;
coinex

بهبود بازی های رایانه ای آنلاین و درخواست رفع فیلتر در کارگروه فیلترینگ

بهبود بازی های رایانه ای آنلاین و درخواست رفع فیلتر در کارگروه فیلترینگ

چندی پیش تعدادی از کاربران بازی های رایانه ای آنلاین، در مورد مشکل اینترنت و همچنین سایت مربوط به بازی ها شکایت نمودند و آذری جهرمی از آنها خواست تا مشکل خود و همچنین اسم سایت مربوط به بازی های رایانه ای را در سامانه 195 اعلام کنند.

در ادامه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از بهبود کار با بازی های رایانه ای آنلاین خبر داد و اعلام نمود که توانسته است جهت بهبود کار با بازی‌های رایانه‌ای، با تعدادی از این شرکت ارتباط برقرار کند.

توضیحات جهرمی در مورد دلایل مشکلات بازی های آنلاین

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است که بازی‌های رایانه‌ای دارای دو مقوله‌ پینگ و جیتر هستند و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. وی مقدار عمده پینگ یا لیتنسی را مربوط به مسیر بین‌الملل معرفی کرد و مقداری را نیز به اپراتور اینترنتی مرتبط نمود. وی همچنین جیتر را هم‌مسیر بودن رفت و برگشت بسته‌های اینترنت معرفی نمود و اعلام کرد که جیتر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در مورد بهبود کار با بازی‌های رایانه‌ای آنلاین اعلام نمود که با چهار شرکت والو، لیوت، بلیزارد و گیم‌فورج ارتباط برقرار کرده است و به گفته وی پس از این ارتباط پینگ در ارتباط بین‌الملل به هشتاد میلی‌ثانیه رسید است یعنی چیزی حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

وی همچنین در مورد بهبود جیتر نیز سخن گفت و اعلام کرد که بهبود قابل توجهی در کار با بازی های رایانه ای آنلاین ایجاد شده است. جهرمی همچنین در مورد انتقال سرورهای گیم کمپانی‌های محبوب به ایران اعلام کرد که در این مورد در حال مذاکره هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پیشرفت بازی‌های رایانه‌ای داخلی نیز تاکید کرد و اعلام نمود لازم است تا بازی‌های رایانه‌ای داخل نیز توسعه پیدا کنند. وی ادامه داد که تعدادی از جوانان و نخبگان کشور مشغول به این کار هستند و در این مورد گفت:

امید است تا روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.

تلاش جهرمی در جهت رفع فیلتر بازی های آنلاین

جهرمی به موضوع فیلتر بودن بعضی از بازی های رایانه‌ای نیز اشاره کرد که برای رفع فیلترینگ این بازی‌ها در تلاش است. وی ادامه داد که پست‌های زیادی در این خصوص دریافت کرده است. وی همچنین از کاربران خواست تا درخواست‌های خود برای رفع فیلتر بازی‌های رایانه‌ای را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای ثبت نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود اعلام نمود که قبلا نیز بنابه درخواست تعدادی از کاربران با دو شرکت ولو و ریوت نیز ارتباط برقرار کرده است. وی اعلام کرد که بعد از آن، بهبود بالای ۵۰ درصدی در بازی‌های دوتا، کانتر استریک و لیگ آو لجندس اتفاق افتاده است. وی از کاربران خواست تا اسامی سایر بازی های محبوب خود را نیز اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکل کندی بازی های آنلاین

البته جهرمی تاکنون چندین اقدام را در مورد بهبود سرعت بازی‌های رایانه‌ای آنلاین انجام داده است و از کابران نیز خواسته است تا مشکلات خود در این زمینه را با وی در میان بگذارند تا بتواند اقداماتی را در جهت رفع مشکلات کاربران به ویژه در زمینه بازی های رایانه ای آنلاین انجام دهد. وی سامانه 195 را برای اعلام مشکلات به کاربران معرفی کرده است.

رفع فیلتر بازی های رایانه ای آنلاین

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر