;
coinex

کاهش سود بانکی و تاثیر آن بر افزایش فروش خودرو

کاهش سود بانکی و تاثیر آن بر افزایش فروش خودرو

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، در این چند وقت، کاهش سود بانکی و تاثیر آن بر افزایش فروش خودرو را شاهد بوده ایم و همچنین این مسئله بر جریان تولید خوروسازی داخلی نیز موثر بوده است. به گفته وی این تاثیر در میان مدت و بلند مدت قابل مشاهده است.

دکتر مرزبان راد نیز، مهمترین موضوع  در این زمینه را  شکل گیری  ساز و کارهای موازی با این زمینه دانست و اعلام نمود که کاهش سود بانکی و تاثیر آن بر افزایش فروش خودرو قطعا نتیجه بخش خواهد بود. به گفته دکتر مرزبان راد همزمان با کاهش سود بانکی، اصلاح امکانات تولید و قوانین خرید و فروش نیز اتفاق افتاده است.

وی بر کاهش فروش خودرو در سال گذشته تاکید نمود و کاهش سود سپرده های بانکی را در افزایش فروش خودرو موثر دانست. وی اضافه کرد که با اجرای این طرح خرید خودرو رونق پیدا نموده است. لازم به ذکر است که دکتر مرزبان راد در مورد مثبت یا منفی بودن این تاثیر، نظری نداد، ولی این کارشناس صنعت خودرو در کل تاثیر کاهش سود بانکی بر افزایش خرید خودرو را مثبت اعلام نمود.

وی ادامه داد، برای اینکه این موضوع تاثیر مثبت خود را حفظ کند، لازم است که قوانین خرید و فروش، قوانین واردات، تعرفه های گمرکی و امکانات تولیدی، به صورتی درست رعایت شوند و همه مسائل همسو با هم باشند. اما به گفته وی کلیه این مسائل نمی توانند همسو با هم باشند، چون کنترلی روی آنها وجود نداردو فقط عده ای رانت خوار هستند که در این مورد بهره می برند.

مرزبان راد در پایان بر کاهش سود بانکی و تاثیر آن بر افزایش فروش خودرو تاکید کرد و اعلام نمود که این مسئله در سهام خودروسازان و بازار بورس نیز تاثیر داشته است. به گفته وی در صورتی که تمام کارها درست و همسو با هم پیش روند، تحرکات بیشتری را نیز در تولید ، خرید و فروش و همچنین افزایش کیفیت خودروها مشاهده خواهیم کرد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر