;
coinex

تصاویر گرفته شده با دوربین ال جی وی 30 به جای روزنه f/1.6 نشان از روزنه f/1.7 دارد

تصاویر گرفته شده با دوربین ال جی وی 30 به جای روزنه f/1.6 نشان از روزنه f/1.7 دارد
گوشی ال جی وی 30 به تازگی در نمایشگاه ایفا 2017 به طور رسمی معرفی شد و گوشی هوشمند پرچمدار دیگری رخ نشان داد. یکی از ویژگی‌های مهمی که در این دستگاه خودنمایی می‌کند، دوربین ال جی وی 30 است.

سری گوشی‌های ال جی V که از سال 2015 به نمایش درآمدند، همواره دارای دوربین‌ها بسیار قابلی بوده‌اند، اما در این بین دوربین ال جی وی 30 را می‌توان یک استثنا در این حوزه به حساب آورد. وجود دهانه دیافراگم f/1.6 در این دستگاه آن را تبدیل به یک دوربین خاص کرده است.

وجود روزنه f/1.6 به معنای گستردگی باز سنسور بوده و این موضوع اجازه می‌دهد تا در مقایسه با سنسورهای دیگر، نور بیشتری به آن راه پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا تصاویر با وضوح بیشتری ثبت شوند. بیشتر دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند امروزی در بازه روزنه f/1.7 تا f/2.0 قرار دارند و دهانه دیافراگم سنسور دوربین ال جی وی 30 از تمامی این ارقام پایین تر است و این به معنای گستردگی بیشتر روزنه (aperture) خواهد بود.

اما به نظر می‌رسد که این کمپانی روزنه صحیح را در گالری یا برنامه گوگل فوتو به درستی اعلام نکرده است. اگر بخواهیم به این موضوع عمیق‌تر نگاه کرده و آن را بررسی کنیم، باید گفت که دستگاه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، نسخه‌های پیش تولید بوده که هنوز سخت افزار و نرم افزارهای آن نهایی نشده است؛ بنابراین ممکن است که این یک مشکل نرم افزاری باشد که احتمالا تا قبل از عرضه عمومی این دستگاه برطرف شود.

اما در حال حاضر هنگامی که شما با دوربین ال جی وی 30 که دارای روزنه f/1.6 است، عکس بگیرید در اپلیکیشن گالری ال جی و یا گوگل فوتو، آنها را با رزونه f/1.7 دریافت می‌کنید و اگر آنها را در گوگل فوتو دسکتاپ ببینید، روزنه درواقع f/1.69 خواهد بود. احتمالا هنوز برخی چیزها به‌روزرسانی نشده است که البته کاملا طبیعی است. این اتفاق بیشتر زمانی دیده می‌شود که گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های جدیدی به بازار راه پیدا می‌کنند.

این گزارش از تغییر دهانه دیافراگم در دوربین ال جی وی 30 باعث نمی‌شود که تغییری در عکس‌های گرفته شده، دیده شود. همچنان عکاسی با دوربین این دستگاه فوق‌العاده است و حتی با وجود این نرم افزار اولیه همه چیز عالی به نظر می‌رسد. دوربین ال جی وی 30 در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند جهان است.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر