;
coinex

مسدود کردن تماس صوتی تلگرام ؛ خواسته مردم یا به خطر افتادن موقعیت اپراتورها!

مسدود کردن تماس صوتی تلگرام ؛ خواسته مردم یا موقعیت اپراتورها

راه‌اندازی و مسدود کردن تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی، خبرساز شد، زیرا با وجود همه گیر بودن پیام رسان تلگرام در ایران، کاربران ایرانی نمی توانستند از طریق این پیام رسان، تماس صوتی برقرار کنند، گویا این ویژگی به دستور مراجع قضایی مسدود شده است.

هدف از مسدود کردن تماس صوتی تلگرام چه بود؟

هدف از مسدود کردن تماس صوتی تلگرام حمایت از اپراتورهای داخلی بود، زیرا درصورتی که قابلیت استفاده از تماس صوتی تلگرام وجود داشته باشد مردم فقط از طریق این قابلیت به برقراری ارتباط می‌پردازند و این مورد به ضرر اپراتورها خواهد بود. وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، از این تصمیم حمایت کرده بود اما وزیر جدید اعلام کرده است که در این زمینه مذاکرات مجددی انجام خواهد داد.

چندین ساعت پس از راه‌اندازی این سرویس در پیام رسان تلگرام، این قابلیت برای کاربران ایرانی مسدود شد و کاربران ایرانی قادر به استفاده از این ویژگی نبودند. علت این امر در ابتدا موضوعات امنیتی مطرح گردید و پس از اینکه وزیر ارتباطات وقت نیز آن را پذیرفت و امضا کرد، پرونده مسدود کردن تماس صوتی تلگرام بسته شد.

اقدامات جهرمی، وزیر جدید ارتباطات در مورد تماس صوتی تلگرام

اخیرا از طرف وزیر جدید ارتباطات و کابینه، صحبت‌های جدیدی در مورد این قابلیت تگرام مطرح شده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برقراری مجدد تماس صوتی از طریق تلگرام اعلام نموده است که علاوه بر تلگرام برنامه‌های دیگری نیز با امکان برقراری تماس صوتی در کشور استفاده می‌شوند که مسدود نیستند.

به گفته وی به دلیل درخواست مردم، مذاکرات مجددی در این خصوص صورت خواهد گرفت تا مشخص گردد که آیا این مشکل قابل حل است یا خیر. وی در مورد مسدود کردن تماس صوتی تلگرام خاطرنشان کرد که تصمیم‌گیری که در این زمینه انجام شده است، به دستور مراجع قضایی بوده است.

محمود واعظی و مسدود کردن تماس صوتی تلگرام

پیش از این محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم اعلام کرده بود که ایران دارای شرکت مخابرات و سه اپراتور موبایل است، اگر بخواهیم تماس صوتی تلگرام را باز کنیم آنها ورشکست خواهند شد.

صحبت‌های واعظی در این مورد، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا شرکت‌های مخابرات سایر کشورها که از تماس صوتی تلگرام یا سایر برنامه استفاده می‌کنند ورشکست شده اند؟ اما واعظی بعد از اینکه مشاهده کرد اظهارات وی خبرساز شده است، اعلام نمود که قوه قضائیه حکم مسدود کردن تماس صوتی تلگرام صادر کرده و ربطی به اپراتورها و درخواست‌های آنها ندارد.

در ادامه باید دید که آیا وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات توانایی خاتمه دادن به بحث‌های مربوط به مسدود کردن تماس صوتی تلگرام را دارد یا نه!

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر