;
coinex

درخشش نمایندگان ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

درخشش نمایندگان ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک فیرا
بیست و دومین دوره از مسابقات جهانی رباتیک فیرا از تاریخ 1 تا 5 شهریور ماه سال 96 برگزار شد و 106 تیم دانش‌آموزی و 65 تیم دانشجویی از کشورهای مختلف دنیا در این رقابت‌ها حضور داشتند. این دوره از رقابت‌ها در شهر گائوشونگ کشور تایوان برگزار گردید.

نمایندگان کشور ایران نیز در این مسابقات شرکت داشته و در آخرین روز این رقابت ها موفق به کسب عناوین مختلف جهان شدند و خوش درخشیدند.

به گفته سروش صادق‌نژاد، که عضو هیات رئیسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا است در بخش رقابت‌های دانش‌آموزی و لیگ ربات‌های انسان‌نما، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت با سایر رقبای خود به مقام قهرمانی مسابقات جهانی رباتیک فیرا دست یابد. در این لیگ، تیمی از کشور تایوان نیز توانست به مقام دوم دست پیدا کند.

به گفته صادق نژاد در بخش لیگ مدیریت بحران دانش‌آموزی (DRC-Explorer) نیز تیم رباتیک دانش‌آموزی آرمان که از طرف موسسه فرهنگی آموزشی آرمان از شهر مشهد اعزام شده بود موفق به کسب مقام قهرمانی شد. مقام دوم این لیگ نیز توسط تیم رباتیک دانش که از طرف دبیرستان دوره اول دانش قلهک اعزام شده بود، کسب گردید.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) در مورد این رقابت‌ها ادامه داد که در بخش دانشجویی نیز تیم cyrus که از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اعزام شده بود، موفق شد در رقابت با حریفان خود در لیگ ربات‌های پرنده، در مقام دوم این مسابقات قرار گیرد.

وی ادامه داد که در روز گذشته نیز در لیگ عملیات غیرممکن، تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک توانست مقام اول و تیم رباتیک آرمان از موسسه فرهنگی آموزشی آرمان نیز در همین لیگ به مقام سوم دست یافت.

به گفته صادق‌نژاد در لیگ City Racer، جایزه بهترین عملکرد در مسابقات جهانی رباتیک فیرا نیز به تیم صدرا ربات از ⁣آموزشگاه فنی و حرفه‌ای چیستا رباتیک صدرا از اصفهان تعلق گرفت.

وی همچنین اعلام نمود که بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2018 نیز سال جاری و در کشور دانمارک برگزار خواهد شد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر