;
coinex

بررسی گوشی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت سونی؛ بزرگ مرد کوچک!

بررسی گوشی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت سونی؛ بزرگ مرد کوچک!

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت چند روز پیش در کنار برادر پرچمدارش، اکسپریا ایکس زد 1، در نمایشگاه ایفا 2017 برلین در معرض عموم قرار گرفت؛ در این نوشتار به بررسی این گوشی زیبا پرداخته شده است.

سونی تنها سازنده در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که هنوز به ساختن گوشی‌های کوچک پایبند مانده است. گوشی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت محصول جدید این سازنده ژاپنی است که بر مبنای این اصل با یک نمایشگر 4.6 اینچی 720 پیکسلی تریلومینوس (Triluminous)، همان نمایشگری که در ساخت گوشی اکسپریا ایکس کامپکت به کار رفت، ساخته شده است.

بدون شک در سال 2017 میلادی نمایشگرهای اچ دی چندان پیشرفته به نظر نمی‌رسند، با وجود این از آنجایی که سونی گوشی کامپکت جدیدش را به یک نمایشگر با اندازه کوچک‌تر از 5 اینچ مجهز کرده است، باز هم با خرید این محصول به ازای هر اینچ 319 پیکسل دریافت می‌کنید که کیفیت بسیار خوبی است و علاوه بر این تا حد زیادی به حفظ شارژ باتری 2700mAh این گوشی هوشمند کمک می‌کند.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد؛ بعد از عرضه گوشی اکسپریا زد 5 کامپکت این اولین باری است که سونی در ساخت گوشی‌های سری کامپکت خود از جدیدترین و قدرتمندترین پردازشگر سیلیکونی کوالکام استفاده می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود باتری ایکس زد 1 کامپکت عملکرد و راندمان خوبی داشته باشد احتمالا پردازشگر به کار رفته در این گوشی هوشمند است زیرا این تراشه در سایر گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار هم عملکرد خوبی را از باتری در اختیار کاربران گذاشته است.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت  و برادر بزرگ‌ترش اکسپریا ایکس زد 1 به یک سیستم اسکن سازی سه بعدی هم مجهز هستند؛ این فناوری هنوز فراگیر نشده است با وجود این کاربردهای زیبایی دارد برای مثال شما می‌توانید با استفاده از آن یک تصویر سه بعدی از خود بگیرید و آن را چاپ کنید.

مجهز بودن ایکس زد 1 کامپکت به یک فناوری اسکن سازی سه بعدی دلیل اصلی خرید این گوشی هوشمند محسوب نمی‌شود اما اگر بخواهید به اطرافیان خود نشان دهید که گوشی شما قابلیت‌های منحصر بفردی دارد می‌توانید به خوبی به این فناوری تکیه کنید.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت به یک دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی مجهز به فناوری موشن آی (Motion Eye) سونی هم مجهز است که می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی بگیرد؛ البته باید در نظر داشت که عکس‌های گرفته شده برای انجام این بررسی در شرایطی کنترل شده ضبط شده‌اند به همین دلیل هنوز نمی‌توان گفت که در شرایط طبیعی عملکرد دوربین اصلی ایکس زد 1 کامپکت تا چه حدی راضی کننده است.

سازنده ژاپنی گوشی کامپکت جدیدش را به یک دوربین سلفی سوپر واید انگل 120 درجه هم مجهز ساخته است تا کاربران بتوانند عکس‌های بسیار زیبایی را از خود بگیرند.

سونی در طول چند سال اخیر به دلیل استفاده از یک سبک طراحی تقریبا مشابه در اکثر محصولاتش بارها مورد انتقاد قرار گرفت با وجود این باید به این حقیقت اعتراف کرد که گوشی‌های هوشمند این سازنده به بیان واقعی از یک طراحی خاص و منحصر بفرد بهره می‌برند.

سازنده ژاپنی در ساخت گوشی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت باز هم تغییرات کوچکی را در سبک طراحی خود اعمال کرده به این نحو که در ساخت کاور پشتی و دیواره‌های جانبی این محصول از یک ورق یکپارچه فلزی استفاده کرده است؛ این سازنده قسمت‌های بالایی و پایینی بدنه این محصول را با استفاده از یک ماده متفاوت ساخته است تا از این طریق بتواند قدرت ارسال و دریافت سیگنال گوشی خود را افزایش دهد، با وجود این دو ترکیب به کار رفته شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و ظاهر بسیار خوب و محکمی را در اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت ایجاد کرده‌اند.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

ایکس زد 1 کامپکت سونی قرار است که با سیستم عامل اندروید اوریو در اختیار کاربران قرار گیرد؛ هنوز نمی‌توان گفت که این گوشی هوشمند اولین محصول از طرف سازنده ژاپنی است که با این سیستم عامل عرضه می‌شود اما می‌توان گفت که به طور کلی در دنیای گوشی‌های هوشمند اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت از اولین محصولاتی محسوب می‌شود که به این سیستم عامل مجهز شده است.

اندروید 8 اوریو به کمک ویژگی‌های پیشرفته و کاربردی خود در کل عملکرد خوبی را بر روی ایکس زد 1 کامپکت در اختیار شما می‌گذارد و باعث می‌شود که بتوانید کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید. گوشی کامپکت جدید سونی قرار است که از هفته آینده وارد بازار شود به همین دلیل بعید نیست که تا آن زمان سایر گوشی‌های موجود در بازار هم سیستم عامل اندروید اورئو را دریافت کنند.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت از یک اسکنر اثر انگشت هم بهره می‌برد اما این قابلیت برای کاربران آمریکایی غیر فعال شده است؛ سونی گفته که به دلایل تجاری این قابلیت را برای این دسته از کاربران غیرفعال ساخته است. این گوشی هوشمند در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک هم با شاخص IP68 مقاوم سازی شده است از این رو شما می‌توانید با خیال راحت در عمق 1.5 متری آب به مدت 1 ساعت از گوشی خود استفاده کنید.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت یک گوشی کوچک است که قرار است با قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی‌های بزرگ پرچمدار وارد بازار شود. تنها مشخصه‌ای که این محصول را از سایر گوشی‌های پرچمدار جدا می‌کند، رزولوشن اچ دی نمایشگر آن است که البته تاثیر بسیار خوبی را برروی راندمان باتری این گوشی هوشمند می‌گذارد.

قیمت بالا و عرضه این محصول به صورت آنلاک (unlock) تنها نقطه ضعف‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند. اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت قرار است که در 5 رنگ مشکی، سفید، نقره‌ای، صورتی و آبی وارد بازار شود.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر