;
coinex

به 5 دلیل گلکسی نوت 8 از گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ بهتر است

به 4 دلیل گلکسی نوت 8 از گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ بهتر است!

گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس دو گوشی پرچمدار جدید سامسونگ هستند؛ اگر که نمی‌دانید باید بین این دو محصول کدام یک را انتخاب کنید، این مطلب را حتما بخوانید.

گلکسی نوت 8 صرف نظر از اندازه نسبتا بزرگ‌تر و طراحی زیباترش چند ویژگی منحصربفرد دیگر را هم در خود دارد که آن را در مقایسه با گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سازنده کره‌ای پیروز میدان می‌کند؛ در این مطلب به شرح این چند ویژگی پرداخته شده است.

توانایی نوشتن بر روی نمایشگر خاموش گلکسی نوت 8

قلم اس پن (S pen) و یک نمایشگر بزرگ‌تر همیشه دو ویژگی برتر و خاص گوشی‌های سری نوت سامسونگ بوده‌اند؛ این دو ویژگی در مورد گوشی گلکسی نوت 8 هم صدق می‌کند. قلم اس پن گلکسی نوت 8 ضد آب و حساس‌تر است و به دلیل داشتن نوک کوچک‌تر نوشتن را برای کاربر ساده‌تر می‌کند.

گلکسی نوت 8

سامسونگ علاوه بر موارد فوق در گلکسی نوت 8 دو ویژگی دیگر را نیز به گجت اس پن اضافه کرده است به این ترتیب که این گجت هم اکنون توانایی یادداشت نویسی بر روی نمایشگر خاموش (Screen Off Memos) گوشی و ترجمه سازی متون را هم دارد. در گلکسی نوت 8 کاربر می‌تواند هنگامی که نمایشگر این فبلت خاموش است، صد صفحه یادداشت را بنویسد. در زمینه ترجمه هم اس پن دیگر محدودیتی ندارد به این ترتیب که می‌تواند یک جمله کامل را نیز ترجمه کند.

قابلیت‌های دوربین گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 در زمینه تصویربرداری هم نسبت به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بهتر است. این گوشی هوشمند با داشتن یک لنز ثانویه در پشت خود عمق تصویر بیشتری را در عکس ایجاد می‌کند و از این طریق یک اثر بوکه را در تصویر ایجاد می‌سازد؛ دوربین گلکسی نوت 8 به این نحو هدف عکس برداری را در تمرکز قرار می‌دهد و پیش زمینه اطراف آن هدف را محو می‌کند تا از این طریق هدف مورد نظر شما برجسته‌تر نشان داده شود. در گلکسی نوت 8 کاربر همچنین می‌تواند میزان اثر بوکه مورد نیاز خود را به کمک قابلیت لایو فوکوس (Live Focus) قبل یا بعد از گرفتن عکس تغییر دهد.

یکی دیگر از توانایی‌های منحصر بفرد فبلت گلکسی نوت 8 قابلیت دوال کپچر (Dual Capture) دوربین این گوشی هوشمند است که کاربر را قادر می‌سازد تا بزرگ نمایی عکسی را که با دو دوربین اصلی گوشی گرفته شده است، تغییر دهد و از این طریق منظره پشت هدف عکس برداری را هم نمایش دهد.

گلکسی نوت 8

قابلیت لایو مسجز (Live Messages) گلکسی نوت 8

قابلیت لایو مسجز فبلت جدید سامسونگ مانند ویژگی دیجیتال تاچ (Digital Touch) اپل این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که یک پیام بنویسید و سپس آن پیام را در قالب یک فایل انیمیشنی برای مخاطب خود ارسال کنید. اس پن گلکسی نوت جدید این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا متن مورد نظر خود را بالای یک عکس یا در یک پیام جداگانه بنویسید و ارسال کنید.

این گجت علاوه بر این می‌تواند هر پیامی را که کاربر با آن می‌نویسد، در حافظه خود ذخیره کند. پیام‌های انیمیشنی گلکسی نوت 8 با فرمت گیف (Gif) ذخیره و ارسال می‌شوند به همین دلیل هر گوشی دیگری می‌تواند آن‌ها را پخش کند.

گلکسی نوت 8

قابلیت همگام سازی نرم افزاری (App Pair) گلکسی نوت 8

به کارگیری نرم افزارهای چند پنجره‌ای (Multiwindow apps) در محصولات سامسونگ ویژگی جدیدی نیست؛ این سازنده کره‌ای قبل از این که گوگل بتواند سیستم عامل اندروید نوقا را به توانایی پشتیبانی نرم افزارهای چند پنجره‌ای مجهز کند، از این قابلیت در گوشی‌های خود استفاده می‌کرد. سامسونگ هم‌اکنون توانسته است با عرضه گوشی گلکسی نوت 8 استفاده از دو نرم افزار به طور همزمان را برای کاربر آسان‌تر سازد. این ویژگی همگام سازی نرم افزاری نام دارد و به کمک نمایشگر لبه دار فبلت جدید سازنده کره‌ای ایفای نقش می‌کند.

همگام سازی نرم افزاری این امکان را برای شما فراهم می‌کند که دو نرم افزار مثل نرم افزارهای پیام رسان و تقویم را انتخاب کنید و سپس با استفاده از قابلیت نرم افزارهای چند پنجره‌ای نوت 8 هر دو نرم افزار را در کنار یکدیگر اجرا نمایید. کاربران گلکسی نوت 8 می‌توانند هر نرم افزاری را که می‌خواهند، به این روش در کنار یک نرم افزار دیگر باز کنند البته با این شرط که نرم افزارهای انتخابی بتوانند قابلیت نمایش چند پنجره‌ای سامسونگ را پشتیبانی کنند.

گلکسی نوت 8

قابلیت سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) گلکسی نوت 8

قابلیت‌هایی مثل لایو مسجز و همگام سازی نرم افزاری نوت 8 به سخت افزارهای این گوشی هوشمند متکی نیستند؛ این ماهیت سازنده کره‌ای را قادر ساخته است تا این قابلیت‌ها و نرم افزارهایی مثل سامسونگ اکسپرینس را تا هر حدی که می‌خواهد بروزرسانی کند و ارتقاء دهد.

سامسونگ اکسپرینس یک رابط کاربری است که بر اساس سیستم عامل اندروید ساخته شده است. این قابلیت صفحه هوم پیش فرض سیستم عامل اندروید را با چند تغییر کوچک ارتقاء داده است تا کاربر بتواند راحت‌تر از نرم افزارهای خود استفاده کند.

گلکسی نوت 8

یکی از نمایندگان سامسونگ اخیرا به خبرگزاری سی نت (Cnet) گفته است که بعضی از قابلیت‌های نرم افزاری گلکسی نوت 8 در آینده‌ای نزدیک در قالب یک یا چند بروزرسانی به گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس هم منتقل می‌شوند با وجود این هنوز لیست دقیقی از این قابلیت‌ها منتشر نشده است.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من گلکسی نوت انتخاب میکنم

    پاسخ