده می‌شود. سپس از آن‌ها می‌خواهند تا رموز موفقیت خود در زندگی را بر روی کاغذ بیاورند.

آن‌ها یک کلمه مشترک را در برگه‌های خود نوشتند: تمرکز کن. این اتفاق به‌هیچ‌وجه تصادفی نبوده است، اکثر افراد موفق در جهان تأکید می‌کنند که باید بر روی یک هدف متمرکز شد و قاطعانه تا رسیدن به آن دست از تلاش برنداشت.

بافت در جایی از این مستند می‌گوید: «من در حال حاضر دارم فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهم، ولی اولین موفقیتم را از جایی کسب کردم که تمام تمرکزم بر روی آن بود. در طول دو دهه گذشته زمانی که تمرکز می‌کردم به موفقیت می‌رسیدم».

چگونه می‌توانید باوجود عوامل دشوار بر روی یک موضوع متمرکز شوید؟

4 درس بین المللی سرمایه گذاری از وارن بافت

یک هدف مشخص را برای خودتنظیم کنید. بافت دراین‌باره می‌گوید: «مثلا وقتی‌که من در دانشگاه دوران دانشجویی خود را می‌گذراندم، ۴۰ هزار دلار وام گرفتم و به خود قول دادم که در سن ۳۰ سالگی یک میلیون دلار خالص سرمایه به دست آورم. دقیقا می‌دانستم که هدفم چیست و به‌قول معروف آن را اسمارت تعریف کرده بودم. سپس، برای رسیدن به این هدف برنامه‌ای ایجاد کردم و تا زمانی که به آن نرسیده بودم، برنامه را ادامه دادم. اگر شما مسیری روشن برای خودتان قرار دهید و به‌شدت متعهد به آن باشید، تمرکز کردن برای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود».

مسیر خود را دنبال کنید، وارن بافت موفق‌تر از هر سرمایه‌گذار دیگری در تاریخ بوده است. روزانه، توصیه‌هایی برای انجام کارها به او می‌شد؛ اما وارن از مسیر یا مشاوره دیگر سرمایه‌گذاران پیروی نمی‌کرد و به راهی که ایمان داشت ادامه می‌داد. او به کسب و کارهایی که به خوبی می‌شناخت، می‌پرداخت و فقط سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام می‌داد که به آن‌ها نیاز داشت. این بدان معنی است که او سرمایه‌گذاری و یا معامله‌های زیادی را در طول چند دهه سرمایه‌گذاری خود انجام نداده است. اگر می‌دانید که چه چیزی برای شما می‌تواند مفید واقع شود، نباید با آنچه دیگران انجام می‌دهند، فکر کنید.

قوانین بازی را بدانید؛ آلبرت اینشتین معروف دراین‌باره می‌گوید: «شما باید قوانین بازی را یاد بگیرید و سپس بهتر از هر بازیکن دیگری بازی کنید». تمرکز نیز در اینجا از جایگاه مهمی برخوردار است، انجام دادن و دست به عمل زدن بخشی از تمرکز است، درواقع تمرکز درک پارامترهایی در حال حاضر و آینده است که شما باید انجام دهید. بافت بخش قابل‌توجهی از وقت خود را صرف خواندن می‌کرد و زمان بسیار کمی را به انجام اقدامات اختصاص می‌داد. یادگیری و درک پیش‌زمینه کار و تغییر پارامترهای بازار هدف، دوعاملی هستند که تمرکز شما را برای موقعیت افزایش می‌دهند.

برای زمان خود از آزمایش لاکتوم استفاده کنید. در زندگی شما مواردی برای حواس‌پرتی و فرصت‌های طلایی زیادی وجود دارد، شما باید از خودتان بپرسید که وقتتان را صرف تمرکز بر روی کدام زمینه کنید، بهتر خواهد بود. اگر در جهات مختلف کشیده می‌شوید، سعی کنید برخی از فعالیت‌ها را کنار بگذارید. هنگامی‌که یک کار را انجام می‌دهید، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید یا خیر! اگر این‌طور نیست، آن کار را رها کنید. ولی اگر می‌توانستید بر روی آن کار تمرکز کنید، بقیه موارد را رها کنید حتی اگر بر روی آن‌ها هم تمرکز دارید.

شما ممکن است به‌مانند وارن بافت یا بیل گیتس ثروتمند نباشید، اما با تمرکز صادقانه بر آنچه می‌خواهید انجام دهید، همراه با استقامت روزانه، بالاخره می‌توانید به موفقیت برسید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر