;
coinex

اپلیکیشن های افزایش بهره وری که بر مبنای اصول کلاسیک طراحی شده اند

اپلیکیشن های افزایش بهره وری که بر مبنای اصول کلاسیک طراحی شده انداپلیکیشن های افزایش بهره وری در مدیریت زمان و کارها به شما کمک می کنند؛ در این مقاله به معرفی اپلیکیشن هایی که برای افزایش بهره وری طراحی شده اند، می پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید.

ایجاد بهره وری و بازدهی بالا کمی پیچیده است. کارها و اهداف ما به زمان وابسته هستند؛ بنابراین شاید راهکارهایی که در گذشته استفاده می‌کردیم از حالا به بعد بی‌فایده باشند. اگر به ابزارهایی برای مدیریت زمان و کارها نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم لیست اپلیکیشن های افزایش بهره وری را مطالعه کرده و از آنها استفاده کنید.

در چند سال اخیر، اپلیکیشن‌های افزایش بهره وری وجود داشتند که بر مبنای اصول کلاسیک بهره‌وری طراحی می‌شدند؛ اما این متن مواردی که را به شما پیشنهاد می‌کند که علاوه بر اصول کلاسیک، راهکارهای جدیدی را نیز پیش روی شما قرار می‌دهد.

بهترین اپلیکیشن های افزایش بهره وری

1. Zask؛ لیست To do تهیه کرده و زمان مورد نیاز برای هر کدام از کارها را ردیابی کنید

1. Zask؛ لیست To do تهیه کرده و زمان مورد نیاز برای هر کدام از کارها را ردیابی کنید

یکی از اساسی‌ترین اصول بهره وری و مدیریت زمان این است که بدانید هر کدام از کارهایی که باید انجام دهید، چه مدت زمانی را به خود اختصاص می‌دهند. Zask که یک اپلیکیشن قابل استفاده در وب (Web) است، به خوبی این کار را برایتان انجام می‌دهد.

می‌توانید بدون ایجاد حساب کاربری از این برنامه کاربردی استفاده کنید؛ اما با ایجاد یک حساب و لاگین شدن می‌توانید لیست خود را برای زمان‌های دیگر نیز ذخیره کنید. علاوه بر این، زاسک به شما اجازه می‌دهد که چندین لیست ایجاد کرده که هر زمانی که به آن نیاز دارید، فعال می‌شود.

به محض اینکه لیست To Do یا کارهایی که باید انجام دهید را تنظیم کردید، دکمه Play را فشار داده تا تایمر آغاز شود. بعد از اینکه کارتان به اتمام رسید، دکمه Pause را فشار دهید و یا اینکه کار مورد نظر را تیک بزنید تا زمان آن محاسبه شود.

به مرور زمان متوجه می‌شوید که هر کدام از کارها، چه میزان از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد. این روش به شما کمک می‌کند که در آینده نیز مدیریت زمان بهتری داشته باشید.

2. ToDo Tab؛ کارها را در تب های جدید لیست کنید

2. ToDo Tab؛ کارها را در تب های جدید لیست کنید

تودو تب تنها روی مدیریت کارها متمرکز می‌شود. هیچ تصویر پس زمینه زیبا و حواس پرتی دیگری وجود ندارد. هر زمان که تب جدیدی را در مرورگر کروم باز می‌کنید، لیست کارهایی که باید انجام دهید را مشاهده می‌کنید (این برنامه تنها روی مرورگر کروم اجرا می‌شود).

تودو تب از یک ویژگی برخوردار است که برتری آن در مقایسه با سایر افزونه‌های مبتنی بر بهره وری را ثابت می‌کند. این ویژگی می‌تواند فعالیت‌های معمول شما را به صورت اتوماتیک با رنگ‌های مختلف، لیبل‌گذاری کند. هرکدام از لیبل‌ها یک فعل هستند؛ مثل ارسال کن، ایمیل کن، پست کن، تماس بگیر، بخر، ذخیره کن، سفارش بده، بنویس وغیره.

این افزونه کاملا رایگان است و روی سایر مرورگرهای مبتنی بر کروم مثل اوپرا نیز اجرا می‌شود.

3. Lyster؛ لیست کارهایی که باید انجام دهید را اولویت بندی کنید

3. Lyster؛ لیست کارهایی که باید انجام دهید را اولویت بندی کنید

این یکی از بهترین اپلیکیشن های افزایش بهره وری است که می‌تواند لیست ToDo شما را اولیت بندی کند. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که برخی کارها را به حالت اسنوز یا چرت زدن تنظیم کنید تا کارهایی که در اولویت قرار دارند را در وهله اول انجام دهید.

لیست کارهایتان را همانطور که می‌خواهید تنظیم کنید. در تصویر بالا یک آیکون شبیه به ساعت را مشاهده می‌کنید که با فشار دادن آن می‌توانید منوی اسنوز را فعال کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنید. کاربر همچنین می‌تواند یک یاداور برای کاری که به زمان دیگری موکول کرده، تنظیم کند تا آن را فراموش نکند. گزینه‌هایی مثل آخر امروز، فردا، فردا غروب، آخر هفته، هفته بعد و ماه بعد به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده‌اند؛ اما شما می‌توانید زمان مورد نظر خود را نیز تنظیم کنید.

به محض اینکه اسنور را فشار دهید، کار مورد نظر از لیست فعال خارج شده و به لیست کارهای آینده اضافه می‌شود. لیستر یکی از اپلیکشن‌های افزایش بهره وری است که بدون حواس پرتی، شرایط آسان اولویت بندی را برایتان فراهم می‌کند. این ابزار برای اندروید، آی او اس و وب در دسترس قرار دارد.

4. Moo.do؛ جیمیل، کارها و تقویم

مودو مدت‌هاست که در میان اپلیکیشن های افزایش بهره وری قرار دارد، اما نسخه سوم آن می‌تواند بهترین امکانات را فراهم کند. اگر اینباکس ایمیل شما همیشه پر از پیام هاست، مودو بهترین گزینه خواهد بود. اپلیکیشن مودو به شما یادآوری می‌کند که جیمیل‌ها را مرتب کنید و سیستم مدیریت آن به ترلو (Trello) شباهت دارد. ایمیل‌ها در اولویت اول، کارها در اولویت دوم و تقویم در اولویت سوم قرار دارند. با این برنامه کاربردی می‌توانید پنجره‌های جدیدی ایجاد کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هرچیز نسخه رایگان مودو را استفاده کنید که بیشتر قابلیت‌های نسخه 5 دلاری را ارائه می‌کند. البته این نسخه از گوگل کلندر پشتیبانی نمی‌کند. مودو برای کاربران وب، ویندوز، مک، اندروید و آی او اس در دسترس است. اپلیکیشن‌های دسکتاپ و و مک بهتر از نسخه وب عمل می‌کنند.

5. To Round؛ کارها را به شکل حباب هایی در اندازه های مختلف تماشا کنید

5. To Round؛ کارها را به شکل حباب هایی در اندازه های مختلف تماشا کنید

لیست طولانی کارهایی که دارید می‌تواند شما را نگران کند. علاوه بر این، باید بتوانید آنها را به ترتیب اهمیتی که دارند، انجام دهید. بسیاری از متخصصان معتقدند که لیست‌های To Do بصری در افزایش بهره وری تاثیر بیشتری دارند.

این ابزار تمام وظایف و کارهای شما در قالب یک حباب نمایش می‌دهد. زمانی که کار جدیدی را به لیست خود اضافه می‌کنید، باید اهمیت آن را با بزرگ یا کوچک بودن حباب‌ها مشخص می‌کنید. سپس باید هرکدام از آنها را به یک دسته بندی اختصاص دهید تا حباب مورد نظر در رنگ مربوط به نمایش گذاشته شود.

اگر این کارها را به درستی انجام دهید، این ابزار در یک نگاه به شما می‌گوید که باید چه کاری را زودتر انجام دهید. با رنگ‌ها می‌توانید کارهای شخصی را از وظایف شغلی خود جدا کنید؛ اندازه‌ها نیز اهمیت کار را نشان می‌دهند. این برنامه برای اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد.

به نظر شما اپلیکیشن های افزایش بهره وری کارایی دارند؟

به نظر می‌رسد که بیشتر از آنچه که باید روی بهره وری متمرکز شویم، روی اپلیکیشن های بهره وری تمرکز می‌کنیم. در حقیقت این اپلیکیشن‌ها برای بسیاری از افراد خوشایند نیستند؛ اما حقیقتا در مدیریت کارها موثرند.

.

منبع: makeuseof

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر